Przygotuj się do ciężkich trenigów! Rabat do -20% na odżywki  KOD:  SILOWNIA   Tylko do 08.06.2020r.

Pompki

Pompki

Główne mięśnie biorące udział w "pompkach".

  • Grupa mięśni piersiowych
  • trójgłowy ramienia
  • naramienny (przedni akton).

Zasady poprawnego wykonania ćwiczenia:

Przyjmujemy pozycję równoległą do podłoża wspierając się na wyprostowanych rękach
rozstawionych szerzej niż szerokość barków i złączonych czubkach palców stóp. Zginamy
przedramiona mniej więcej do kąta 90 stopni opuszczając przy tym klatkę piersiową nisko do
podłoża i wykonując wdech. Następnie powracamy do pozycji wyjściowej prostując ramiona
i robiąc wydech w szczytowej fazie ruchu.

Modyfikacje ćwiczenia:

Różne warianty pompek charakteryzują się m.in zmianą rozstawu rąk, wykonywaniem ich na
jednej ręce czy też umieszczeniem stóp na podwyższeniu. Możemy wykorzystywać do nich
uchwyty lub wykonywać je w podwieszeniu.

Uwagi:

W tym ćwiczeniu istotna jest stabilizacja sylwetki, częstym błędem jest załamywanie bioder
w takcie wykonywania ruchu.

Środa, 22 lutego 2017