📦 Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: ZAMAWIAM15  

Ściąganie drążka górnego wyciągu do klatki piersiowej

Ściąganie drążka górnego wyciągu do klatki piersiowej

Główne mięśnie biorące udział przy ćwiczeniu ściągania drążka górnego wyciągu do klatki piersiowej:

  • Najszerszy grzbietu
  • obły większy
  • równoległoboczny
  • czworoboczny

Zasady poprawnego wykonania ćwiczenia:

Siadamy przodem do przyrządu, blokujemy uda o wałki i chwytamy szeroko drążek nachwytem. Bierzemy wdech, wypychając klatkę piersiową do przodu i spinając mięśnie grzbietu przyciągamy drążek do wysokości brody. W końcowej fazie ruchu wykonujemy wydech i staramy się utrzymać napięcie mięśni przez 1-2 sekundy. Wykonując powolny wdech powracamy do pozycji wyjściowej pozwalając drążkowi rozciągnąć nasze mięśnie.

Modyfikacje ćwiczenia:

Ćwiczenie możemy zamienić drążek szeroki na podwójny uchwyt w kształcie litery „V”.

Uwagi:

Należy tak dobrać obciążenie by świadome przeprowadzenie fazy ekscentrycznej było możliwe.

Środa, 22 lutego 2017