Czy można łączyć interwały

 13 marca 2018, 14:06

Witam!! Moje pytanie tyczy się treningu na redukcję. A więc czy po treningu interwałowym (np tabta bądź hiit) można dorzucić aeroby oraz czy po np treningu siłowym (np split bądź obwodowy dzielony na partie w tygodniu) można wykonać trening metaboliczny? Czy nie będzie to zbyt duże obciążenie dla organizmu i czy nie spowoduję to niepożądanej utraty masy mięśniowej? Pozdrawiam !

 13 marca 2018, 15:03

Zadałeś świetne pytanie, wiele osób może ten fakt zastanawiać więc postaram się rzeczowo odpowiedzieć. Pamiętaj że trening siłowy to tak naprawdę trening interwałowy! Nie prawda? Wysoka/średnia intensywność podczas serii, i niska gdy odpoczywamy pomiędzy nimi. Osobiście dodatkowy trening interwałowy jak hiit czy tabata bardziej polecam robić w dni wolne od treningu, trening siłowy jest już sporym przeciążeniem dla organizmu, interwały to także mega przeciążenie więc na dłuższą metę może to nie iść w parze. Pytasz jeszcze o dodatkowe aero/cardio po interwałach, na szczęście nie ma to sensu, ponieważ metabolizm jest już bardzo podkręcony, nie ma sensu utrzymywać mniejszej intensywności jeszcze przez paręnaście minut. O to chodzi w hiit’cie by jak najkrócej i jak najmocniej zaszokować, i podkręcić metabolizm. Także, proponuję trening siłowy 3-4razy w tygodniu, a w dni wolne robić hiit lub tabatę, co jakiś czas podkręcając tempo.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora