-10% rabatu na BioTech USA i Trec Nutrition!    10BIOTECH lub 10TREC   Do 24.09.2020r.

Kasza manna, mąka kukurydziana

 8 maja 2018, 13:23

Witam Moje pytanie dotyczy produktów takich jak kasza manna i mąka kukurydziana. Wiem że są to produkty raczej o wysokim IG. Czy nadają się jednak czasem na dietę do śniadania jako zamiennik np. owsianki?

 8 maja 2018, 13:44

Kasza manna uchodzi na najstarszy z produktów spożywczych. Niewiele spośród dorosłych osób spożywa ten produkt, chociaż ze względu na wartości odżywcze może on spokojnie konkurować z ziemniakami, makaronem czy też ryżem. Kasza ta zawiera w małych ilościach: wit. B1, B2, B6, PP, kwas foliowy, żelazo, potas, magnez, krzem, mangan. Inaczej jest z jodem, którego kasza manna zawiera spore ilości. Jod jest cenny dla naszego organizmu. Dzięki niemu tarczyca jest bowiem w stanie produkować hormony (przede wszystkim tyroksynę), współodpowiedzialne za wiele istotnych procesów, jakie zachodzą w naszym ciele, np. regulację temperatury czy przemianę materii. Sięgając po kaszę mannę należy koniecznie pamiętać o dużej zawartości skrobi. Pytasz również o mąkę kukurydzianą. Uzyskuje się ją z przemiału ziaren kukurydzy. Jest ona żółta, miałka, lub ziarnista. Mąka ta ma wszechstronne zastosowanie w kuchni. Mąka kukurydziana ma szerokie zastosowanie w żywieniu, szczególnie w diecie bezglutenowej. Zawiera pewne ilości białka, witamin A, E i kilku z grupy B. Ponadto zawiera błonnik pokarmowy oraz magnez, wapń, fosfor, kobalt, selen, potas. Reasumując zarówno kaszę mannę jak również mąkę kukurydzianą stosuj sporadycznie. Wybieraj raczej inne produkty, takie jak mąka i kasza jaglana czy też gryczana.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora