Wakacyjna wycinka cen! 🌴 Rabat -15%    Kod: WAKACJE  

Beta-alanina - jak działa, kiedy ją brać, jak dawkować?

Beta-alanina - jak działa, kiedy ją brać, jak dawkować?

Suplementy mają szereg funkcji i zastosowań. Poprawiają samopoczucie, regenerację, uzupełniają dietę, czy też wpływają bezpośrednio na wyniki sportowe. Możliwe do przyjmowania przed treningiem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Beta-alanina należy do aminokwasów, które wpływają korzystnie na możliwości wysiłkowe. Poznaj więcej informacji na jej temat.

Jak działa beta-alanina?

Beta alanina jest suplementem stosowanym głównie przed treningiem. Jest składnikiem wielu przedtreningowek, ale możesz ją stosować także jako osobny produkt.               

Działanie beta-alaniny

  • zwiększenie wydolności
  • pomoc w podniesieniu wytrzymałości
  • wsparcie w budowaniu masy mięśniowej
  • przyspieszenie neutralizacji kwasu mlekowego
  • usprawnienie regeneracji potreningowej
  • podniesienie możliwości wysiłkowych

Beta alanina to prekursor karnozyny, która odpowiada za utrzymanie równowagi kwasowo - zasadowej w mięśniach. A szybsza neutralizacja kwasu mlekowego pozytywnie przekłada się na długość treningu oraz wytrzymałość.

Karnozyna pomaga znacznie ograniczyć kwasowość w mięśniach, co umożliwia utrzymanie treningu na wyższym poziomie intensywności i wydajności, a także usprawnienie późniejszej regeneracji.

Na podstawie powyższego schematu beta alanina opóźnia uczucie zmęczenia podczas treningu, dzięki czemu wykonywanie ćwiczeń staje się bardziej efektywne.

Sprawdź również: 5 ciekawych faktów na temat beta-alaniny

Beta alanina - zastosowanie

Beta alanina jest na tyle uniwersalnym suplementem, że może być z powodzeniem stosowana w celach takich jak:

  • budowa masy mięśniowej
  • redukcja masy ciała
  • kształtowanie siły mięśniowej
  • poprawa wytrzymałości i wydolności

Jak stosować beta-alaninę?

  1. Beta alaninę powinniśmy stosować przed i po treningu, aby zahamować działanie kwasu mlekowego.
  2. Bardzo ważne, aby była włączona do stałej suplementacji, a nie spożywana tylko w dni treningowe. Pamiętaj, że pierwsze efekty jej stosowania możemy zauważyć po około dwóch tygodniach.
  3. Beta alaninę można łączyć z innymi suplementami. Co więcej połączenie beta alaniny i kreatyny przynosi świetne efekty treningowe. Stosując te dwa suplementy przed treningiem możesz zauważyć zwiększenie siły maksymalnej oraz opóźnienie zmęczenia.

Niektóre osoby narzekają na charakterystyczne mrowienie po beta alaninie. Tzw. parestezje to działanie dla niej naturalne i po krótkim czasie mija.

Beta-alanina - dawkowanie

Beta alanina jest suplementem, którego efektów nie zauważysz od pierwszego dnia stosowania. Beta alaninę należy stosować codziennie, a pierwsze efekty w postaci lepszej regeneracji i większej wytrzymałości na treningu zauważysz po dwóch tygodniach stosowania.

  • optymalna dawka, która jest zalecana dla sportowców wynosi ok 5g dziennie
  • stosowanie przez 4 - 7 tygodni to idealny czas, aby zwiększyć wytrzymałość i możliwości wysiłkowe
  • beta alanina powinna być stosowana od 15 do 20 min przed treningiem.
  • możesz ją znaleźć także w pożywieniu takim jak czerwone i białe mięso, nie są to jednak na tyle duże ilości, aby zauważyć jej działanie jedynie poprzez dostarczanie z pożywienia

🛒 Beta-alaninę znajdziesz w sklepie bcaa.pl

Czy stosowanie beta-alaniny jest bezpieczne?

Beta alanina została przebadana pod kątem działania oraz skutków ubocznych. Stosując nawet maksymalną zalecaną dawkę przez kilka miesięcy nie zauważono, aby występowały jakiekolwiek skutki uboczne.

Jedynym odczuwalnym skutkiem stosowania beta alaniny jest uczucie swędzenia i pieczenia w okolicach twarzy, rąk i nóg. Charakterystyczne swędzenie skóry jest określane jako parestezje i występuje około 15 minut po zażyciu suplementu.   

Dla wielu osób parestezje to pożądany efekt uboczny stosowania beta alaniny i potraf skutecznie pobudzić przed treningiem.

Warto zaznaczyć, że niema dowodów, aby parestezje były szkodliwe dla zdrowia, a ich występowanie jest normalną reakcją organizmu na stosowanie beta alaniny.


Artur Antoniewski

Poniedziałek, 14 czerwca 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Na czym polega roztrenowanie i kiedy jest potrzebne?

Na czym polega roztrenowanie i kiedy jest potrzebne?

Czy roztrenowanie jest nam potrzebne? Na czym polega i kiedy należy je wykonywać? Sprawdź odpowiedzi na te pytania.

Szybka keto pizza z tortilli na patelni

Szybka keto pizza z tortilli na patelni

Szukasz pomysłu na zrobienie szybkiej pizzy z patelni w wersji fit? Sięgnij po placki tortilli i zaoszczędź na czasie. Sprawdź nasz przepis na keto danie.

Jak pogodzić pracę fizyczną z siłownią?

Jak pogodzić pracę fizyczną z siłownią?

Chciałbyś zadbać o swoją figurę na lato, ale zastanawiasz się, jak pogodzić pracę fizyczną z siłownią? Sprawdź nasze podpowiedzi jak pozostać w formie bez względu na to jak ciężko pracujesz fizycznie.

5 ciekawych faktów na temat beta-alaniny

5 ciekawych faktów na temat beta-alaniny

Wiele osób kojarzy beta-alaninę z charakterystycznym mrowieniem, jakie wykazuje po spożyciu. Nie każdy jednak zna dokładne jej działanie. Pomaga m.in. zwiększyć wytrzymałość, usprawnia regenerację, wpływa na zmniejszenie zmęczenia, a także ochronę masy mięśniowej.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!