Nowe ceny topowych produktów!  TUTAJ   

Odżywki po treningu

Dzięki odżywkom potreningowym przyspieszysz proces regeneracji oraz zwiększysz intensywność procesów budowy masy mięśniowej. Dostarczając niezbędnych składników, zapobiegniesz przetrenowaniu i zahamujesz katabolizm mięśniowy. Pamiętaj, że Twój organizm nie przestaje funkcjonować po zakończeniu treningu. Dlatego ważne jest dostarczenie najważniejszych substancji wspomagających regenerację. Nasza oferta to szeroki wybór odżywek potrenignowych - rekomendowanych przez profesjonalistów.

Więcej informacji o odżywkach potreningowych

Sortowanie: Nazwa Cena

Rekomendowane artykuły

6 powodów dla których warto trenować

6 powodów dla których warto trenować

Odpowiedni trening zapewnia wiele korzyści związanych z aspektem fizycznym, mentalnym oraz ogólnie pojętego zdrowia. Choć przez nasz organizm postrzegany jest jako stres, to w rzeczywistości daje nam wiele dobrego. Poznaj 6 powodów, dla których warto trenować.

Trening na czczo - czy można ćwiczyć bez śniadania?

Trening na czczo - czy można ćwiczyć bez śniadania?

Wiele osób nie zjada śniadania przed treningiem. Jakie niesie to skutki? Czy można ćwiczyć na czczo? Sprawdź, czy i kiedy można odpuścić poranny posiłek.

Sauna po treningu - czy można iść na saunę po siłowni?

Sauna po treningu - czy można iść na saunę po siłowni?

Sauna od lat zyskuje na popularności. Czy jednak sauna po ćwiczeniach siłowych jest wskazana? Sprawdź, czy warto iść na saunę po treningu.

Zakwasy po treningu - 8 wskazówek jak się ich pozbyć

Zakwasy po treningu - 8 wskazówek jak się ich pozbyć

Powracający na siłownię po dłuższej przerwie i początkujący siłacze skarżą się często na zakwasy po treningu. Palący ból mięśni w trakcie intensywnych ćwiczeń i zaraz po nich może być zniechęcający.Sprawdź jak pokonać zakwasy.

Czym są odżywki potreningowe?

Sama dieta, dostarczająca najważniejsze składniki odżywcze, nie jest w stanie zaspokoić wysokich potrzeb organizmu w okresie potreningowym. Odżywki potreningowe przeznaczone są do stosowania po intensywnym wysiłku fizycznym. Specjalna formuła sprawia, że organizm otrzymuje niezbędne substancje, które są potrzebne w procesach regeneracyjnych. Dlatego odżywki potreningowe doskonale sprawdzają się zarówno w przypadku kulturystów, jak również osób trenujących inne sporty siłowe i wytrzymałościowe.

Co się dzieje z masą mięśniową po intensywnym wysiłku?

Intensywny trening doprowadza do ogromnego zubożenia składników budulcowych oraz energetycznych. Na skutek zachodzących w mięśniach przemian metabolicznych może dochodzić do zakwasów oraz znacznego przeciążenia mięśni. Po zakończonym treningu organizm przestaje koncentrować się na procesach anabolicznych, ponieważ priorytetem jest intensywna produkcja energii. Niedobór węglowodanów powoduje, że jej źródłem są białka budujące mięśnie, co prowadzi do uruchomienia procesów katabolicznych. By temu zapobiec, warto sięgnąć po odżywki potreningowe. Dzięki nim szybko uzupełnisz niedobory najważniejszych składników, niezbędnych do skutecznej regeneracji.

Co zawierają najlepsze odżywki potreningowe?

Po zakończonym treningu należy zadbać o uzupełnienie zapasów glikogenu w mięśniach oraz wspomóc odbudowę uszkodzonych mięśni. Dlatego podstawą odżywek potrenignowych są węglowodany oraz białka i aminokwasy. Węglowodany są niezbędne do produkcji energii, ponieważ podczas intensywnego treningu dochodzi do wyczerpania rezerw energetycznych. Szczególne znaczenie mają węglowodany proste, które wchłaniają się bardzo szybko i natychmiast wyrównują poziom cukru we krwi, przyczyniając się do uzupełnienia niedoborów glikogenu. Białka wspomagają proces regeneracji mięśni, ponieważ wpływają na ich odbudowę. Trzeba jednak wiedzieć, że białka - z uwagi na złożoną budowę - wchłaniają się znacznie wolniej. Dlatego niezbędna jest suplementacja także aminokwasami. Aminokwasy BCAA, podobnie jak proteiny, odbudowują i regenerują uszkodzone włókna mięśniowe. Wykazują właściwości antykataboliczne, chroniąc mięśnie przed rozpadem, a jednocześnie stymulują procesy anaboliczne. Witaminy i minerały poprawiają ogólne funkcjonowanie całego organizmu. Ich suplementacja jest ważna, ponieważ podczas treningu dochodzi do pewnych ubytków niektórych witamin i składników mineralnych. Uzupełnienie ubytków wpływa również na przyspieszenie procesów regeneracyjnych.

Podział odżywek potreningowych

Choć nie istnieje „oficjalny” podział odżywek potrenignowych, można wyróżnić ich kilka typów. Najczęstszy podział uwzględnia odżywki z kreatyną oraz odżywki bez kreatyny. Odżywki potreningowe z kreatyną nastawione są na regenerację oraz aktywowanie procesów anabolicznych. Do tej grupy zalicza się przede wszystkim odżywki węglowodanowo-białkowe. Wspomagają regenerację po treningu oraz wykazują działanie „pompujące”, sprzyjając rozwojowi mięśni. Przeznaczone są głównie dla profesjonalnych kulturystów. Odżywki potreningowe bez kreatyny swoje działanie koncentrują przede wszystkim na intensywnej regeneracji. Nie mają więc tak dużego wpływu na rozbudowę masy mięśniowej.

Wybierając najlepsze odżywki potreningowe:

  • redukujesz wolne rodniki, które odpowiadają za powstawanie mikrouszkodzeń mięśni,
  • stymulujesz procesy prowadzące do rozwoju beztłuszczowej masy mięśniowej,
  • przyspieszasz regenerację po treningu,
  • hamujesz procesy kataboliczne, prowadzące do rozpadu mięśni.

Najlepsze Odżywki potreningowe: BioTech USA, Olimp, Iron Horse Series