Jabłczan cytruliny

Odżywki zawierające jabłczan cytruliny to propozycja dla sportowców, którzy chcą uzyskać widoczny efekt pompy mięśniowej. Preparaty należą do silnych boosterów NO, zwiększając syntezę tlenku azotu. Odżywki z jabłczanem cytruliny pozwalające dostarczać 6 g aktywnej substancji dziennie przyczyniają się do poprawy zdolności wysiłkowych oraz zredukowania uczucia zmęczenia. Preparaty zaleca się przyjmować przed treningiem (w dni treningowe) lub bezpośrednio przed posiłkami (w dni nietreningowe).

Sortowanie: Nazwa Cena

Rekomendowane artykuły

Jak trenować biceps? Najlepsze ćwiczenia na biceps

Jak trenować biceps? Najlepsze ćwiczenia na biceps

Prawie każda osoba początkująca, szczególnie płci męskiej, marzy o dużych i silnych bicepsach. Jak trenować biceps, by jego progres był szybko widoczny? Poznaj najlepsze ćwiczenia na biceps.

Przedtreningówka dla początkujących

Przedtreningówka dla początkujących

Przedtreningówki stanowią nieodłączną część suplementacji znacznej grupy sportowców. Nie tylko pozwalają wejść w trening z optymalnym pobudzeniem, ale również wspierają jego efektywność. Czym się jednak sugerować jako początkujący?

Jak trenować na worku bokserskim?

Jak trenować na worku bokserskim?

Worek bokserski to bardzo praktyczny przyrząd w treningu wszystkich sportów uderzanych. Sprawdź jak prawidłowo na nim trenować, co daje z nim trening oraz jak poprawić na nim swoją wytrzymałość. Nie przegap także naszych rozpisek treningowych, z których korzystają nawet profesjonalni zawodnicy boksu olimpijskiego.

Cytrulina - działanie, dawkowanie, skutki uboczne

Cytrulina - działanie, dawkowanie, skutki uboczne

Jak działa cytrulina? Jak ją dawkować, aby uzyskać mocniejszą pompę? Sprawdź więcej faktów na jej temat, a także poznaj opinie o jej stosowaniu w treningu.

Jabłczan cytruliny

Jabłczan cytruliny jest to organiczny związek chemiczny należący do grona aminokwasów niebiałkowych, naturalnie występujących w ludzkim organizmie oraz naszym pożywieniu. Jest niezbędny do syntezy argininy, a jej zwiększone spożycie wpływa na poziom produkcji tlenku azotu. Cytrulina znalazła zastosowanie zarówno w świecie sportu, jako suplement diety, jak i medycyny gdzie jest wykorzystywana w procesie leczenia, niektórych schorzeń. Przyjrzyjmy się bliżej tej substancji i sprawdźmy jak dokładnie działa. Czy warto suplementować cytrulinę, czy może wywołać skutki uboczne, oraz przede wszystkim jakich efektów jej stosowania należy się spodziewać.

Dla większości osób podstawowym zadaniem jakie spełnia jabłczan cytruliny to wywołanie efektu pompy mięśniowej, który jest bardzo korzystny z punktu widzenia osiąganych efektów w treningu siłowym oraz sylwetkowym. Jej działanie nie ogranicza się jedynie do tego i jest o wiele szersze. Wspiera między innymi układ nerwowy oraz niweluje uczucie zmęczenia. Przyjrzyjmy się bliżej jej działaniu na organizm ludzki.

Czym jest jabłczan cytruliny?

Jabłczan cytruliny jest to połączenie cząsteczki kwasu jabłkowego z cząsteczką cytruliny. Kwas jabłkowy bierze udział w przemianach energetycznych mających miejsce w praktycznie każdej komórce ciała. Wywiera on również bardzo pozytywny wpływ na układ trawienny, a także poprawia bioaktywność cytruliny.

Cytrulina natomiast będąca aminokwasem niebiałkowym, czyli takim który nie bierze udziału w procesie budowy białek odgrywa istotną rolę między innymi w cyklu mocznikowym. Cykl Krebsa jest to skomplikowany proces przemian energetycznych mający na celu przekształcenie nadmiarowych ilości toksycznego dla organizmu amoniaku w mocznik oraz usunięcie go wraz z moczem, bądź potem.

Cytrulina jest również prekursorem argininy oraz ornityny stanowiących istotne aminokwasy zapewniające prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Tym samym wpływa ona na przepływ krwi oraz rozszerzanie naczyń krwionośnych.

Właściwości jabłczanu cytruliny

Cytrulina jest bardzo często dodawana do preparatów przed treningowych, których celem jest wywołanie pompy mięśniowej, opóźnienie pojawienia się zmęczenia oraz mających na celu poprawić zdolności wysiłkowe.

Właściwości jabłczanu cytruliny:

  • zmniejsza uczucie zmęczenia;

  • powoduje rozszerzanie naczyń krwionośnych;

  • reguluje przepływ krwi;

  • sprzyja napływowi tlenu oraz substancji odżywczych do pracujących mięśni;

  • przyczynia się do poprawy regeneracji powysiłkowej;

  • wpływa na regulację zaburzeń erekcji.

Cytrulina odgrywa ważną rolę w procesie usuwania amoniaku, a także kwasu mlekowego z organizmu, łagodząc tym samym objawy tak zwanych "zakwasów". Dzięki zdolności do rozszerzenia naczyń krwionośnych poprawia dotlenienie tkanek, zwiększając tym samym wydolność i wydłużając czas trwania treningu. Jest to korzystne z punktu widzenia sportowców wytrzymałościowych, jednak w ich wypadku nie zaleca się stosowania cytruliny przed wysiłkiem, a po nim.

Jabłczan cytruliny wpływa pozytywnie na metabolizm usprawniając jego proces. Tym samym przyczynia się do mniejszego wydalania istotnych mikroelementów w trakcie wysiłku. Wykazuje również wpływ na zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

Pomimo, że cytrulina nie wpływa bezpośrednio na proces produkcji tlenku azotu to ogrywa w nim istotną rolę. Badania wykazują, że ten aminokwas nie lubi samotności. Oznacza to, że najlepiej łączyć go z argininą albo glutationem.

Czym różni się jabłczan cytruliny od innych form?

Na rynku dostępne są dwie najpopularniejsze formy cytruliny. Pierwszą z nich jest właśnie jabłczan cytruliny, drugą z kolei L-cytrulina.

L-cytrulina jest naturalną formą aminokwasu występującą w naszym organizmie. Badania wykazują, że jej suplementacja może nie okazać się korzystna dla biegaczy, jednak będzie dobrym rozwiązaniem dla sportowców dyscyplin siłowych.

Jabłczan cytruliny to aminokwas w formie syntetycznej, którą spotykamy jedynie w preparatach dla sportowców. Jej działanie jest udowodnione badaniami, które wykazują zwiększenie wytrzymałości oraz wydolności organizmu podczas ćwiczeń siłowych.

Różnicą pomiędzy tymi dwie formami cytruliny jest dodatek kwasu jabłkowego do jednej z nich. Sprawia to jednak, że suplement diety będzie dawać efekty niemal natychmiast. Wystarczy zażyć go na ok. 30min przed treningiem aby odczuć działanie cytruliny. W przypadku L-cytruliny potrzebna jest tak zwana faza ładowania, która trwa około tygodnia.

Jabłczan cytruliny wydaje się być bardziej aktywny biologicznie, a suplementując go zyskamy wszystkie korzyści płynące z zażywania cytruliny, ale ponadto także te, które daje kwas jabłkowy.

Działanie i efekty jabłczanu

Ze względu na fakt, iż to właśnie jabłczan cytruliny jest jej formą, która bierze udział w większości badań przeprowadzanych na sportowcach to mamy pewność co do tego jakie daje efekty.

Efekty działania:

  • wzrost mocy oraz siły mięśni;

  • opóźnienie pojawienia się zmęczenia;

  • wykazuje korzystny wpływ na zwiększenie obojętności nawet przy intensywnym treningu;

  • pośrednio wywołuje pompę mięśniową;

  • rozszerza naczynia krwionośne umożliwiając większy i sprawniejszy napływ tlenu oraz składników odżywczych do komórek mięśniowych;

  • przyczynia się do zwiększenia potreningowego wydzielania hormonu wzrostu;

  • zmniejszenie odczuwania bolesności mięśni po wysiłku.

Dodatkowymi efektami oddziaływania na organizm jakie wykazuje suplementacja cytruliną są wzmocnienie serca oraz pozytywny wpływ na długość oraz twardość męskiej erekcji.

Dawkowanie jabłczanu cytruliny

W zależności od celu treningowego dawkowanie najlepiej ustalić indywidualnie. Przyjmuje się jednak, że najlepsze efekty można uzyskać przyjmując 8g jabłczanu cytruliny dziennie. Dawkowanie należy podzielić na dwie porcje zażyte odpowiednio przed oraz po wysiłku fizycznym.

Suplementacji można użyć jako formę leczenia zaburzeń erekcji. W takich wypadkach zaleca się przyjmowanie 2g cytruliny na około godzinę przed planowanym stosunkiem.

W celach zdrowotnych powinno się suplementować 3-4g aminokwasu na dobę. Według niektórych źródeł czas przyjęcia preparatu nie będzie w tym wypadku istotny, jednak w większości zaleca się przyjmować go wieczorem.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze jabłczanu cytruliny?

Wybierając suplement zawierający cytrulinę należy zwrócić uwagę przede wszystkim na formę preparatu. Na rynku dostępne są zarówno suplementy w postaci proszku, jak i tabletek. Bardziej korzystny cenowo może okazać się proszek, jednak wymaga on większej dokładności podczas dawkowania. Ważne będzie również to jaki smak preparatu wybierzemy oraz procentowy udział substancji smakowych w całkowitej masie produktu. Chcąc uzyskać jak najkorzystniejszy stosunek zawartości czystej cytruliny do ceny najlepiej wybierać preparaty bezsmakowe.

W przypadku tabletek najczęściej mówimy o jednogramowych kapsułkach, których dawkowanie będzie prostsze. Są również wygodne do transportowania.

Szukając preparatów jabłczanu cytruliny należy sprawdzić zawsze ich skład, ponieważ na rynku dostępne są różnego rodzaju mieszanki zawierające cytrulinę jako jeden z ich składników.

Cytrulina - z czym łączyć?

Najlepsze efekty daje połączenie cytruliny z argininą. Wpływa ono najkorzystniej na produkcję gazu nazywanego tlenek azotu, który powoduje zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne.

W preparatach przed treningowych często można spotkać także dodatek kreatyny, czy beta-alaniny. W wielu suplementach zawarty jest również dodatek kofeiny oraz tauryny.

Szeroki wybór jabłczanów cytruliny w BCAA.pl

W naszej ofercie dostępne są preparaty zawierające jabłczan cytruliny w postaci proszku oraz tabletek. Stanowią one doskonały wybór jeśli Twoim celem jest pompa mięśniowa oraz stymulacja do aktywności fizycznej.

Nasi eksperci chętnie podpowiedzą, który produkt wybrać. Ustalą sposób dawkowania w zależności od celu treningowego. Chętnie pomogą również z ułożeniem planu treningowego, a także żywieniowego.

Należy pamiętać, że suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety.

Najlepsze Jabłczany cytruliny: BioTech USA, 6Pak Nutrition, OstroVit, Trec Nutrition, Activlab, 7Nutrition, FireSnake Nutrition, Fitmax, Scitec Nutrition, Swanson