DARMOWA DOSTAWA!    DOSTAWA99    do 30 września 2020r.

Rozciąganie

 10 maja 2018, 11:46

Cześć ,chciałbym zapytać co sądzicie o rozciąganiu przed treningiem siłowym ,czy tylko po ? . Ogólnie rozciągam się po treningu siłowym

 10 maja 2018, 11:57

W powszechnej opinii panuje przekonanie, że rozciąganie zwiększa elastyczność i zapobiega kontuzjom. Zdaniem niektórych badaczy, Nie powstało do tej pory jednak ani jedno badanie, które by to udokumentowało. Rozciąganie przed treningiem nie przynosi dobrych rezultatów. Naukowcy są zdania, że sportowcy nie powinni wykonywać przedłużonego statycznego rozciągania przed sesjami treningowymi, ponieważ spowalnia to aktywację mięśni przez następną godzinę. Przez większą część ubiegłego wieku uważano, że za zmęczenie w czasie bardzo intensywnego treningu odpowiedzialny jest kwas mlekowy(LA-lactic Acid), będący efektem ubocznym metabolizmu mięśni. Dziś już wiemy, że to wciąż popularny mit.  Większość problemów z mikrourazami bierze się z kwestii treningu ekscentrycznego. W praktyce objawia się to rozciąganiem kurczących się włókien mięśniowych pod wpływem siły zewnętrznej.Takim rodzajem treningu ekscentrycznego jest rozciąganie statyczne. Po treningu może ono wydłużyć proces restytucji powysiłkowej. W świetle przytoczonych atgumentów można stwierdzić, że zarówno rozciąganie statyczne przed treningiem, jak i zaraz po, jest niewskazane. Często przynosi ono więcej szkody niż pożytku. Najlepsze korzyści dla naszego organizmu przyniesie rozciąganie statyczne zastosowane jako osobny trening.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora