Rabat -15% na odżywki!    Kod: 15MNIEJ  

Sledzie a redukcja

 25 kwietnia 2018, 12:19

Witam.Jak wygląda sprawa śledzi na redukcji ? Rozumiem że w oleju i śmietanie raczej odpadają (mimo iż jestem na diecie niskowęglowodanowej więć diete opieram na białku i tłuszczach.W jakich inny postaciach je można jeść ?Czy wogóle można ?

 25 kwietnia 2018, 12:52

Śledzie zalicza się do tłustych ryb, nie oznacza to oczywiście, ze są bardzo kaloryczne. 100g porcja dostarcza ok. 160 kcal. Maja przy tym sporo potasu, który ułatwia usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Natomiast zawarty w nich kwas omega-3 przyspiesza przemianę materii i spalanie tłuszczu. Śledzie wpływają tez na nastrój, zwiększając poziom serotoniny, działają przeciwdepresyjnie, wzmacniają pamięć i koncentracje. Te ryby są bogatym źródłem pełnowartościowego i dobrze przyswajalnego białka. Zawierają 16g tłuszczu w 100g. Co nie jest mała porcja, jednak zawartość tego tłuszczu jest główna zaleta śledzi. 70% tego tłuszczu stanowią dobroczynne dla zdrowia kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone. Szczególnie cenny jest kwas EPA, który rozszerza naczynia krwionośne, redukuje zlepianie krwinek i tworzenie zakrzepów. Ponadto reguluje ciśnienie krwi oraz obniża poziom złego cholesterolu. Mogą wiec być wartościowym daniem, które można spożywać również w okresie diety redukcyjnej. Oczywiście w tym okresie raczej odradzam spożywanie śledzi w śmietanie lub w oleju.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora