Rabat -15% na odżywki!    Kod: 15MNIEJ  

Niski zakres powtórzeń

 16 sierpnia 2018, 13:47

Czesc, a wiec od okolo 2 miesiecy czwicze na sile, sila na wyciskaniu na plasko doszla do 100kg na 2 powtorzenia ale kiedy prubuje robic np. 75kg czyli 75% mojego maxa na 10 powtorzen to kestem w stanie tylko 5/6 ruchow zrobic. czy taka sytuacja ze ciezar ktory powinnienem byc w stanie wycisnac 10 razy moge tylko 5 jest spowodowana ze miesnie odzwyczaily sie od wyzszych zakresow powtorzen?

 16 sierpnia 2018, 13:54

Witaj, trening siłowy cechuje się mniejszą ilością powtórzeń na maksymalnych ciężarach. Odpowiadając na twoje pytanie jest periodyzacja roczna treningowa. Powinieneś ustalić sobie okresy budowania siły, wytrzymałości, definicji/jakości. Robiąc treningi wytrzymałościowe starasz sie stosować większy zakres powtórzeń stosując maksymalny ciężar, który pozwoli Ci wykonać określoną liczbę powtórzeń. Oczywiście wraz z postępem w treningu ciężar będzie rósł, ale to nie jest głównym założeniem okresu wytrzymałościowego. W okresie siłowym, kiedy jesteś już przygotowany pod względem wydolnościowym, budowanie siły będzie znacznie łatwiejsze i na pewno będzie skutkowało lepszymi efektami. Można też zastosować system podstawowych ćwiczeń wykonywanych siłowo np. Wyciskanie na ławce, martwy ciąg czy przysiady. Podczas wykonywania tych ćwiczeń stosujesz mniejszy zakres ruchów ale na odpowiednio dużym ciężarze. Do podstawowych ćwiczeń dorzucasz dodatkowe ćwiczenia np. wyciskanie na hantlach, wiosłowanie. Wykonujesz je juz w większym zakresie ruchów. Sposób ten pozwoli na budowanie jednocześnie wytrzymałości, siły, lecz nie da takich efektów jak trening tylko siłowy lub wytrzymałościowy. Musisz zdecydować sie jakie masz priorytety a potem zastosować odpowiedni plan treningowy, który da Ci pożądane efekty.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora