Zostało: Happy Hours! -18% od 119 ZŁ! Kod: HOUR18  

Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej głową w górę (skos dodatni)

Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej głową w górę (skos dodatni)

Główne mięśnie biorące udział w wyciskaniu sztangielek na ławce skośnej głową w górę:

  • Grupa mięśni piersiowych (górna część),
  • trójgłowy ramienia,
  • naramienny (przedni akton).

Zasady poprawnego wykonania ćwiczenia:

Ławkę ustawiamy pod kątem 30-45 stopni. Przyjmujemy stabilną pozycję na ławeczce z pośladkami przylegającymi do niej i ze stopami ustawionymi pewnie na podłodze. Dodatkowo ściągamy łopatki, a kręgosłup wyginamy w lekki łuk. Sztangielki opuszczamy powoli do górnej części klatki piersiowej, wykonując przy tym wdech. Wyciskamy sztangielki, robiąc intensywny wydech po pokonaniu mniej więcej 3/4 toru ruchu sztangi.

Możliwe modyfikacje ćwiczenia:

Możemy wykonywać zwykłe wyciskanie lub kończyć ruch rotacją sztangielek, zwiększając w ten sposób wysiłek mostkowo-żebrowej części mięśni piersiowych większych.

Sobota, 18 lutego 2017