Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

4 ćwiczenia w domu z piłką gimnastyczną

4 ćwiczenia w domu z piłką gimnastyczną

Jest wiele akcesoriów do treningu w domu. Z tej szerokiej gamy w tym artykule dowiesz się jakie ćwiczenia z piłką gimnastyczną możesz wykonać w domu oraz ile korzyści przyniesie jej zastosowanie w codziennym treningu.

Jakie efekty daje piłka gimnastyczna wykorzystana do ćwiczenia w domu?

Piłka fitness, czyli piłka gimnastyczna to prosty, ale wielofunkcyjny sprzęt, który pozytywnie wpływa na całą sylwetkę. Może być wykorzystywany w niemal każdym rodzaju treningu i bez względu na poziom zaawansowania osoby ćwiczącej.

Piłka gimnastyczna to przyrząd, za pomocą którego możemy wykonać rozciąganie, ćwiczenia na płaski brzuch, a nawet cały trening w domu. Taka aktywność z pewnością nie jest nudna i monotonna.

Nawet osoby zaawansowane mogą mieć problem z niektórymi ćwiczeniami z użyciem piłki. Jakich efektów można się spodziewać, wykonując trening w domu z piłką? Jakie są zalety takich ćwiczeń?

  • Wzmocnienie mięśni pleców, brzucha, dna miednicy i stabilizujących głowę, zaangażowanie wszystkich partii ciała,
  • poprawa pracy narządów wewnętrznych,
  • nauka prawidłowej postawy, wyeliminowanie garbienia się,
  • opieranie o piłkę jest niestabilne i łatwo o upadek, uczy to samokontroli, zwiększa świadomość własnego ciała i poprawia równowagę,
  • regularny trening w domu z piłką poprawi kondycję,
  • piłka fitness pomaga pracować nad właściwą techniką oddychania,
  • piłka gimnastyczna to pogromca oponki i fałdek, a przyjaciel płaskiego brzucha,
  • zrzucenie zbędnych kilogramów,
  • redukcja bólów kręgosłupa,
  • ćwiczenia z piłką to dobry pomysł na trening w domu i ciekawe urozmaicenie dotychczasowej aktywności fizycznej,
  • to świetny sposób na relaks po pracy,
  • poprawa ruchomości stawów bez obciążania ich,
  • zmniejszenie napięcia nerwowego,
  • piłka fitness dobrze sprawdzi się także podczas treningu kobiet w ciąży.

Ćwiczenia w domu z piłką mogą kojarzyć się z zabawą i lekkim wysiłkiem, ale każdy, kto spróbował wykonać taki trening w domu, wie, że stanowi on nie lada wyzwanie.

Jak często je wykonywać? Wszystko zależy od intensywności treningu, twojego poziomu zaawansowania oraz dyspozycyjności. Oczywiście im częściej, tym lepiej. Planuj takie ćwiczenia z piłką minimum 3 razy w tygodniu. Zawsze zaczynaj od rozgrzewki. Nie zapominaj o rozciąganiu.

Jakie ćwiczenia z piłką możesz wykonać, robiąc trening w domu?

Za pomocą piłki możemy wykonywać ćwiczenia w domu na każdą partię mięśniową. Podczas treningu staraj się uwzględniać je wszystkie. Oto 4 propozycje, które możesz zrealizować w domu.

1. Piłka fitness - ćwiczenie na brzuch

Połóż się na macie. Postaraj się przykleić cały odcinek kręgosłupa do podłoża. Zegnij nogi w kolanach i ułóż je na piłce. Prostuj jedną nogę na piłce, a drugą przyciągaj lekko do brzucha. Dołącz do ruchu skręty ciała. Unoś łopatki i zbliżaj się do przyciąganej nogi.

2. Piłka gimnastyczna - ćwiczenie na kręgosłup

Połóż się plecami na piłce. Ręce trzymaj za głową. Piłka powinna delikatnie zahaczać o pośladki. Staraj się cały czas napinać mięśnie nóg i pośladków. Ćwiczenie polega na rolowaniu piłką do przodu i tyłu. Nie schodź na nogach zbyt nisko.

3. Piłka fitness - ćwiczenie na pośladki

Połóż się na macie plecami. Piłka powinna znajdować się pod stopami. Między łydkami a udami powinien być utworzony kąt prosty. Dłonie muszą znajdować się wzdłuż tułowia. Biodra maksymalnie unieś do góry. Wytrzymaj parę sekund w tej pozycji, następnie opuść biodra i zacznij od początku.

4. Piłka gimnastyczna - ćwiczenie na uda

Usiądź wygodnie na piłce. Kolana powinny być ugięte pod kątem 90 stopni. Podnieś jedną nogę zgiętą cały czas w kolanie. Ciężar ciała przenieś na drugą stronę. Podniesioną nogę wyprostuj przed siebie. Pozostań w tej pozycji przez parę sekund, następnie opuść nogę i zacznij ćwiczenie od początku.

Za pomocą piłki fitness możemy wykonać także rozgrzewkę czy rozciąganie przed lub po treningu.

Piłka gimnastyczna przydatna do treningu domatora

Ćwiczenia z piłką rozciągają i wzmacniają mięśnie stabilizujące kręgosłup. Warto wykonywać taki trening w domu. Piłka fitness to nieduży wydatek, a może stanowić świetne urozmaicenie w treningu domatora.

Ćwiczenia w domu wymagają systematycznych zmian. Ciało szybko przyzwyczaja się do wysiłku i aktywności, które dawniej sprawiały nam trudność, teraz mogą nie być już żadnym wyzwaniem.

Obecnie mnóstwo osób spędza większość czasu w pozycji siedzącej. Pracujemy przy biurku, a wolny czas spędzamy przed telewizorem. Nawet jeśli nie masz ochoty na aktywności poza domem, z pewnością nie znajdziesz wymówki, aby nie ćwiczyć we własnych czterech kątach. Już kilka minut poświęconych na trening z piłką będzie lepsze od siedzenia na kanapie.

Piłka gimnastyczna - jaką wybrać?

Piłki gimnastyczne występują w wielu rozmiarach i wariantach. Różnią się materiałem wykonania, powierzchnią i kształtem. Mogą mieć wypustki i uchwyty. Jaką piłkę wybrać? Zwróć uwagę na grubość gumy.

Piłka fitness powinna być mocna i wytrzymała oraz dostosowana do wagi ćwiczącego. Piłka gimnastyczna w wersji mini sprawdzi się w treningu ogólnorozwojowym i rehabilitacyjnym. Wypustki mają funkcję masującą. Dzięki uchwytom łatwiej będzie ci przenosić piłkę.

Piłka fitness - dla kogo?

Ćwiczenia z piłką to zajęcia bezpieczne dla każdego. Często wykonują je osoby, które mają problem z kręgosłupem lub wadami postawy. Piłka fitness to wielofunkcyjny przyrząd dający mnóstwo możliwości.

Można dostosować poziom intensywności do swoich indywidualnych potrzeb. Propozycji ćwiczeń jest nieskończenie wiele. Trening w domu z piłką mogą wykonywać nawet kobiety w ciąży.

Podsumowanie

Piłka gimnastyczna to popularny przyrząd treningowy. Sprawdzi się na treningach w klubie fitness, ale będzie stanowić też świetne uzupełnienie podczas ćwiczenia w domu. Jej najważniejsze zalety to możliwość wykonywania ćwiczeń wzmacniających, rozciągających oraz relaksujących.

Ćwiczenia z piłką przyniosą efekty jedynie wtedy, gdy będą wykonywane systematycznie. Zdecydowanie warto dać piłkom szansę!

Piłki gimnastyczne oraz inne przydatne akcesoria sportowe do treningu w domu kupisz na bcaa.pl 🛒


Klaudia Pieczykolan

Poniedziałek, 28 września 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Body ball, czyli najlepsze ćwiczenia na piłce

Body ball, czyli najlepsze ćwiczenia na piłce

Dynamiczny rozwój branży fitness można zauważyć nie tylko na sali siłowni, ale też w coraz szerszym asortymencie sprzętu fitness. Sztanga i hantle to oczywiście w dalszym ciągu podstawa treningu siłowego, ale mamy do dyspozycji także maszyny, gumy, taśmy czy piłki gimnastyczne.

Ćwiczenia korekcyjne na kręgosłup

Ćwiczenia korekcyjne na kręgosłup

Mała aktywność fizyczna i siedzący tryb życia negatywnie wpływa na nasz stan zdrowia i bardzo często powoduje wady postawy. Żyjemy w czasach, w których przywiązujemy dużą wagę do wyglądu zewnętrznego, jednocześnie zaniedbując postawę ciała. Poznaj najlepsze ćwiczenia korekcyjne na kręgosłup.

Najlepsze ćwiczenia na brzuch - trening z piłką

Najlepsze ćwiczenia na brzuch - trening z piłką

Dla urozmaicenia treningów w domu lub na siłowni, warto wykonywać ćwiczenia z piłką. Niedoceniana piłka do ćwiczeń sprawia, że ćwiczymy dynamicznie, wykonujemy skręty tułowia a rezultatem tych ćwiczeń jest wymarzony, płaski brzuch.

Trening siłowy dla kobiet - fakty i mity

Trening siłowy dla kobiet - fakty i mity

Jeszcze kilka lat temu trening siłowy kojarzył się z aktywnością , która jest domeną mężczyzn. Wraz z rozwojem branży fitness i powstawaniem kolejnych klubów, coraz więcej żeńskiego grona osób aktywnych zaczęła uczęszczać na siłownię.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!