Rabat -15% na odżywki!    Kod: 15MNIEJ  

Zbilansowane posiłki

 8 marca 2018, 12:49

Czy przy diecie na mase bądź na redukcji wszystkie, podkreślam WSZYSTKIE posiłki w ciągu całego dnia powinny być zbilansowane tzn posiadać odpowiednią ilość białka , węgli i tłuszczów - czy mogą jednak składać się jedynie z jednego makroskładnika np. białka bądź dwóch makroskładników np. białka i węgli bez tłuszczy (lub inna kombinacja makroskładników) ?

 8 marca 2018, 13:22

Odpowiedź brzmi TAK. Za każdym razem powinieneś dostarczyć odpowiednią ilość białka, węglowodanów i tłuszczy żeby uniknąć okresu, w którym twój organizm będzie potrzebował np. węglowodanów by wytworzyć energię, a nagle jej zabraknie bo w ostatnim posiłku ich nie zjadłeś. Podobnie jest też z białkiem, musisz stale dostarczać budulec w odpowiednich ilościach żeby mięśniom go nie brakowało. Takim wyjątkiem w ostatnim posiłku są węglowodany. Po godz. 18 organizm zaczyna się wyciszać i przygotowywać do pory snu, a wtedy nie potrzebuje paliwa, metabolizm zwalnia więc jeśli nie chcesz przybrać na wadze to wyklucz je z diety, a dodaj więcej tłuszczy. Brnąc w szczegóły wyjątkiem jest późno zaliczony trening. Wtedy musisz dostarczyć węglowodany by odbudować glikogen mięśniowy, ale zamiast torebki ryżu, przygotuj połowę.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora