Chudy ser

 15 maja 2018, 17:24

Kiedy jeść? A może w ogóle nie jeść? Spotkałem się z teorią, która mówi, żeby jeść przed snem. Czy to prawda? Z góry dziękuję za odpowiedź

 15 maja 2018, 17:33

 W twarogu produkowanym metodą tradycyjną niemal wyłącznym składnikiem białkowym jest kazeina. Zawiera on aminokwasy niezbędne, czyli takie, których organizm nie jest w stanie sam wyprodukować. Białka mleka stanowią bogate źródło lizyny, która jest aminokwasem ograniczającym w białku zbóż. Spożywanie twarogu przykładowo z pieczywem sprawia, ze deficytowe pod względem lizyny białko pszenicy zostaje uzupełnione o ten aminokwas i staje się białkiem pełnowartościowym, dzięki czemu może być lepiej wykorzystane przez organizm do syntezy białek ustrojowych. Ponadto jest w nim niewielka ilość magnezu, potasu, cynku, fosforu, manganu, miedzi oraz witamin: A,witamina D, E oraz witamin z grupy B. Biały ser zawiera najmniej wapnia spośród produktów nabiałowych. Kaloryczność sera zależy od zawartości tłuszczu. Sery tłuste dostarczają największej ilości kalorii i nasyconych kwasów tłuszczowych, dlatego należy jeść je z umiarem. Najlepiej wybierać sery twarogowe półtłustego, bez dodatków. . Wracając do Twojego pytania, jeśli dobrze tolerujesz biały ser to oczywiście możesz sięgać po wersję chudą, jednak lepiej, ze względu na wchłanialność witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, lepiej jest wybierać wersję chociażby półtłustą.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora