📦 Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: ZAMAWIAM15  

Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej

Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej

Główne mięśnie biorące udział w ćwiczeniu "Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej":

  • Mięśnie okolicy krzyżowo-lędźwiowej
  • czworoboczny lędźwi

Zasady poprawnego wykonania ćwiczenia:

Zajmujemy pozycję na ławeczce blokując nogi o wałki przyrządu. Przednią część ud opieramy o ławeczkę, w ten sposób by kość łonowa była tuż poza nią. W pozycji wyjściowej tułów pozostaje zgięty. Przystępujemy do uniesienia tułowia do momentu, w którym utworzy on z nogami linię prostą. Przez chwilę staramy się utrzymać napięcie mięśni, po czym powracamy do pozycji wyjściowej.

Modyfikacje ćwiczenia:

Ćwiczenie można wykonać z dodatkowym obciążeniem, wykorzystując do tego drążek trzymany na barkach lub talerz trzymany przy klatce piersiowej. Trzymanie talerza na wyprostowanych ramionach pozwoli mocniej zaangażować prostowniki grzbietu w odcinku lędźwiowym.

Uwagi:

Dla bezpieczeństwa powinniśmy prowadzić kontrolowany i płynny ruch unikając szarpania tułowiem.

Środa, 22 lutego 2017