Zostało: Happy Hours! -18% od 119 ZŁ! Kod: HOUR18  

Sylwetka skinny fat - czym jest i jak ją poprawić?

Sylwetka skinny fat - czym jest i jak ją poprawić?

Każdy z nas zaczyna z nieco innego poziomu. Można więc powiedzieć, że nie wszyscy mamy równe szanse na starcie przygody z kształtowaniem sylwetki. Niektórzy mają parę zbędnych kilogramów do zgubienia, a innym zależy na przybraniu na wadze poprzez rozbudowę masy mięśniowej. Szczególnym przypadkiem jest sylwetka skinny fat. Charakteryzuje się ona małą ilością mięśni, które są schowane pod tkanką tłuszczową, natomiast osoba typu skinny fat dalej wygląda na szczupłą. Zatem od czego zacząć zmiany, aby poprawić tego typu sylwetkę?

Jak wygląda sylwetka skinny fat?

Skinny fat - jak wygląda? Sylwetka skinny fat - tłumacząc to określenie na polski musimy wyobrazić sobie chudo-tłustą lub szczupło-otyłą osobę. Tłumacząc to obrazowo, należy zwizualizować sobie osobę szczupłą, której waga oscyluje w granicach normy. Posiada ona spory zapas tkanki tłuszczowej przy bardzo niewielkiej masie mięśniowej. Nadmiar tkanki tłuszczowej u osoby typu skinnyfat odkłada się zazwyczaj na takich partiach jak:

  • uda,
  • brzuch,
  • ramiona,
  • pośladki.

Spotykając osobę, która boryka się z sylwetką typu skinny fat nie zauważysz różnic z powodu otłuszczonej sylwetki. Problem pojawia się, gdy osoba skinny fat pójdzie na basen lub plażę. Sylwetka skinny fat charakteryzuję się łatwiejszym powstawaniem cellulitu i utratą jędrności skóry.

Cechą charakterystyczną dla sylwetki skinny fat jest prawidłowy wskaźnik BMI, czyli stosunek wzrostu do wagi. Jednocześnie zdecydowana większość tych osób zmaga się z otyłością brzuszną.

Czytaj także: Kontrola masy ciała, czyli wskaźnik BMI i inne

Trec Kompleksowy Zestaw Odchudzający Trec Kompleksowy zestaw odchudzający

Jak sprawdzić czy jest się skinny fat?

Jak zostało wcześniej wspomniane, sylwetkę typu skinny fat ciężko zauważyć gołym okiem, gdy osoba jest ubrana w ciuchy. Z takim problemem może borykać się kobieta lub mężczyzna ze zdrowym poziomem tkanki tłuszczowej. Skinny fat u kobiet a u mężczyzn w tym przypadku nie ma większych różnic. Powodem w tym przypadku jest zbyt mały poziom masy mięśniowej.

Osoby z sylwetką skinny fat posiadają kilka konkretne cechy charakterystyczne:

  • duży poziom cellulitu,

  • szeroka talia,

  • mała ilość tkanki mięśniowej,

  • asymetryczna budowa ciała,

  • wąskie barki,

  • spora ilość tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha i bioder.

Jak poprawić sylwetkę skinny fat?

Osoby skinny fat mogą podjąć szereg działań, aby zmienić kompozycję sylwetki i jest to do osiągnięcia, jeśli wykażemy się konsekwentną pracą. Pierwszym krokiem w walce z chudo-szczupłą sylwetką jest podjęcie aktywności fizycznej. Może to być trening oporowy lub ćwiczenia cardio. Poprawi się również Twoja wydolność, a ponadto osiągniesz ciało umięśnione dzięki ćwiczeniom siłowym.

Ważnym aspektem jest dieta i to ona w głównej mierze pozwoli pozbyć się nadmiaru kilogramów w postaci tkanki tłuszczowej. Pełnowartościowa dieta, oparta na nieprzetworzonych produktach - warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze z pewnością przyczynią się do poprawy jakości skóry. Kolejnym czynnikiem dietetycznym, który pomaga w poprawie sylwetki skinny fat, a przede wszystkim niweluje cellulit to picie wody. Powinieneś spożywać minimum 2 litry wody lub 1 litr na każde spożyte 1000 kalorii.

Spontaniczna aktywność fizyczna to kolejny nawyk, który pozwoli utrzymać zadbaną sylwetkę. Jazda na rowerze, spacery, czy jogging to lekkie aktywności, które przyczynią się do lepszego wyglądu ciała. Skinny fat ćwiczenia w domu, czy na siłowni - to nie ma znaczenia, podstawą jest ruch. Pamiętaj, że do utraty tłuszczu z okolicy brzucha konieczne jest stosowanie diety z deficytem kalorycznym. Podjęcie aktywności fizycznej oczywiście pomoże poprawić wygląd sylwetki, ale to dieta jest podstawą.

Warto wiedzieć: Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Trec Nutrition Zestaw Szybkie Odchudzanie Trec Zestaw na szybkie odchudzanie

Najlepsze ćwiczenia dla sylwetki skinny fat

Świetne efekty w poprawie sylwetki skinny fat możesz osiągnąć poprzez ćwiczenia oporowe. Pozwolą one zbudować tkankę mięśniową, której tak bardzo brakuje osobom z opisywaną budową.

Może to być trening siłowy lub ćwiczenia z własną masą ciała. Skup się na takich partiach jak:

  • mięśnie ud,

  • mięśnie ramion,

  • mięśnie grzbietu,

  • mięśnie brzucha,

  • pośladki.

Niektóre obszary narażone na cellulit i utratę jędrności dobrze reagują na ćwiczenia siłowe takie jak: wykroki, zakroki lub przysiady.

Jaka dieta dla skinny fat?

Ogólne zasady dotyczące odżywiania mogłeś poznać w poprzednich akapitach. Natomiast kluczem jest zachowanie odpowiednich proporcji. Nie możesz stosować zbyt rygorystycznej diety, narażającej Cię na niedobór kalorii.

W pierwszej kolejności musisz "wyczyścić dietę" i zrezygnować zrezygnować z produktów wysoko przetworzonych, przede wszystkim z fast foodów. Twoja dieta powinna być oparta o pełnowartościowe i nisko przetworzone produkty. Czytaj etykiety produktów i wybieraj te z najkrótszym składem.

Nie nastawiaj się na zbyt szybką utratę kilogramów. Zbyt duże zmiany na wadze odbijają się negatywnie na jędrności skóry. Pamiętaj, że ćwicząc siłowo przyczyniasz się do rozbudowy mięśni. Tak więc nie jest możliwa spektakularna utrata wagi.

Dowiedz się👉Jak szybko schudnąć 5kg?

Kto może być skinny fat?

Typ sylwetki skinny fat jest uwarunkowany przede wszystkim genetyką. Wątły szkielet, na którym nabudowana jest mała masa mięśniowa oraz spora ilość tkanki tłuszczowej. Taka charakterystyka powoduje, że osoba skinny fat nie wyróżnia się na tle społeczeństwa. Po zdjęciu ciuchów można dostrzec brak jędrności skóry i mały poziom umięśnienia.

Obecne czasy i brak aktywności fizycznej znacząco sprzyja rozwijaniu opisywanej sylwetce skinny fat. Osoby skinny fat, mając prawidłową masyę ciała, narażone są na choroby cywilizacyjne, takie jak: cukrzyca lub choroby układu krążenia.

Należy pamiętać, że otyłość brzuszna sprzyja odkładaniu tkanki tłuszczowej wiscelarnej, czyli wokół narządów. Co ważne, taka tkanka powoduje stany zapalne i zaburza pracę niektórych hormonów.

Sprawdź także: Ranking suplementów na redukcję.


Artur Antoniewski

Poniedziałek, 26 września 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Post przerywany 16/8 - opinie, efekty, jadłospis

Post przerywany 16/8 - opinie, efekty, jadłospis

Post przerywany, albo inaczej dieta IF to nieustannie jeden z modniejszych trendów w dietetyce. Na czym polega jego idea? Sprawdź.

Trening na odchudzanie - kiedy pojawią się pierwsze efekty?

Trening na odchudzanie - kiedy pojawią się pierwsze efekty?

Kiedy można oczekiwać pierwszych efektów korzystając z treningu na odchudzanie? Jest to jedno z podstawowych pytań, które zadają sobie osoby zaczynające redukcję tkanki tłuszczowej. Szacuje się, że tygodniowo można schudnąć...no właśnie! Sprawdźcie ile, w naszym najnowszym wpisie.

Jak zwiększyć siłę ciosu? Najlepsze ćwiczenia na poprawę siły ciosu

Jak zwiększyć siłę ciosu? Najlepsze ćwiczenia na poprawę siły ciosu

Praca nad zwiększeniem siły ciosu to kluczowy element do wytrenowania w sportach uderzanych. Dowiedz się zatem Jak zwiększyć siłę ciosu i poznaj najlepsze ćwiczenia na jego poprawę. Zapraszamy!

Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Kluczem prawidłowego odżywiania jest świadomość. Wiedza dotycząca ilości kalorii jaką powinniśmy spożywać jest zdecydowaną podstawą w kontekście rozwoju sylwetki – zarówno podczas redukcji tkanki tłuszczowej, jak i w momencie budowania masy naszych mięśni. Ile energii należy zatem dostarczać by zrealizować swój cel? Jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!