Rabat -15% od 249 zł na wszystko!!!  Kod: CEL15   

Suplementacja kreatyną a praca nerek

Suplementacja kreatyną a praca nerekCzy długotrwała suplementacja kreatyną może upośledzić czynności nerek u osób ćwiczących siłowo i stosujących wysokobiałkową dietę?

Wpływ kreatyny na pracę nerek

Celem badania było sprawdzenie wpływu długotrwałej suplementacji kreatyną na funkcje nerek podczas treningu siłowego i diety wysokobiałkowej. Wśród wielu bywalców siłowni panuje przekonanie, że zarówno kreatyna, jak i wysokobiałkowa dieta mogą obciążać pracę tego narządu. Teoria ta zapewne wynika z tego, że oby dwa te związki (kreatyna i białko) są przez nerki przetwarzane.

Kreatyna a praca nerek - metody badania

Przeprowadzone zostały randomizowane próby z zastosowaniem metody double-blind (zarówno pacjent jak i lekarz nie wiedzą, co jest mu podawane) i grupą placebo. Uczestnicy byli losowo przydzielani do grupy zażywającej kreatynę (20g dziennie przez pierwsze 5 dni, kolejno 5g dziennie przez resztę okresu badania) lub grupy placebo. Wszyscy pacjenci byli zaangażowani w trening siłowy i stosowali wysokobiałkową dietę (ponad 1,2g białka na kilogram masy ciała). Stan zdrowia badanych sprawdzano przed rozpoczęciem projektu i po dwunastu tygodniach. Mierzono przesączenie kłębuszkowe. Dodatkowo zbadano próbki krwi i mocz zebrany w ciągu dwudziestu czterech godzin, aby ocenić inne czynności nerek.

Trec CM3 - jabłczan kreatyny

 

Jak kreatyna wpływa na pracę nerek?

Nie zauważono znacznych różnic w czystości kłębuszków nerkowych podczas badania (Kreatyna: przed badaniem 101.42 ± 13.11, po badaniu 108.78 ± 14.41 mL/min/1.73m2. Placebo: przed badaniem 103.29 ± 17.64, po badaniu 106.68 ± 16.05 mL/min/1.73m2). Stan kreatyniny w osoczu i moczu, elektrolitów, białkomoczu i albuminurii pozostał praktycznie bez zmian.

Sport Definition The Mono - monohydrat kreatyny

 

Wpływ suplementacji kreatyną na nerki

12-tygodniowa suplementacja kreatyną nie ma wpływa na funkcje nerek podczas treningu siłowego i wysokobiałkowej diety u zdrowych osobników. Jest to jednoznaczny dowód potwierdzający bezpieczeństwo tego suplementu. Coraz częściej stosowanym zabiegiem jest stała suplementacja kreatyną. To badanie potwierdza, iż nie ma żadnych przeciwwskazań, aby ją stosować (jeśli osobnik jest zdrowy). Zabezpieczy nas przed katabolizmem mięśniowym i wspomoże przy rozwoju siły i masy mięśniowej. Journal of the International Society of Sports Nutrition , Maj 2013, ISSN 1550-2783

Piątek, 21 października 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Kreatyna przed czy po treningu - wyniki badań

Kreatyna przed czy po treningu - wyniki badań

Kreatyna - przed czy po treningu? Odwieczne pytanie, na które damy Wam odpowiedź! Przewlekła suplementacja kreatyną sprzyja wzrostowi jej całkowitego stężenia, a także wzrostowi fosfokreatyny, mięśni szkieletowych, suchej masy mięśniowej oraz rozmiaru włókien mięśniowych. Można suplementować ją zarówno przed, jak i po treningu. Aby sprawdzić która pora dawkowania kreatyny jest najkorzystniejsza, przeprowadzono badanie. Jego celem jest określenie różnicy między zażywaniem kreatyny przed i po treningu oraz wpływu tego zabiegu na skład masy ciała.
W czym jest kreatyna? Kreatyna w żywności - porównanie

W czym jest kreatyna? Kreatyna w żywności - porównanie

Czy możemy odnaleźć kreatynę w żywności? W jakich ilościach występuje? Czy zaspokoi to dzienne zapotrzebowanie sportowca? Odpowiedzi na pytania znajdziesz w przedstawionej poniżej tabeli oraz w artykule.
Omlet na mase

Omlet na mase

Poznaj nasz przepis na pyszny omlet na masę.
Czym jest tlenek azotu i jak zwiększyć jego produkcję?

Czym jest tlenek azotu i jak zwiększyć jego produkcję?

Tlenek azotu to nieorganiczny związek chemiczny z grupy tlenków azotu. W organiżmie człowieka powstaje z grupy guanidynowej z L-argininy w reakcji katalizowanej przez syntazę tlenku azotu (NOS).

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!