Czy kreatyna to suplement tylko dla sportowców?

Czy kreatyna to suplement tylko dla sportowców?

Czy kreatyna to suplement tylko dla sportowców?

Kreatyna zwykle postrzegana jest jako suplement diety odpowiedni wyłącznie dla sportowców dyscyplin siłowych i osób dążących do podniesienia masy mięśniowej. Okazuje się jednak, że to środek, którego działanie nie ogranicza się wyłącznie do jednego. Liczne badania przeprowadzone na przestrzeni lat na monohydracie kreatyny pokazały, że to środek nie tylko dla "mięśniaków".

Kreatyna wspomaga pracę mózgu i pozwala zachować sprawność umysłową

Suplementacja kreatyną może zmniejszyć zmęczenie psychiczne, ponieważ, poprawia dostarczanie tlenu do odpowiednich obszarów mózgu. Zatem może być przydatna także dla osób w różnym wieku, którym zależy na zachowaniu sprawności intelektualnej.

Kreatyna jest wskazana dla wegetarian

Kreatyna występuje tylko w mięsie i rybach. W diecie wegetarian brakuje tego składnika pokarmowego. Biorąc kreatynę mogą poprawić swoje wyniki sportowe .Dzięki stosowaniu kreatyny będą oni mogli uzyskać siłę właściwą dla osób, które ze swojej diety nie wyłączyły mięsa.

Kreatyna pozwala zachować młody wygląd i młodzieńczy wigor

Wraz z wiekiem następuje spadek masy mięśniowej i sprawności fizycznej. Całkowita utrata mocy w ciągu życia osoby dorosłej wynosi zazwyczaj 30-40%. Biorąc kreatynę znacząco zwiększa się masę mięśniową i beztłuszczową masę ciała w każdym wieku.

Kreatyna jest przydatna podczas rekonwalescencji

Podawanie kreatyny zmniejsza biochemiczne i strukturalne zmiany mięśni szkieletowych w czasie unieruchomienia. Badania kliniczne wykazały, że suplementacja kreatyny w połączeniu z odpowiednim programem szkolenia znacznie zmniejsza czas regeneracji po zaniku mięśni z powodu kontuzji.

Kreatyna wspomaga układ kostny

Podobnie jak wszystkie komórki organizmu także komórki kostne do powstawania wymagają ATP. Kreatyna jest bezpośrednio związana z syntezą ATP. Badania pokazały, że kreatyna wspomaga wzrost i poprawia przeżywalność komórek tworzących kości. Pozwala poprawić gęstość kości i stabilność mechaniczną.

Kreatyna poprawia wygląd skóry

Informacja ważna dla kobiet dbających o urodę. Kreatyna znajduje zastosowanie w kosmetykach. Dostarcza energię potrzebną do wzmocnienia naturalnych funkcji skóry. Promuje elastyczność skóry i ma pozytywny wpływ na równowagę wilgotności skóry.

Niedziela, 19 lipca 2015

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 1, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Czy masło orzechowe jest zdrowe?

Masło orzechowe staje się coraz bardziej popularne, a producenci prześcigają się w tworzeniu coraz nowszych produktów opartych na różnych połączeniach orzechów, czy dodatkowych źródłach białka. Ale czy rzeczywiście jest tak zdrowe?

Jakie witaminy i minerały brać przed snem?

Naszym szczęściem jest to, że witaminy i minerały znajdują się w produktach spożywczych, z których na co dzień korzystamy przygotowując posiłki. Poza najlepszymi źródłami pokarmowymi warto znać również najlepsze pory...

Co jest lepsze na odchudzanie - zielona kawa czy zielona herbata?

Przykuwamy dużą uwagę do wyglądu, dlatego dążymy do osiągnięcia idealnej sylwetki szukając jednocześnie sposobów pomagających jeszcze szybciej schudnąć. Zapewne słyszeliście o zielonej herbacie i zielonej kawie...

Kontroluj ciężar - faza ekscentryczna ma znaczenie

Powtórzenie jest najmniejszym, ale jednocześnie jednym z ważniejszych elementów składowych budujących naszą formę. W każdej serii wykonujemy ich przynajmniej kilka, w ciągu treningu setki - trudno oszacować ile powtórzeń mamy na koncie od czasu pierwszej wizyty na siłowni.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!