Aminokwasy rozgałęzione BCAA - opinie, dawkowanie

Aminokwasy BCAA (aminokwasy rozgałęzione) są niezbędne do budowania masy mięśniowej. Przyczyniają się do zahamowania katabolizmu mięśni, chroniąc je przed rozpadem. Wpływają na wydzielanie hormonów anabolicznych: hormonu wzrostu i insuliny. W naszej ofercie znajdziesz sprawdzone odżywki z aminokwasami BCAA, które wspomogą Twój trening. Najlepsza i szybka wchłanialność sprawi, że przyspieszysz budowę beztłuszczowej masy mięśniowej.

Więcej informacji o aminokwasach BCAA

Sortowanie: Nazwa Cena

Rekomendowane artykuły

Wyjdź na dwór - trening na świeżym powietrzu

Za oknem coraz ładniejsza pogoda, zbliża się również czas wyjazdów wakacyjnych. W tym okresie wiele osób ma problem z systematycznym uczęszczaniem na siłownię. Jeśli nie lubicie ćwiczyć w dusznej sali treningowej lub nie chcecie...

Aminokwasy BCAA kiedy i jak brać, działanie, opinie i dawkowanie

Suplementy zawierające w składzie aminokwasy BCAA należą do jednej z popularniejszych grup. Warto poznać więcej szczegółów na ich temat, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał. Sprawdź m.in. jak je brać i jakich efektów możesz się spodziewać.

Dieta na masę mięśniową dla mężczyzny o wadze 80kg

Przy masie ciała 80kg musisz większą uwagę przykuwać do zawartości węglowodanów oraz tłuszczu w diecie. Nie oznacza to, że powinieneś z nich całkowicie zrezygnować, tylko bardziej kontrolować ich ilość oraz...

Najlepsze odżywki na masę mięśniową

Rozbudowa masy mięśniowej to nadrzędny cel wielu osób zaczynających swoją przygodę z siłownią. Podstawę stanowi oczywiście dieta z odpowiednio skorelowanym treningiem, jednakże warto pomyśleć również o odżywkach pomagających w uzyskaniu jeszcze lepszych efektów.

Czym są aminokwasy BCAA?

Aminokwasy BCAA wyróżniają się występowaniem rozgałęzionych łańcuchów. Wykazują silne właściwości anaboliczne, przyczyniając się do stymulowania produkcji hormonów anabolicznych (insuliny, hormonu wzrostu). Zaliczane są do grupy aminokwasów egzogennych, których organizm samodzielnie nie może wyprodukować, dlatego muszą być pobierane z pożywienia.

Jakie aminokwasy należą do grupy BCAA?

Do grupy aminokwasów rozgałęzionych zalicza się trzy aminokwasy: leucynę, izoleucynę i walinę. W przeciwieństwie do innych aminokwasów, są one wykorzystywane bezpośrednio w mięśniach (a nie metabolizowane w wątrobie). Dlatego mają ogromne znaczenie dla sportowców. Kluczowym aminokwasem BCAA jest leucyna, która odpowiada za aktywowanie budowy mięśni. Należy do grupy aminokwasów ketogennych. Wysokie jej stężenie w komórkach jest dla organizmu sygnałem o odpowiedniej ilości białka niezbędnego do wzrostu masy mięśniowej. Ponadto wspomaga regenerację mięśni. Jej obecność w organizmie ułatwia wchłanianie innych aminokwasów. Izoleucyna stanowi składnik białek mięśniowych. W pewnym stopniu odpowiada za poziom cukru we krwi, co przekłada się na wzrost poziomu energii. Walina działa pobudzająco. Odpowiada za utrzymywanie metabolizmu mięśni oraz bierze udział w procesie regeneracji tkanek. Przyczynia się do zachowania równowagi azotowej.

Jak należy przyjmować aminokwasy BCAA?

Wszelkie ubytki aminokwasów BCAA należy jak najszybciej uzupełnić, by nie dopuścić do procesów katabolicznych. Istotne znaczenie ma jednak to, by poszczególne składniki przyjmować w odpowiednich proporcjach. Nadmiar aminokwasów prowadzi do ich rozkładu na glukozę (a nawet kwasy tłuszczowe), powstaje także mocznik stanowiący dodatkowe obciążenie dla organizmu. Aminokwasy rozgałęzione należy przyjmować w proporcji:

leucyna : izoleucyna : walina = 1,1 : 0,7 : 0,8

Zaleca się, by dzienna dawka aminokwasów BCAA nie przekraczała 5-20 g (najlepiej 1-2 g na każde 10 kilogramów masy ciała). Dawka jednorazowa nie może przekraczać 3-6 g.

Dlaczego aminokwasy BCAA są niezbędne dla sportowców?

Intensywna aktywność fizyczna odpowiada za ubytki energii. Organizm, by ją uzyskać, zaczyna czerpać ją z białek budujących mięśnie, co prowadzi do redukcji masy mięśniowej. By nie dopuścić do procesów katabolicznych, należy dostarczać odpowiednią ilość aminokwasów BCAA. Jest to szczególnie ważne podczas fazy definicji. Wówczas niskokaloryczna dieta oraz intensywne ćwiczenia odpowiadają za nasilenie katabolizmu. Produkcja energii odbywa się bowiem kosztem redukcji masy mięśniowej, ponieważ masa tłuszczowa na tym etapie jest już niewielka. Suplementacja aminokwasami BCAA to skuteczne wspomaganie budowy beztłuszczowej masy mięśniowej oraz najlepsza ochrona przed procesami katabolicznymi.

Najlepsze odżywki z aminokwasami BCAA:

  • wykazują silne działanie anaboliczne,
  • stymulują produkcję hormonu wzrostu,
  • aktywują rozbudowę masy mięśniowej,
  • zwiększają wydolność i wytrzymałość organizmu,
  • zapobiegają rozkładowi tkanki mięśniowej,
  • przyspieszają regenerację po treningu.
Jeśli chcesz uzyskać jeszcze lepsze efekty treningu, postaw na aminokwasy BCAA w odżywkach.

Najlepsze Aminokwasy BCAA: Activlab, Olimp, Fitness Authority FA, OstroVit, BioTech USA, Trec Nutrition, Controlled Labs, Scitec Nutrition, Hi Tec Nutrition, Gen Lab, Nutrend, Fitmax, ALE, Formotiva, Amarok Nutrition