-10% rabatu na BioTech USA i Trec Nutrition!    10BIOTECH lub 10TREC   Do 24.09.2020r.

Glikogen

 8 maja 2018, 13:25

Co sie dzieje z zapasami glikogenu w trakcie odpoczynku po treningu ? z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam !

 8 maja 2018, 13:38

ikogen jest węglowodanem złożonym i stanowi skoncentrowane źródło energii. W trakcie wysiłku zapasy glikogenu zmniejszają się, co staje się przyczyna osłabienia i spadku energii.. Spadki glikogenu wiążą się z uczuciem spadku energii, osłabieniem a nawet niemożnością kontynuowania wysiłku. Wracając do czasu trwania wysiłku, glikogen mięśniowy wyczerpuje się po: - upływie 30-40 min. w przypadku treningu z przewaga ćwiczeń beztlenowych, -po upływie 45-90 min. W przypadku treningu interwałowego, -po upływie 120-180min. w przypadku treningu wytrzymałościowców.  O rezerwach glikogenu warto pomyśleć już przed treningiem, jedząc posiłek zawierający węglowodanami złożone, dobrze jest ograniczyć w tym posiłku tłuszcze. Inaczej jest w przypadku osób wykonujących trening na czczo. W takim przypadku węglowodany uzupełniamy po treningu. Węglowodany po wysiłku najlepiej uzupełniać w czasie od 15-30 min. po zakończeniu treningu, kiedy organizm wykazuje wzmożona wrażliwość na insulinę, co ułatwia transport glukozy do tkanek. W tym czasie najlepiej spożywać produkty o wysokim IG, a wiec może to być białe pieczywo, biały ryż, banan czy tez odżywka węglowodanową. Dostarczone z pożywieniem cukry proste, w procesie glikogenogenezy, zostają przekształcane w glikogen i w tej postaci są magazynowane w organizmie. Warto pamiętać o tym aby w tym czasie nie przyjmować tłuszczy, które opóźniają wchłanianie węglowodanów, warto natomiast wzbogacić posiłek porcja białka, może być to przykładowo porcja filety z kurczaka.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora