Przysiad przedni

 7 lutego 2019, 16:43

Witam! Próbuję nauczyć się prawidłowej techniki wykonywania przysiadów (na razie z samą sztangą). Przy przysiadzie ze sztangą z przodu przy zejściu w dół garbię się w górnej części pleców. Przysiady ze sztangą za głową nie sprawiają mi problemów. Czy są jakieś ćwiczenia które mógłbym wykonywać, które pomogą utrzymać mi właściwą postawę? Pozdrawiam,

 7 lutego 2019, 16:45

Przysiad ze sztangą trzymaną z przodu to bardzo trudne technicznie ćwiczenie i naprawdę sporo osób ma z nim problem. W Twoim przypadku widziałbym dwa sensowne rozwiązania. Pierwsze : spróbuj wykonywać to ćwiczenie na suwnicy Smitha, wówczas rola mięśni posturalnych stabilizujących sylwetkę nie będzie odgrywała tak istotnej roli, a zaangażowanie mięśni czworogłowych ud będzie równie silne w czasie wykonania tego ćwiczenia. Drugie: jeżeli koniecznie chcesz wykonywać to ćwiczenie na wolnym ciężarze, to spróbuj zacząć od przyjęcia prawidłowej postawy tuż przed rozpoczęciem ćwiczenia. Skupiaj się przede wszystkim na tym aby podczas trzymania sztangi z przodu na barkach Twoje łopatki były ściągnięte, klatka wypchnięta do przodu, a plecy w odcinku lędźwiowym napięte i proste jak przy wykonywaniu martwego ciągu na prostych nogach. Garbienie się może wynikać też z tego, że podczas obniżania środka ciężkości zbyt mocno pochylasz się do przodu, przez co ciężar dodatkowo wpływa na pogłębianie nieprawidłowej postawy. Chcąc temu zapobiegać staraj się wykonywać przysiad w osi prostopadłej do podłoża.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora