RABAT -15% NA SPALACZE TŁUSZCZU KOD:  SPAL15    Tylko do 06.07.2020r.

Przedtreningówka dla początkujących

Przedtreningówka dla początkujących

Osoby, które dopiero zaczynają przygodę z siłownią często nie wiedzą co wybrać, czym się kierować, jakie kryteria stosować podczas wyboru suplementów. Rynek jest naprawdę szeroki i bardzo łatwo się pogubić w mnogości nazw i stosowanych związków aktywnych. Dziś postaramy się Wam przybliżyć kwestię pierwszej przedtreningówki oraz podpowiedzieć która z nich będzie odpowiednia dla początkującej osoby.

Jeśli poruszylibyśmy ten temat na szerszym forum z pewnością padłyby stwierdzenia, że dla początkującego nie potrzeba przedtreningówki. My zapytamy dlaczego nie? Dlaczego początkujący sportowiec nie może wspomagać się ODPOWIEDNIMI suplementami dla niego? W kontrargumencie żartobliwie zapytamy: "Ile trzeba mieć w bicepsie, aby móc sięgać po przedtreningowe suplementy diety :)?" Wszystko dla ludzi, tylko z umiarem. Oczywiście nie popieramy oraz nie chcemy rozpowszechniać stwierdzenia, że przedtreningówki są podstawowym suplementem dla początkujących oraz że muszą one znajdować się w suplementacji przed każdą wizytą na siłowni. Warto jednak wspomóc swój organizm, pod warunkiem robienia tego z głową.

Od czego zacząć?

Osoby początkujące klasyfikowane najczęściej jako osoby ze stażem mniejszym niż ok. 10 miesięcy spokojnie mogą korzystać z przedtreningówek opartych na jednoskładnikowych substancjach czynnych. Z pewnością będą to:

Kofeina bezwodna, np:

Fit Whey CaffeineFit Whey Caffeine 100kaps

Beta-alanina, np:

BioTech USA Beta AlanineBioTech USA Beta Alanine 300g

Guarana, np:

Muscle Care GuaranaMuscle Care Guarana 90tab

Na samym początku polecamy stosowanie produktów o okrojonym składzie, tak aby lepiej dobrać odpowiedni suplement pod swój organizm i staż. Po takich kilku przedtreningówkach będziemy mogli wyselekcjonować najlepiej działające na nas produkty.

Podstawową rzeczą o jakiej należy wspomnieć w przypadku suplementów przedtreningowych są także częstotliwość stosowania i odpowiednia dawka. Należy również pamiętać, że wszystko zależy od rodzaju podejmowanej aktywności. Przedtreningówki stosuje się przecież nie tylko na siłowni, czy podczas treningów na boisku. Czasem czujemy potrzebę ich włączenia w przypadku zmęczenia, konieczności zwiększenia koncentracji i lepszego przyswajania wiedzy, czy też przy wykonywaniu bardzo ciężkiej pracy fizycznej i późniejszym wejściu w trening.

Boostery tlenku azotu

Drugim rodzajem przedtreningówek dla początkujących będą suplementy, które rozszerzają nasze naczynia krwionośne. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju pomperach i boosterach tlenku azotu. Do podstawowych suplementów z tej grupy bez wątpienia należą:

Arginina i jej formy (głównie AAKG), np:

Muscle Care Pro MassMuscle Care AAKG 300g

Cytrulina, np:

Amarok Nutrition Basic CitrullineAmarok Nutrition Basic Citrulline 240g

I tutaj znów plusem okaże się stosowanie pojedynczych, mało skomplikowanych przedtreningówek na samym początku przygody z tego typu suplementami. Osoby nie znające jeszcze swojego organizmu i reakcji na pewne substancje czynne powinny poznać jak konkretnie zadziała wybrany związek.

Po kilku cyklach na argininie lub cytrulinie oraz pobudzaczach na bazie kofeiny, guarany, czy wspierającej wysiłek beta-alaniny bez problemu możemy stworzyć swoją początkującą przedtreningówkę. Na start wystarczy ok. 3g L-argininy + 2g beta-alaniny + 200mg kofeiny. Skład oczywiście możemy modyfikować w zależności od tego, na czym nam bardziej zależy - skupieniu, czy waskularyzacji.

Podczas suplementacji przedtreningówkami musimy wziąć pod uwagę również adaptację naszego organizmu. To normalne, że pierwsze kilka porcji suplementu działa na nas inaczej niż po ~4 tygodniach stosowania. Nie należy w takim przypadku drastycznie zwiększać rekomendowanej dawki. Dobrym posunięciem będzie po prostu zmiana substancji, np z L-argininy na formę alfa-ketoglutaranu argininy.

Przedtreningówka w praktyce

Podczas wyboru pierwszych suplementów przez osoby zaczynające przygodę z siłownią powinniśmy kierować się zasadą małych kroków. Zaczynajmy od środków bazujących na jednej substancji czynnej, ewentualnie z małą domieszką innych. Pozwoli nam to zbadać jak reagujemy na środki w solowym dawkowaniu, dzięki czemu będziemy mogli lepiej wybrać matrix przedtreningowy w przyszłości.

Należy również pamiętać, że na działanie suplementów przedtreningowych ogromny wpływ ma timing. Rekomenduje się ich stosowanie z zachowaniem odpowiedniego odstępu od posiłków. Wynika to z prostej zależności wchłaniania. Pokarm obecny jeszcze w przewodzie pokarmowym może upośledzić proces absorpcji substancji aktywnych suplementu. Jeśli posiłek przyjmujemy ok. 2 godziny przed treningiem, to zażycie przedtreningowki około 30 min przed rozpoczęciem ćwiczeń będzie odpowiednią porą.

Stopniowanie "mocy" suplementów przedtreningowych jest analogiczne do młodego kierowcy. Jeśli na pierwsze auto wybierze Porsche, o którym tak dużo dobrego słyszał to z racji swojego małego lub zerowego doświadczenia nie będzie w stanie wykorzystać potencjału wynikającego z posiadania Porsche. Co innego, jeśli zacznie od słabszego auta, ale z silnika wyciśnie siódme poty i nauczy się techniki panowania nad pojazdem. Mamy nadzieję, że rozumiecie co mamy na myśli. To samo tyczy się suplementacji - wszystko małymi krokami i przede wszystkim z głową.

Piątek, 8 grudnia 2017

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 2, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Przedtreningówka - czy warto ją stosować?

Przedtreningówki należą do grupy suplementów, które potrafią dodać sporego zastrzyku energii i wspomóc pracę mięśni tak, że masz szansę na przeprowadzenie jeszcze lepszego treningu z wyższą intensywnością i większą liczbą powtórzeń. Ale czy tak naprawdę warto je stosować?

Przedtreningówka - działanie poszczególnych składników

Każdemu z nas zdarza się mieć gorszy dzień i odczuwać znaczny spadek motywacji do treningu. Co wtedy zrobić, odpuścić trening? Oczywiście, że nie! W takiej sytuacji możemy zastosować suplement przedtreningowy.

7 błędów początkujących, które popełniamy jako zaawansowani

Każdy początkujący już od swoich pierwszych treningów jest przekonywany, że bezpieczna technika wykonania ćwiczeń, zbilansowana dieta i odpowiednia regeneracja są kluczem do sukcesu. To prawda... jednak to nie wszystko.

Jak wzmocnić stawy?

Problemy ze stawami dotyczącą coraz szerszego grona osób. Warto w porę zadbać o ich właściwą regenerację, aby ograniczyć dolegliwości pogarszające komfort dnia codziennego i wykonywanych ćwiczeń. Koniecznie sprawdź, jak prawidłowo wzmocnić układ ruchu.

Komentarze

  (możesz wygrać bon 100 zł!)

Nie rozumiem, dlaczego na tej liście nie ma Pre-Workout z allnutrition, moim zdaniem mega działa i nie ma żadnych przeciwwskazań dla początkujących.