📦 Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: ZAMAWIAM15  

Trening w upalne dni - czy można ćwiczyć w upale?

Trening w upalne dni - czy można ćwiczyć w upale?

Nadchodzące upały są zmorą dla większości sportowców. Gdy żar leje się z nieba, to znacznie ciężej zmotywować się do jakiegokolwiek treningu. Jednakże nikt nie mówi, że trening w upalne dni to coś złego.

Jak trenować w upalne dni?

Gdy już zdecydujemy się wykonać trening, to musimy wiedzieć jak go bezpiecznie przeprowadzić. Pierwszą i najważniejszą zasadą jest, aby nie podejmować aktywności fizycznej na świeżym powietrzu podczas największego upału, czyli w okolicach południa. Wtedy słońce jest największe, co znacznie podnosi naszą temperaturę ciała oraz może doprowadzić do odwodnienia organizmu. Jeśli bardzo chcemy wykonać trening w okolicach południa, to powinien być on przeprowadzany w klimatyzowanych pomieszczeniach.

Przy wysokich temperaturach nasz organizm poci się nawet jeśli nie podejmujemy żadnej aktywności fizycznej. Musimy pamiętać, aby w upalne dni zadbać, aby nasz organizm był odpowiednio nawodniony, a już w szczególności w trakcie treningu. Podczas treningu przy wysokich temperaturach warto sięgnąć po napoje izotoniczne, które pozwolą nam uzupełnić utraconą wodę oraz elektrolity podczas intensywnego wysiłku.

Trec ENDURANCE Isotonic Sport Trec ENDURANCE Isotonic Sport

6Pak Nutrition Isotonic 6Pak Nutrition Isotonic

Trec ENDURANCE Isofaster Trec ENDURANCE Isofaster

Czy trening w upalne dni to dobry pomysł?

Jeśli odpowiednio przygotujemy się do takiego treningu, to jak najbardziej jest to dobry pomysł. Idąc na trening w upalne dni musimy pamiętać, aby zabrać ze sobą wodę mineralną lub napój izotoniczny. Przed treningiem warto zjeść coś co nie obciąży żołądka, dobrym rozwiązaniem będą produkty diety śródziemnomorskiej, które są lekkie, a przy okazji nawadniające.

Czym grozi trening w upalne dni?

Nieodpowiedni trening latem może być dla nas bardzo niebezpieczny. Może on prowadzić do odwodnienia lub do przegrzania organizmu. Oznaki odwodnienia organizmu:

  • Zawroty głowy,

  • Przyspieszona akcja serca,

  • Drżenie mięśni,

  • Uczucie osłabienia.

Jeśli zauważymy u siebie którykolwiek z objawów, to natychmiast powinniśmy przerwać trening. Jeśli dojdzie do poważnego odwodnienia organizmu, to może się to skończyć utratą przytomności, a nawet wizytą w szpitalu.

Na co zwrócić uwagę trenując w upalne dni?

Podczas upałów powinniśmy szczególną uwagę zwracać na nasze samopoczucie. Gdy czujemy się osłabieni, to lepiej zrezygnować z jednego treningu. Powinniśmy także zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu, które podczas upalnych dni jest szczególnie ważne. Zarówno przed jak i po treningu warto dodać do posiłku warzywa i owoce zawierające duże ilości wody, jak np. arbuz czy pomidor. Ten drugi dodatkowo zawiera duże ilości potasu, który reguluje gospodarkę wodną organizmu, co jest szczególnie ważne gdy żar leje się z nieba.

Kolejną rzeczą na którą powinniśmy zwrócić jest pora treningu. Intensywny trening na świeżym powietrzu powinniśmy wykonać rano lub wieczorem, gdy na dworze jest chłodniej. Jeśli planujemy trening na klimatyzowanej siłowni, to pora dnia jest uzależniona tylko od nas.

Czy bieganie w upale jest zdrowe?

Bieganie samo w sobie jest jak najbardziej zdrowe, jednakże podczas upału nie jest to najlepszy pomysł. Podczas takie wysiłku może dojść do wysiłku którego nasz organizm nie będzie w stanie znieść, co może skończyć się pobytem w szpitalu oraz długą przerwą od treningów. Dodatkowo będziemy znacznie bardziej się pocić, co może doprowadzić do poważnego odwodnienia organizmu, co również może mieć bardzo nieprzyjemne skutki.

Często podczas upałów słońce znajduję się w centralnym punkcie na niebie, przez co świeci najmocniej. Jeśli nie zastosujemy kremu z filtrem uv (a wiele osób o tym zapomina), to może się to skończyć poparzeniami słonecznymi.

Tak więc jeśli planujemy biegać, to powinniśmy to zrobić rano lub wieczorem, gdy słońce nie znajduje się najwyżej na niebie, a temperatura jest w miarę niska.

O jakiej porze dnia najlepiej ćwiczyć?

Z pewnością ćwiczenie na dworze w okolicach południa to jedna z najgłupszych rzeczy jaką możemy zrobić. Powinniśmy zaplanować trening na ranek lub wieczór, aby temperatura nie powodowała przemęczenia i odwodnienia. Oczywiście, nie dotyczy to treningu wykonywanego w klimatyzowanej siłowni. W tym przypadku pora dnia nie ma większego znaczenia i jest uzależniona tylko od nas i naszego planu dnia. Jednakże treningi na świeżym powietrzu w upalny dzień powinny być wykonywane wyłącznie rano lub wieczorem.


Bartosz Dzwonek

Środa, 29 czerwca 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej - jak poprawić osiągi?

Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej - jak poprawić osiągi?

Wyciskanie sztangi na klatkę to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń na mięśnie klatki piersiowej. Sprawdź jak poprawić swoje wyniki w wyciskaniu na ławce płaskiej i popraw swoje osiągi w krótkim czasie.

5 sposobów jak zrobić kaloryfer na brzuchu

5 sposobów jak zrobić kaloryfer na brzuchu

Czy istnieje skuteczny sposób żeby szybko zrobić sześciopak na brzuchu? Naszym zdaniem tak! Co więc robić i jak, żeby jednak do lata zdążyć pochwalić się "kratą" na brzuchu? Sprawdźcie sami w naszym najnowszym artykule.

Celuloza mikrokrystaliczna w suplementach diety — czy jest szkodliwa?

Celuloza mikrokrystaliczna w suplementach diety — czy jest szkodliwa?

Celuloza mikrokrystaliczna jest częstym dodatkiem do suplementów diety, odżywek i żywności. Czy jest jednak bezpieczna? Sprawdź wyniki badań.

Trening bokserski - rozpiska dla początkujących

Trening bokserski - rozpiska dla początkujących

Zaczynasz swoją przygodę z boksem i nie wiesz, które ćwiczenia będą dla Ciebie najlepsze? Sprawdź przykładowy plan treningowy w boksie dla początkujących.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!