5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o gainerach

5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o gainerach

5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o gainerach

Jesteś zdeterminowany, aby przybrać na wadze i zbudować górę mięśni? Może warto spróbować gainera? Zanim jednak sięgniesz po taką odżywkę, jest kilka ważnych rzeczy na ich temat, które powinieneś wiedzieć, aby uzyskać jak największe korzyści z ich stosowania. Zawarte tutaj informacje pozwolą Ci lepiej wybrać masówkę. Oto kilka ważnych rzeczy , które warto wiedzieć jeżeli chce się uzyskać jak najwięcej siły i masy mięśniowej.

Po pierwsze - poznaj swoje zapotrzebowanie na kalorie

Pierwszą naprawdę ważną sprawą jest to, że gainer pomoże Ci sprostać Twoim wymaganiom co do ilości kalorii jakie powinieneś spożywać. W szczególności jest to ważne dla wszystkich hardgainerowców, którzy mogą jeść i jeść a ich waga niewiele wzrośnie. Jeżeli w porcji będzie dość duża ilość kalorii, wówczas łatwiej będzie Ci wypełnić lukę pomiędzy posiłkami. Gainer nie pozwoli Twoim mięśniom „głodować” w oczekiwaniu na kolejną dawkę budulca. Spełnienie wymagań kalorycznych najbardziej wymagających mężczyzn będzie możliwe z gainerem takim jak, na przykład Mutant Mass. Porcja tej odżywki to nawet 1060 kilokalorii. Z takim ułatwieniem bez problemu dobijesz do ponad 4000 kilokalorii dziennie.

Po drugie - zwracaj uwagę na tłuszcze

Istnieją specjalne tłuszcze, których stosowanie pomoże Ci budować mięśnie, bez nadmiernego odkładania się tłuszczu. Zwracaj uwagę na to jakie tłuszcze są w gainerze, który kupujesz. Tłuszcze są jednym z najbardziej zróżnicowanych składników pod względem tego jaki efekt mogą dać Twojemu ciału. Jedne tłuszcze będą powodowały wzrost cholesterolu i zawartości tkanki tłuszczowej, inne pozwolą Ci utrzymać niską zawartość tłuszczu w organizmie. Wybieraj gainery z zawartością tłuszczy MCT (średnio-łańcuchowe triglicerydy), CLA i jak najmniejsza ilością tłuszczy trans i nasyconych.

Po trzecie - wybierz gainera, którego będziesz mógł brać po treningu

Chcąc budować masę powinieneś jak najlepiej wykorzystać czas tzw. okienko anaboliczne, które otwiera się po treningu. Możesz użyć wtedy gainera lub odżywki specjalnie zaprojektowanej do stosowania po treningu, na przykład Universal Torrent. Najważniejsze jest by odżywka po treningu zawierała jak najwięcej węglowodanów i białka, a jak najmniej tłuszczu. To da Ci najsilniejszy bodziec do wzrostu mięśni. Tłuszcze w okresie potreningowym będą hamowały wzrost, ponieważ spożywanie ich zaraz po treningu spowalnia wydzielanie hormonu wzrostu.

Po czwarte - gainer może zastąpić kilka różnych suplementów

Kolejnym z powodów dla których warto korzystać z gainerów jest możliwość łatwego dostarczenia kilku różnych wartych stosowania składników. Przykładem może tutaj być kreatyna. Wiele gainerów zostało tak skomponowana by od razu dostarczać organizmowi kreatynę w ilości wystarczającej – Scitec Jumbo. Nie będziesz już musiał pamiętać o stosowaniu jej o konkretnej porze, ponieważ Twój gainer będzie już ją zawierał. W ten sposób łatwiej uzyskasz nie tylko wzrost masy ale także siły.

Po piąte - oszczędność czasu i pieniędzy

Kupując duże opakowanie gainera oszczędzisz pieniądze, które musiałbyś wydać na pełnowartościowy posiłek z odpowiednią ilością białka i węglowodanów. Gainer dostarczy Ci w szybki i przystępny sposób niezbędnych do wzrostu składników odżywczych dla Twoich mięśni. Oczywiście nie polecamy, aby zdrowe jedzenie całkowicie zastępować gainerami, ale w okresie zaraz po treningu, mogą one okazać się niezastąpione. A już na pewno są lepsze niż słodkie przekąski.

Podsumowując, warto podkreślić, że gainer to ogromne ułatwienie dla każdego początkującego kulturysty, w sytuacji kiedy problemem staje się dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii wraz z posiłkami. Mamy nadzieję, że zawarte w artykule informacje pomogą Ci realizować Twoje cele.

Środa, 8 lipca 2015

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 1, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Fakty i mity o kreatynie, rodzaje i wskazówki stosowania

Kreatyna, a właściwie kwas β-metyloguanidynooctowy powstaje w organizmie człowieka z trzech związków – argininy, glicyny oraz metioniny, które wchodzą w skład fosfokreatyny. W 95% kumuluje się w mięśniach szkieletowych...

Odżywka białkowa dla początkującego - którą wybrać?

W ostatnich latach wybór odżywek białkowych na rynku znacząco wzrósł. Wybierać można spośród produktów krajowych i zagranicznych o zróżnicowanych cenach i nieco odmiennych właściwościach. Producenci co chwilę zasypują...

5 kroków do pokonania kontuzji

Odniesienie kontuzji jest trudnym momentem dla każdej osoby aktywnej fizycznie. Przez dolegliwości bólowe i ograniczenie sprawności jesteśmy zmuszeni do zaprzestania naszych treningów - tego, co każdego dnia sprawia nam tyle radości.

6 rad jak wzmocnić działanie spalaczy tłuszczu

Spalacze tłuszczu to jedna z popularniejszych kategorii suplementów, szczególnie w okresie letnim. Są niezwykle skuteczne w sprawnej redukcji masy ciała, możesz jednak wzmocnić ich działanie i osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!