Witaminy

 18 kwietnia 2019, 16:22

Witam. Pytanie dotyczy co jeść do treningów,jakich witamin i jakich owoców/warzyw potrzebuję,alby mojemu organizmowi niczego nie zabrakło przy wzmożonym wysiłku.Dieta jeżeli chodzi o białka/węgle czy tłuszcze to już dla mnie nie problem z ułożeniem i doborem składników,ale w tej diecie nie mam żadnych warzyw i owoców, a to bardzo źle.Czy moglibyście napisać mi jakie warzywa/owoce warto dodać do diety,żeby wspomóc organizm naturalnymi witaminkami(typu jabłka/marchewki/szpinak itp).I jak byście mogli odpisać za co konkretne warzywa odpowiadają w diecie.

 18 kwietnia 2019, 16:26

Witaj, Produkty dostarczające witamin to nie tylko owoce i warzywa - jednak stanowią one dość duży procent. Bardzo dużo witamin dostarczają nasiona (słonecznik,migdały,pestki dyni), także bardzo duże ilości dostarczają wszelkie mięsa, produkty pełnoziarniste, oleje,oliwa. Tutaj można by było wymieniać bez końca. Jednak jedynymi z najważniejszych witamin przy budowaniu masy miesniowej to : witaminy z gr B (B6,B12,B1 czy B7), bardzo ważne są witaminy A,E,K i C. Co do warzywa, pełnią one funkcje dostarczania witamin i minerałów naszemu organizmowi, które niestety z samych czystych produktów nie uzupełnimy w pełni. Dostarczają także duże ilości błonnika pokarmowego. Z warzyw jakie spożywać to proponowałby kapusty,szpinak,brokuły,pomidory, kalafior, papryka (są to tylko przykładowe) z owoców : cytryna,truskawki,maliny,porzeczki (także tylko jedne z wymienionych). Pozdrawiam

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora