-12% na WSZYSTKO od 249zł KOD:  12PRO  tylko do 13.11!

Aminokwasy proste, beta-alanina, l-arginina

Aminokwasy stanowią podstawowy budulec masy mięśniowej. Działają antykatabolicznie, chroniąc białka mięśni przed rozpadem. Są nieodzownym elementem każdego profesjonalnego treningu na siłowni. Odżywki z aminokwasami, w przeciwieństwie do odżywek białkowych, wykazują szybkie działanie - dobrze się wchłaniają i są wykorzystywane przez organizm bez strat. Jeśli chcesz skutecznie wspomagać anabolizm mięśniowy, postaw na gotowe aminokwasy. W naszej ofercie znajdziesz szeroki wybór odżywek aminokwasowych - niezbędnych podczas treningu.

Więcej informacji o aminokwasach

Sortowanie: Nazwa Cena

Rekomendowane artykuły

4-dniowy plan treningowy na masę mięśniową

Trening na masę 4-dniowy jest jednym z najlepszych podziałów, gdy celem jest rozbudowa mięśni. Należy jednak umiejętnie podzielić jednostki treningowe w tygodniu, aby zmaksymalizować ich efekty. Sprawdź jak to zrobić, żeby osiągnąć upragnione rezultaty!

Suplementy i odżywki dla uprawiających sporty walki

W przypadku spotów walki przez długi czas podchodzono z dystansem do tematu suplementacji. Sądzono, że trening i dieta to wszystko co da się zrobić, aby uzyskać najlepszą formę. Okazuje się, że stosowanie odpowiednich suplementów pozwala znacząco poprawić zdolności wysiłkowe organizmu...

Interwały biegowe - łatwy sposób na redukcję

Jeśli zależy ci na prostym i szybkim sposobie zredukowania tkanki tłuszczowej, koniecznie powinieneś wpleść do swojego planu treningowego interwały biegowe. Uzyskasz fantastyczne rezultaty w zmianie sylwetki przy niewielkim nakładzie czasu i wysiłku.

Co jeść na masę, ile kalorii i jakie produkty

Co jeść na masę - to pytanie bardzo często zadawane przez wiele osób zaczynających swoją przygodę z siłownią. Jakie wybierać produkty? Jeść często, czy rzadko? Jak dużo? Warto wyjaśnić te wątpliwości, aby jak najsprawniej budować imponujące mięśnie.

Czym są aminokwasy?

Aminokwasy to podstawy element budowy białek. Dlatego stanowią najważniejszy budulec organizmu człowieka. Działają wspierająco na metabolizm oraz wspomagają wzrost komórek i tkanek.

Wyróżnić można ich podział na:

  • aminokwasy egzogenne, których organizm nie może samodzielnie wyprodukować (muszą być pozyskiwane z pożywienia),np. leucyna, izoleucyna, lizyna, tryptofan, fenyloalanina, treonina, walina. Do tej grupy zalicza się aminokwasy BCAA.
  • aminokwasy endogenne, które organizm może samodzielnie wyprodukować, np. tyrozyna, cysteina, kwas gamma-aminomasłowy (GABA), seryna, glutamina, glicyna, cytrulina.

Skąd czerpać aminokwasy?

Aminokwasy to związki, które stanowią budulec białek. Organizm jest w stanie samodzielnie pozyskać te składniki na skutek procesów trawienia protein. Z kolei białka zawierają zarówno produkty roślinne, jak i zwierzęce.

Białka pochodzenia zwierzęcego to tzw. białka pełnowartościowe, które zawierają wszystkie aminokwasy egzogenne. Zawarte są m.in. w drobiu, rybach, mleku i przetworach mlecznych.

Białka pochodzenia roślinnego to tzw. białka niepełnowartościowe - nie zawierają wszystkich aminokwasów egzogennych lub zawierają je w niedostatecznych ilościach i nieodpowiednich proporcjach. Można je znaleźć m.in. w owocach, warzywach, nasionach, zbożach, roślinach strączkowych.

Z uwagi na to, że proces trawienia białek jest długim procesem, aminokwasy warto pozyskiwać poprzez suplementację. Jest to szczególnie ważne z punktu widzenia sportowców, którym zależy na szybkiej regeneracji oraz ochronie mięśni przed działaniem procesów katabolicznych.

Znaczenie aminokwasów dla sportowców

Aminokwasy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jednak szczególnie ważne są we wszystkich procesach fizjologicznych, które bezpośrednio związane są z wysiłkiem fizycznym. Stanowią bowiem źródło energii oraz poprawiają procesy regeneracyjne.

Dostarczanie aminokwasów ma znaczenie przede wszystkim w przypadku intensywnie trenujących sportowców. Gdy dochodzi do niedoboru tych składników, organizm czerpie aminokwasy z mięśni i wykorzystuje je do produkcji energii. Efektem tego jest zubażanie masy mięśniowej. Dlatego tak ważna jest suplementacja, szczególnie odżywkami zawierającymi aminokwasy egzogenne, których organizm nie może samodzielnie wytworzyć.

Aminokwasy wspomagające budowę masy mięśniowej

Wszystkim sportowcom zależy na uzyskaniu masy mięśniowej. Przy intensywnym treningu zwiększa się zapotrzebowanie na składniki odżywcze, w szczególności na aminokwasy.

Budowę masy mięśniowej wspomagają aminokwasy BCAA. Ich działanie polega na blokowaniu procesów katabolicznych, które prowadzą do rozpadu białek mięśni. Są więc niezbędne do wzrostu suchej masy mięśniowej.

Produkty białkowe czy odżywki aminokwasowe?

Białka to połączone łańcuchowo aminokwasy. Organizm, by je pozyskać, musi strawić dostarczone proteiny, na co potrzeba czasu. Odżywki aminokwasowe to produkty, które nie wymagają strawienia. Dzięki temu wchłaniane są znacznie sprawniej, co oznacza szybsze ich działanie.

Osobom prowadzącym mało aktywny tryb życia wystarczą białka zwierzęce i roślinne dostarczane w odpowiednich proporcjach. Natomiast sportowcy powinni wspomóc się suplementacją, dzięki której organizm otrzyma niezbędne aminokwasy (przede wszystkim egzogenne) znacznie szybciej.

Odżywki aminokwasowe gwarantują:

  • szybkie wchłanianie,
  • możliwość wyboru formy suplementacji,
  • możliwość uzupełnienia niedoboru wybranych składników.

Zapoznaj się z naszą ofertą odżywek aminokwasowych i wybierz te, których potrzebujesz.

Najlepsze Aminokwasy: Olimp, OstroVit, BioTech USA, Trec Nutrition, Universal Nutrition, Scitec Nutrition, Activlab, Inkospor, Fitmax, Iron Horse Series, Amix, Hi Tec Nutrition, Now Foods, Formotiva, Amarok Nutrition