🛒 -10% RABATU i 🚚 DARMOWA dostawa    kod: WDOMU10    Do 28 października

Zwiększanie rozmiaru ramion

 7 marca 2018, 12:00

Witam. Moją bolączką są nieproporcjonalne ramiona do reszty ciała. Związku z przeszłą dużą wagą, mam dość mocno rozbudowaną klatkę piersiowa a także nogi, jednak ramiona optycznie są nieproporcjonalnie mniejsze. Mam zamiar z ćwiczeń kalistenicznych przejść na trening na siłowni w celu zwiększenia siły. Jednak nie chciał bym za bardzo rozbudowywać klatki i nóg, a skupić się na rękach. Prosił bym o porady.

 7 marca 2018, 12:30

Nieproporcjonalna sylwetka po przejściu bardzo dużej redukcji masy ciała jest zjawiskiem dość powszechnym. Generalnie nawet wśród osób regularnie ćwiczących na siłowni typowym splitem, bardzo często pojawiają się dysproporcje w rozwoju poszczególnych partii mięśniowych. Może to mieć związek z uwarunkowaniami genetycznymi czyli predyspozycją do rozwoju poszczególnych partii lub też umiejętnością wyizolowania pracy poszczególnych mięśni w czasie ćwiczenia danej grupy mięśniowej. W Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem przy przejściu z treningu kalistenicznego na siłownię będzie ułożenie planu treningowego z priorytetem na daną grupę mięśniową. Spróbuj trenować mięśnie ramion 2 razy w tygodniu, raz w osobny dzień tylko biceps + triceps, a następnie w inny dzień dołóż np. triceps do barków, a biceps do pleców. Trening klatki i nóg wykonuj na jednej sesji i ogranicz objętościowo ilość serii na te dwie grupy, nie pomijaj ich zupełnie i nie zaniedbuj.

 

Odpowiedz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!
Po publikacji odpowiedź będzie zatwierdzana przez moderatora