Rozciąganie

 11 czerwca 2018, 14:48

Czy należy rozciągać się po treningu siłowym, areobowym i mieszanym (np. CrossFit)? Ostatnio pojawia się wiele teorii w tym temacie na temat szkodliwości wykonywania ćwiczeń rozciągających i wykonywaniu jednej sesji tygodniowo zawierającej tylko rozciąganie.

 11 czerwca 2018, 14:58

Witaj, Jeżeli po treningu siłowym rozciągasz partie, która nie była ćwiczona na danej jednostce treningowej to jak najbardziej możesz, jednakże nie zalecam CI rozciągać ćwiczonych partii, gdyż jak sam zapewne wiesz podstawą treningu siłowego jest nadrywanie włókien mięśniowych, są one wtedy jak kartka papieru i rozciągając je możesz w skrócie sobie coś naderwać. Najlepszym rozwiązaniem po treningu siłowym byłoby rolowanie, a przed treningiem siłowym, tuz po rozgrzewce rozciąganie. Po treningu aerobowym możesz jak najbardziej się rozciągać a w treningu mieszanym, także zastosowałbym na koniec treningu rolowanie.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora