Aminokwasy rozgałęzione BCAA - opinie, dawkowanie

Aminokwasy BCAA (aminokwasy rozgałęzione) są niezbędne do budowania masy mięśniowej. Przyczyniają się do zahamowania katabolizmu mięśni, chroniąc je przed rozpadem. Wpływają na wydzielanie hormonów anabolicznych: hormonu wzrostu i insuliny. W naszej ofercie znajdziesz sprawdzone odżywki z aminokwasami BCAA, które wspomogą Twój trening. Najlepsza i szybka wchłanialność sprawi, że przyspieszysz budowę beztłuszczowej masy mięśniowej.

Więcej informacji o aminokwasach BCAA

Sortowanie: Nazwa Cena

Rekomendowane artykuły

Najlepsze odżywki na rzeźbę

W okresie redukcji, najważniejszą kwestią jest deficyt kaloryczny, który możecie osiągnąć w dwojaki sposób. Pierwszy sposób to obcinanie kalorii z jedzenia, drugi zaś, doprowadzenie do deficytu przez aktywność fizyczną, m.in. trening siłowy i interwałowy...

Co jeść na redukcji?

W okresie redukcji tkanki tłuszczowej bardzo duże znaczenie ma dobrze zbilansowana dieta, oparta na odpowiednich składnikach, właściwie dostosowanych do potrzeb organizmu. Na co zatem warto zwrócić uwagę? Odpowiedzi szukaj w artykule.

Najlepsze odżywki na masę mięśniową

Rozbudowa masy mięśniowej to nadrzędny cel wielu osób zaczynających swoją przygodę z siłownią. Podstawę stanowi oczywiście dieta z odpowiednio skorelowanym treningiem, jednakże warto pomyśleć również o odżywkach pomagających w uzyskaniu jeszcze lepszych efektów.

Najlepsze źródła białka roślinnego

Podstawę żywienia większości sportowców stanowią produkty pochodzenia zwierzęcego, które przede wszystkim dostarczają znacznych ilości białka. Warto jednak poznać inne jego źródła, nie tylko jeśli bazujesz wyłącznie na produktach roślinnych, ale też jeśli chcesz wprowadzić do diety urozmaicenia.

Czym są aminokwasy BCAA?

Aminokwasy BCAA wyróżniają się występowaniem rozgałęzionych łańcuchów. Wykazują silne właściwości anaboliczne, przyczyniając się do stymulowania produkcji hormonów anabolicznych (insuliny, hormonu wzrostu). Zaliczane są do grupy aminokwasów egzogennych, których organizm samodzielnie nie może wyprodukować, dlatego muszą być pobierane z pożywienia.

Jakie aminokwasy należą do grupy BCAA?

Do grupy aminokwasów rozgałęzionych zalicza się trzy aminokwasy: leucynę, izoleucynę i walinę. W przeciwieństwie do innych aminokwasów, są one wykorzystywane bezpośrednio w mięśniach (a nie metabolizowane w wątrobie). Dlatego mają ogromne znaczenie dla sportowców. Kluczowym aminokwasem BCAA jest leucyna, która odpowiada za aktywowanie budowy mięśni. Należy do grupy aminokwasów ketogennych. Wysokie jej stężenie w komórkach jest dla organizmu sygnałem o odpowiedniej ilości białka niezbędnego do wzrostu masy mięśniowej. Ponadto wspomaga regenerację mięśni. Jej obecność w organizmie ułatwia wchłanianie innych aminokwasów. Izoleucyna stanowi składnik białek mięśniowych. W pewnym stopniu odpowiada za poziom cukru we krwi, co przekłada się na wzrost poziomu energii. Walina działa pobudzająco. Odpowiada za utrzymywanie metabolizmu mięśni oraz bierze udział w procesie regeneracji tkanek. Przyczynia się do zachowania równowagi azotowej.

Jak należy przyjmować aminokwasy BCAA?

Wszelkie ubytki aminokwasów BCAA należy jak najszybciej uzupełnić, by nie dopuścić do procesów katabolicznych. Istotne znaczenie ma jednak to, by poszczególne składniki przyjmować w odpowiednich proporcjach. Nadmiar aminokwasów prowadzi do ich rozkładu na glukozę (a nawet kwasy tłuszczowe), powstaje także mocznik stanowiący dodatkowe obciążenie dla organizmu. Aminokwasy rozgałęzione należy przyjmować w proporcji:

leucyna : izoleucyna : walina = 1,1 : 0,7 : 0,8

Zaleca się, by dzienna dawka aminokwasów BCAA nie przekraczała 5-20 g (najlepiej 1-2 g na każde 10 kilogramów masy ciała). Dawka jednorazowa nie może przekraczać 3-6 g.

Dlaczego aminokwasy BCAA są niezbędne dla sportowców?

Intensywna aktywność fizyczna odpowiada za ubytki energii. Organizm, by ją uzyskać, zaczyna czerpać ją z białek budujących mięśnie, co prowadzi do redukcji masy mięśniowej. By nie dopuścić do procesów katabolicznych, należy dostarczać odpowiednią ilość aminokwasów BCAA. Jest to szczególnie ważne podczas fazy definicji. Wówczas niskokaloryczna dieta oraz intensywne ćwiczenia odpowiadają za nasilenie katabolizmu. Produkcja energii odbywa się bowiem kosztem redukcji masy mięśniowej, ponieważ masa tłuszczowa na tym etapie jest już niewielka. Suplementacja aminokwasami BCAA to skuteczne wspomaganie budowy beztłuszczowej masy mięśniowej oraz najlepsza ochrona przed procesami katabolicznymi.

Najlepsze odżywki z aminokwasami BCAA:

  • wykazują silne działanie anaboliczne,
  • stymulują produkcję hormonu wzrostu,
  • aktywują rozbudowę masy mięśniowej,
  • zwiększają wydolność i wytrzymałość organizmu,
  • zapobiegają rozkładowi tkanki mięśniowej,
  • przyspieszają regenerację po treningu.
Jeśli chcesz uzyskać jeszcze lepsze efekty treningu, postaw na aminokwasy BCAA w odżywkach.

Najlepsze Aminokwasy BCAA: Activlab, Olimp, BioTech USA, OstroVit, Fitness Authority FA, 100% LABS, Trec Nutrition, Scitec Nutrition, Nutrend, Gen Lab, Hi Tec Nutrition, Fitmax, Amix, 4+ Nutrition, Formotiva