HAPPY HOURS -20% rabatu na wszystko!    HOUR20    do godziny 16:00

Codziennie czy 3 razy?

 7 marca 2018, 11:57

Od 2 miesięcy chodzę na siłownię, ćwiczę 3 razy w tygodniu i chciałbym zapytać czy nie lepiej zwiększyć treningów do codziennych i codziennie robić inną partię mięśniową niż je łączyć. Jeżeli nie to czy w dni nietreningowe mogę robić Cardio? Chcę nabrać masy mięśniowej i zrzucić trochę tłuszczu z brzucha żeby odsłonić mięśnie. Da się tak czy trzeba robić najpierw jedno a potem drugie? Tj. najpierw uzyskać efekt masowy a potem redukować tłuszcz.

 7 marca 2018, 12:47

Codzienne treningi zwiększają ryzyko szybkiego przetrenowania wskutek czego szybko się zniechęcisz do treningów bo zabraknie ci paliwa i motywacji. Jesteś osobą, która dopiero zaczęła ćwiczyć na siłowni więc tym bardziej jesteś narażony na takie wypalenie. Ćwicz maksymalnie 4 razy w tygodniu, (optymalnie 3) a resztę dni przeznacz na regenerację. Treningi cardio możesz robić w dni nietreningowe, ale najlepsze efekty uzyskasz bezpośrednio po treningu. Dobrym momentem w ciągu dnia na cardio są jeszcze poranki, wtedy efektywność cardio jest zbliżona do tego po treningu. Skoro zamierzać to robić w dni wolne od treningów to najlepiej nad ranem. Kluczem do sukcesu jest ustalenie sobie celu, który możesz osiągnąć w krótszym czasie, np. ustal sobie, że brzuch Cię nie interesuje, a zależy Ci na rozwinięciu masy mięśniowej np. x kilo w pół roku. Gdy osiągniesz ten cel, ustal sobie następny, mogą to być kolejne kilogramy bądź redukcja. Każdy kto zaczyna ćwiczyć chce i budować mięśnie i rzeźbić brzuch, ale niestety rzeczywistość jest taka, że trzeba obie te rzeczy realizować odrębnie. Powodzenia!

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora