DARMOWA DOSTAWA!    DOSTAWA99    do 30 września 2020r.

Jak przywrócić zaburzony Metabolizm

 6 marca 2018, 12:38

Witam, od 1,5 roku regularnie chodze na silownie (4xtyg ). Wykonuje glownie trening silowy i 2-3 razy w tyg aeroby (sprinty lub szybki marsz pod gore). Przy tym zle sie odzywialem, bo jadlam ok 1000 kcal dziennie, czasami nawet nie (ale o dziwo dobrze sie czulem). Jednak moja waga wcale nie spadala, a ostatnio nawet wpadlo mi 2-3 kg. Co powinnam teraz zrobic, zeby przywrocic prace mojego organizmy do ładu? Wyliczyłem, ze moje zapotrzebowanie dzienne to ok 1600 kcal. Czy mam teraz zaczac tyle kcal jesc, zeby przywrocic normalny metabolizm, czy wiecej kcal? i dopiero pozniej zaczac po woli obcinac kcal? Zalezy mi na tym, zeby pozbyc sie tkanki tluszczowej. Z góry dzieki za pomoc!

 6 marca 2018, 13:08

Drastyczne dodawanie lub obcinanie kcal nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem, niestety proces zwiększania lub redukcji masy ciała wymaga czasu i spokojnego przyzwyczajania organizmu do zwiększonej lub zmniejszonej podaży kcal. Myślę, że w Twoim przypadku najrozsądniej będzie rozpocząć od wyliczonych przez Ciebie 1600kcal, oczywiście odpowiednio zbilansowanych na białko, węglowodany i tłuszcze. Postaraj się utrzymać ten pułap przez 2 tygodnie. W tym czasie obserwuj swój organizm i to jak zmienia się waga ciała. Manipulowanie kaloriami to nie jedyna metoda zwiększania czy zmniejszania wagi ciała, możesz też wydłużać lub skracać długość sesji cardio.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora