Jabłczan kreatyny

Odżywki z jabłczanem kreatyny wybierają sportowcy, którzy dążą do uzyskania beztłuszczowej masy mięśniowej. Regularna suplementacja wspomaga efekty treningowe poprzez stymulowanie anabolizmu, zwiększanie zdolności siłowo-wytrzymałościowych oraz przyspieszanie regeneracji po intensywnym wysiłku fizycznym. Odżywki zawierające jabłczan kreatyny można stosować zarówno w suplementacji cyklicznej oraz stałej. Zaleca się przyjmować preparat w godzinach okołotreningowych.

Sortowanie: Nazwa Cena

Rekomendowane artykuły

Jak wyciskać więcej na klatę?

Jak wyciskać więcej na klatę?

Ile wyciskasz na klatę? Prędzej czy później każdy mężczyzna usłyszy takie pytanie. Wyciskanie na klatkę piersiową to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń wśród osób trenujących. Poznaj kilka naszych patentów jak wyciskać więcej na klatę?

Jak zwiększyć siłę ciosu? Najlepsze ćwiczenia na poprawę siły ciosu

Jak zwiększyć siłę ciosu? Najlepsze ćwiczenia na poprawę siły ciosu

Praca nad zwiększeniem siły ciosu to kluczowy element do wytrenowania w sportach uderzanych. Dowiedz się zatem Jak zwiększyć siłę ciosu i poznaj najlepsze ćwiczenia na jego poprawę. Zapraszamy!

Początki na siłowni - jakie suplementy wybrać?

Początki na siłowni - jakie suplementy wybrać?

Bardzo duże grono nowicjuszy rozpoczynających treningi na siłowni zastanawia się również jakie suplementy zacząć stosować, aby osiągnąć szybkie rezultaty. Pora dowiedzieć się na co zwrócić uwagę, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Kreatyna - czy trzeba stosować ją cyklicznie?

Kreatyna - czy trzeba stosować ją cyklicznie?

W dzisiejszym temacie przeanalizujemy korzyści i straty jakie niesie za sobą przyjmowanie kreatyny w dłuższej niżeli kilka tygodni perspektywie czasu oraz odpowiemy na pytanie, która z metod wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

Jabłczan kreatyny

Kreatyna jest naturalnie występującą w tkance mięśniowej substancją. Bierze udział w procesie tworzenia energii na szlaku metabolicznym ATP. Jesteśmy wstanie dostarczyć ją wraz z pożywieniem, jednak w niewystarczających ilościach aby mogło dojść do wysycenia organizmu. Przyjmowanie suplementów diety zawierających różne formy kreatyny może sprawić, że osiągniemy szybszy przyrost masy mięśniowej, większą wydolność fizyczną w przypadku wysiłków o charakterze aerobowym oraz będziemy w stanie poprawić wyniki sportowe w sportach wytrzymałościowych. Jabłczan kreatyny charakteryzuje się nieco innymi właściwościami niż popularny monohydrat kreatyny. Jest nieco droższy, lecz stanowi bardzo popularny środek. Sprawdźmy dokładnie czym jest jabłczan kreatyny, jakie są jego zalety oraz jakie efekty stosowania będą przemawiać akurat za tą formą.

Jabłczan kreatyny jest prawdopodobnie drugą najpopularniejszą kreatyną. Wiele mówi się o tym, że jest to idealny suplement wykorzystywany podczas redukcji tkanki tłuszczowej oraz aby zbudować wydolność fizyczną w przypadku następujących po sobie krótkich bardzo intensywnych ćwiczeń fizycznych, takich jak interwały, podnoszenie ciężarów, czy sprinty. Kreatyna w formie jabłczanu jest ceniona przez zawodników, dla których istotny jest stosunek siły do masy ciała, czyli na przykład osób trenujących wszelkiego rodzaju sporty walki.

Czym jest jabłczan kreatyny, jakiej jakości będzie uzyskana masa mięśniowa, czy nie powoduje retencji wody oraz czy stanowi bezpieczny suplement dla wszystkich osób zmagających się z przemęczeniem mięśniowym? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Czym jest jabłczan kreatyny?

Jabłczan kreatyny to połączenie cząsteczki kreatyny z kwasem jabłkowym. Takie połączenie sprawia, że jabłczan jest stabilną formę kreatyny, która nie powoduje retencji wody. Czyni ją to idealnym narzędziem wykorzystywanym w budowaniu masy mięśniowej.

Kwas jabłkowy stanowi cząsteczkę nośną, jest metabolitem przemian związanych z glukozą. Oznacza to, że bierze on udział w reakcjach powiązanych z uczestnictwem insuliny. Powoduje to, że cząsteczki kreatyny mogą sprawniej docierać do komórek mięśniowych i wywoływać swój efekt biologiczny.

Stosowanie jabłczanu kreatyny jest bezpieczne, co zostało wykazane w licznych badaniach naukowych. U zdrowych osób nie wywołuje negatywnego wpływu na nerki. Jego niewątpliwą zaletą jest fakt, że pod wpływem działania enzymów trawiennych nie ulega rozpadowi do kreatyniny.

Szlak energetyczny ATP

Szlak energetyczny ATP-PC dominuje w trakcie krótkich bardzo intensywnych ćwiczeń. W jego trakcie adenozynotrifosforan zostaje wykorzystany jako paliwo komórkowe i rozpada się do ADP (adenozynodifosforanu) oraz reszty fosforanowej P. Dzięki kreatynie w organizmie nagromadza się związek zwany fosfokreatyną, która z kolei jest paliwem podczas szlaku energetycznego ATP, wykorzystywanego podczas krótkich bardzo intensywnych ćwiczeń fizycznych. Zazwyczaj wystarcza jej na ok. 6-10s. Po tym czasie organizm przechodzi na inny szlak energetyczny i musi zregenerować zapasy ATP.

Spożycie kreatyny sprzyja powstawaniu fosfokreatyny, która produkowana jest w głównej mierze w wątrobie, ale także w nerkach i trzustce. W trakcie wykorzystania fosfokreatyny organizm produkuje nieaktywną kreatyninę, która jest wydalana wraz z moczem. Poziom kreatyniny we krwi jest wykorzystywany do badania czynności nerek.

Właściwości jabłczanu kreatyny

Podstawowym zadaniem jakie posiada kwas beta-metyloguanidynooctowy, czyli popularna kreatyna to zwiększenie syntezy fosfokreatyny w organizmie. Powoduje to z kolei szybszą resyntezę ATP . Udowodniono, że kreatyna zwiększa wydolność fizyczną w przypadku następujących po sobie krótkich bardzo intensywnych ćwiczeń fizycznych.

Jabłczan kreatyny sprzyja zwiększeniu ciśnienia śródmięśniowego co tworzy korzystniejsze warunki anaboliczne w tkance mięśniowej. Ta właściwość kreatyny jest ceniona zarówno w okresie przeznaczonym na budowę masy mięśniowej jak i redukcję tkanki tłuszczowej.

Coraz częściej mówi się również o tym, że kreatyna jest bardzo istotnym składnikiem z punktu widzenia prawidłowego działania układu nerwowego. Można dotrzeć do badań, z których wynika, że spożycie kreatyny w podeszłym wieku nie tylko zapobiegało zanikowi mięśni, ale także przeciwdziałało rozwojowi demencji starczej.

Do najważniejszych właściwości jabłczanu kreatyny należy zaliczyć:

  • fakt, że jest lepiej rozpuszczalny niż monohydrat kreatyny;

  • powoduje mniejszą względem monohydratu kreatyny retencję wody;

  • daje bardzo dobre pod kątem wizualnym efekty stosowania;

  • zwiększa wydolność fizyczną;

  • przyczynia się do wzrostu beztłuszczowej masy ciała;

  • cechuje się dobrą przyswajalnością;

  • kwas jabłkowy ma korzystny wpływ na perystaltykę jelit;

  • gwarantuje wzrost siły.

Wysycenie organizmu kreatyną sprawia, że zwiększa się wydolność, co z kolei przekłada się na opóźnienie wystąpienia zmęczenia oraz możliwość wykonywania dłuższych i bardziej intensywnych ćwiczeń fizycznych.

Czym różni się jabłczan kreatyny od monohydratu i innych form?

Jabłczan kreatyny różni się od monohydratu budową chemiczną. Pierwsza forma kreatyny jest to połączenie z kwasem jabłkowym. Druga z kolei to połączenie cząsteczki kreatyny z cząsteczką wody.

Różnica polega również na sposobie oraz czasie działania. Przyjmuje się, że jabłczan kreatyny pozwala na osiągnięcie lepszych rezultatów w dłuższym okresie czasu. Są one również długotrwałe. Stosowanie jabłczanu kreatyny nie przynosi efektów od razu. Przyjmowanie preparatu zawierającego monohydrat kreatyny natomiast pozwala osiągnąć optymalne efekty w krótszy okresie czasu, a wypracowane rezultaty nie są tak długotrwałe.

W przypadku monohydratu wzrost masy mięśniowej będzie obarczony zdecydowanie większą retencją wody. Jabłczan kreatyny pozwala na uzyskanie lepszej jakościowo, gęstszej oraz twardszej struktury zbudowanych mięśni. Sprawia to, że jest polecanym suplementem w okresie redukcji, aby utrzymać jak najwięcej z wypracowanej wcześniej masy mięśniowej.

Dużą różnicą pomiędzy dwiema formami kreatyny jest także to co się z nimi dzieje w układzie pokarmowym. Po zetknięciu się z nieodpowiednim pH jabłczan kreatyny nie konwertuje do bezużytecznej pod kątem biologicznym kreatyniny. Może rozpaść się na kreatynę oraz kwas jabłkowy. Monohydrat z kolei pod wpływem enzymów trawiennych zostaje zamieniony właśnie w nieaktywną kreatyninę. W przypadku monohydratu oraz jabłczanu kreatyny mogą wystąpić skutki uboczne w postaci problemów żołądkowych, są one jednak bardzo rzadkie. W większości obie formy kreatyny doskonale się wchłaniają.

Działanie i efekty jabłczanu

Bazą suplementu jest kreatyna, która pozwala na zwiększenie zapasów fosfokreatyny w organizmie i tym samym podniesienie siły mięśniowej, a także wydolności.

Jabłczan kreatyny:

  • umożliwia wzrost beztłuszczowej masy ciała, bez nadmiernej retencji wody;

  • zwiększa wydolność fizyczną;

  • stymuluje anaboliczne procesy, dzięki którym włókna mięśniowe odbudowują się oraz rozrastają na skutek odpowiedniego impulsu w postaci treningu oporowego;

  • niesie zalety w postaci przyspieszonej regeneracji;

Z suplementacją kreatyny wiąże się również możliwość wykonywania bardziej intensywnych ćwiczeń fizycznych. Aktywność fizyczna będzie zatem bardziej efektywna i przyniesie szybsze efekty.

Dawkowanie jabłczanu kreatyny

Aby uzyskać optymalne efekty przyjmowania jabłczanu kreatyny należy spożyć go w towarzystwie węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym. Umożliwia to szybki transport kreatyny do komórek mięśniowych. Z tego względu poleca się spożywać około 3-5g rozpuszczonych w wodzie z carbo, albo na przykład zjadając jednocześnie banana.

Przyjmuje się, że dawkować jabłczan kreatyny należy w ilości 3-5g na dobę. Jest to ilość, która w zupełności wystarcza do wysycenia organizmu. Pora dnia w jakiej jest przyjmowany preparat nie ma znaczenia, ponieważ działa on długofalowo.

Nie zmienia to jednak faktu, że najkorzystniejsze będzie przyjmowanie kreatyny bezpośrednio po zakończonym wysiłku, ponieważ pełni ona kluczową rolę w dostarczaniu energii i przyspiesza regenerację po wysiłkową.

Ważnym ostrzeżeniem może być fakt, aby nie przyjmować jabłczanu na czczo, gdyż może to wywołać niekorzystną odpowiedź układu pokarmowego.

Jabłczan kreatyny a skutki uboczne

Przyjmuje się, że do najpoważniejszych skutków ubocznych jakie można odnotować po spożyciu kreatyny jest wzrost masy ciała. Kreatyna stanowi bardzo bezpieczny suplement diety, ze względu na fakt, iż występuje naturalnie w naszym organizmie oraz pożywieniu.

W nielicznych przypadkach mogą wystąpić skutki uboczne w postaci problemów związanych z układem pokarmowym. Są one jednak rzadkie i stanowią indywidualną odpowiedź na nietolerancję preparatu.

W bardzo rzadkich przypadkach może dochodzić do podrażnienia błon śluzowych w przewodzie pokarmowym.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze jabłczanu kreatyny?

Na rynku dostępne są jabłczany kreatyny w postaci kapsułek oraz proszku. Wersje w proszku dostępne są również w licznych opcjach smakowych.

Wybierając odpowiedni preparat należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego skład, ponieważ istnieją suplementy zawierające nie tylko kreatynę, lecz również dodatki innych substancji takich jak na przykład witaminy. Drugim czynnikiem jest forma kreatyny oraz oczywiście cena.

Jabłczan kreatyny - z czym łączyć?

Jabłczan kreatyny dobrze jest łączyć z porcją węglowodanów. Glukoza zwiększa przyswajalność kreatyny, zapewnia również stałą dostawę energii dla pracującego intensywnie organizmu. Jednak nadmierne spożycie węglowodanów prostych nie sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej.

W przypadku łączenia z innymi suplementami dobre efekty możemy uzyskać z beta-alaniną, AAKG oraz cytruliną. Beta pozwala na osiągnięcie wyższego poziomu wytrzymałości. Z kolei AAKG oraz cytrulina wpływają na tak zwany efekt pompy mięśniowej oraz lepsze dokrwienie komórek mięśniowych.

Szeroki wybór jabłczanów kreatyny w BCAA.pl

W naszym sklepie internetowym oferujemy szeroki wybór suplementów diety zawierających kreatynę, która zwiększa wydolność fizyczną w odniesieniu do następujących po sobie krótkich zrywów wymagających maksymalnej siły. Sprawdzi się zatem doskonale dla sportowców dyscyplin siłowych oraz zawodników sportów walki, a także piłkarzy.

Forma kreatyny jaką jest jabłczan jest polecana zawodnikom, dla których retencja wody może okazać się problemem pod kątem zrobienia wagi na zawody. W zależności od preferencji można wybrać suplement w formie proszku, który może być nieco kwaśny w smaku, bądź wygodny do przyjmowania preparat w formie kapsułek.

Nasi eksperci chętnie doradzą w wyborze odpowiednich do Twoich celów suplementów, a także podpowiedzą jak stworzyć spersonalizowany plan treningowy.

Najlepsze Jabłczan Kreatyny: Trec Nutrition, 6Pak Nutrition, BioTech USA, OstroVit, Olimp, Evolite, Activlab