Jakie właściwości ma berberyna?

Jakie właściwości ma berberyna?

Berberyna pochodząca z berberysu zwyczajnego zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego? Wpływa korzystnie na wiele procesów zachodzących w organizmie, zarówno w zakresie większej odporności, jak również wsparcia na wielu innych płaszczyznach.

Czy berberyna spowalnia starzenie?

Berberyna wykazuje silne właściwości antyoksydacyjne, co przekłada się na ograniczenie aktywności wolnych rodników, których wpływ na stan i kondycję skóry może być wyjątkowo niekorzystny. Właśnie z tego względu wprowadzenie tak silnego i naturalnego przeciwutleniacza, zapewnia realne wzmocnienie całego organizmu.

Niestety, wolne rodniki powstają w bardzo dużych ilościach w praktycznie każdej żywej komórce, w której zachodzą procesy energetyczne. Warto zadbać o ich szybkie nieuaktywnienie. Wprowadzając odpowiedniej klasy suplement na bazie ekstraktu z Berberysu, wzmocnisz swój organizm oraz poprawisz wygląd i kondycję swojej skóry.

Berberyna - jak wpływa na wzmocnienie organizmu?

Berberyna a cholesterol i praca układu krążenia

Istnieje wiele badań wskazujących, że berberyna może wpływać na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, a konkretnie cholesterolu LDL uznawanego powszechnie za zły. Podobnie sprzyja obniżeniu stężenia trójglicerydów. Nie jest to jedyny prozdrowotny kierunek działania tej wyjątkowej substancji. Bywa wykorzystywana celem unormowania ciśnienia krwi, dlatego też jest coraz częstszym elementem profilaktyki.

Berberyna - naturalne wsparcie dla cukrzyków

Berberys zwyczajny jest bogatym źródłem wielu substancji aktywnych biologicznie, z których właśnie berberyna decyduje o większości jego pozytywnych właściwości. Regularne jej stosowanie może poprawiać wrażliwość tkanek na działanie insuliny.

Wpływa na nią poprzez adipocytokiny - substancje syntetyzowane przez komórki tkanki tłuszczowej. Wpływ berberyny na organizm człowieka jest w dalszym ciągu badany, jednak trudno nie docenić jej cudownych właściwości. Prowadzone są badania naukowe dotyczące wspomagającego wpływu berberyny na leczenie cukrzycy typu II, ale także ograniczanie występujących podczas niej powikłań.

Berberyna - jej wpływ na pracę wątroby

Istnieją silne przesłanki, że berberyna wykazuje również działanie protekcyjne na wątrobę, sprzyjając jednocześnie ograniczeniu procesu jej otłuszczania. Wszystko to dzięki silnym właściwościom przeciwutleniającym oraz stymulacji enzymów biorących udział w procesie detoksykacji organizmu

Berberyna - działanie antydepresyjne

Berberyna może wykazywać również działanie antydepresyjne, co dowodzą badania pod kątem jej wpływu na przebieg chorób neurodegeneracyjnych. Nie określono jeszcze dokładnego mechanizmu jej działania, co rodzi w dalszym ciągu wiele pytań i wątpliwości. Aktualnie ustalono, że berberyna przenika do mózgu, a tym samym może wykazywać działanie ochronne dla układu nerwowego.

Berberyna wzmacnia odporność organizmu

Bardzo istotną kwestią jest wpływ berberyny na wzmocnienie odporności organizmu na wszelkie infekcje. Potwierdzenie jej silnych właściwości przeciwgrzybiczych, antywirusowych oraz antybakteryjnych znajduje się niemal w każdej poważniejszej publikacji naukowej. Istnieją nawet dowody na to, że berberyna niszczy komórki grzybów z rodzaju Candida, które wykazują się zwykle bardzo wysoką odpornością na wszelkie próby eliminacji.

Działanie antybakteryjne oraz przeciwwirusowe polega na ograniczeniu przyklejania się komórek infekujących organizm do nabłonka ludzkiego, a to skutecznie ogranicza ich rozprzestrzenianie się, jak i rozpoczęcie replikacji (namnażania).

Berberyna a odchudzanie

Berberyna, jak już sam zauważyłeś, wykazuje niezwykle szerokie spektrum działania. Czy jednak ma wpływ także na proces odchudzania? Oczywiście, że tak – bowiem sprzyja ona ograniczeniu poziomu lipidów, a tym samym odkładania się ich w tkance zapasowej. Olbrzymie znaczenie w tej kwestii ma także poprawa insulinowrażliwości, o której już wspominałem wcześniej. Dodatkowo, berberyna hamuje proces powstawania komórek tłuszczowych.

Berberyna - suplementacja

Preparaty na bazie ekstraktu z berberysu zdobywają coraz większą ilość zwolenników. Trudno się temu dziwić, patrząc na szerokie spektrum pozytywnego wpływu, jakim się charakteryzuje. Pozostaje jednak dobór odpowiedniego produktu. Jak zwykle istotną kwestią jest jakość produktu, pewność składu, jak i wysokość standaryzacji na minimalną zawartość berberyny w każdej porcji.

Dawkowanie: dobowa dawka może dochodzić nawet do 1000mg berberyny, jednak jest to ilość polecana osobom znającym swój organizm.

Czy warto wzbogacić swoją dietę w suplementy oparte na berberynie?

Oczywiście! Berberyna jest naturalną substancją o niezwykle szerokim spektrum aktywności biologicznej, bowiem nie tylko jest silnym przeciwutleniaczem, ale także pomaga w regulacji poziomu cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Wspomaga nawet w pewnym zakresie osoby borykające się z cukrzycą typu II oraz zmagającym się z nadciśnieniem. Nie można zapominać o wzmocnieniu przez berberynę układu immunologicznego. Możliwe, że wielu rzeczy jeszcze nie wiemy, bowiem badania naukowe w dalszym ciągu trwają.

Suplementy oparte na berberynie kupisz w sklepie bcaa.pl 🛒

6Pak Nutrition Effective Line Berberine + Turmeric6Pak Nutrition Effective Line Berberine + Turmeric 90tab

Essence Nutrition Berberine + TurmericEssence Nutrition Berberine + Turmeric 90tab


Paweł Zieliński

Czwartek, 10 września 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Omega 3 nie tylko na odporność

Od jakiegoś czasu o kwasach tłuszczowych omega-3 mówi się bardzo wiele. Czym właściwie są i czy warto wziąć je pod uwagę podczas doboru suplementacji? Czy rzeczywiście mają tak wiele właściwości prozdrowotnych? Sprawdź!

Jaki roller wybrać do ćwiczenia w domu?

Roller do masażu to jeden z akcesoriów treningowych, który bywa często niedoceniany. A szkoda - jego stosowanie przynosi wiele korzyści! Sprawdź w jaki sposób pomaga rozluźnić napięcie mięśniowe oraz jaki roller wybrać do ćwiczenia w domu.

Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Kluczem prawidłowego odżywiania jest świadomość. Wiedza dotycząca ilości kalorii jaką powinniśmy spożywać jest zdecydowaną podstawą w kontekście rozwoju sylwetki – zarówno podczas redukcji tkanki tłuszczowej, jak i w momencie budowania masy naszych mięśni. Ile energii należy zatem dostarczać by zrealizować swój cel? Jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Kontrola masy ciała, czyli wskaźnik BMI i inne

Osoby, które często zastanawiają się czy ich waga mieści się w normie często korzystają ze wskaźnika BMI. Jest to prosty współczynnik, dzięki któremu możemy określić proporcje wzrostu do masy ciała. Sprawdźmy jednak...

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!