💐 Happy Hours! -20% na wszystko 💐    Kod: KOBIETY  

Co można jeść przed snem?

Co można jeść przed snem?

Kolacja – jeść czy jednak odpuścić? Choć na pierwszy rzut oka zdania wydają się być bardzo podzielone, w rzeczywistości opinie ekspertów żywienia i dietetyków są jednoznaczne – spożywanie posiłku przed pójściem spać nie będzie miało negatywnego wpływu na sylwetkę, o ile tylko nie zostanie przekroczony dobowy bilans energetyczny przy zachowaniu odpowiedniego czasu do snu.

Co jeść przed snem?

Posiłek przed snem powinien zawierać przede wszystkim produkty doskonale znane przez nas organizm, których trawienie przebiega sprawnie i bez niepokojących objawów.

  • zrezygnujmy ze szklanki mleka, jeśli po spożyciu laktozy miewamy problemy żołądkowe,
  • omijajmy szerokim łukiem pełną błonnika owsiankę z orzechami, kiedy po jej zjedzeniu czujemy się wzdęci,
  • odpuśćmy żeberka, gdy za każdym razem po tłustym daniu borykamy się ociężałością w brzuchu.

Zamiast tego warto postawić na lekki posiłek przed snem, który w żaden sposób nie zakłóci nocnej regeneracji i mówiąc wprost – pozwoli nam się wyspać.

Co jeść przed snem? Przykładowe produkty

  • chude mięso drobiowe
  • chude ryby
  • polędwica wołowa i wołowina z niewielką ilością tłuszczu (do 7%)
  • białka jaj
  • ryż biały
  • kasza jaglana
  • kasza kuskus
  • kanapki na waflach ryżowych z chudą wędliną
  • ziemniaki pieczone
  • świeże warzywa

Czytaj więcej: Co jeść przed snem aby nie przytyć i zachować świetną sylwetkę?

Czy jedzenie przed snem tuczy?

Podobnie jak ''tylko dawka czyni truciznę'' (Paracelsus), tak nie samo jedzenie bądź produkt możemy określić jako tuczący, a jego ilość. Nigdy nie tyjemy przez konkretny posiłek, ani tym bardziej przez moment, w którym go spożywamy. Oczywiście, ma to pewne znaczenie dla ogólnej kondycji fizycznej, składu ciała czy samopoczucia, ale w momencie popełniania innego rodzaju błędów żywieniowych, będzie to absolutnie nieodczuwalne.

Jedynym tak naprawdę istotnym czynnikiem, który możemy obwiniać za nasze ''tuczenie'' jest nadmiar kalorii w diecie – czyli tych, które dostarczamy przez całą dobę. Jeśli spożywać będziemy więcej energii niż wynosi nasze zapotrzebowanie, bez wątpienia owa nadwyżka wiązać się będzie ze stopniowym zwiększaniem wyniku na wadze czy w obwodach.

Dobrym sposobem będzie uzupełnienie diety suplementacją ukierunkowaną na redukcję. Kompleksowy spalacz tłuszczu Redin zapewni Ci mocne wsparcie, wpływając pozytywnie także na apetyt.

Do zakupu Redin otrzymujesz także 50-dniowy plan dietetyczny przygotowany specjalnie dla Ciebie!

Łatwo zatem wytłumaczyć fakt, że osoby nie jedzące kolacji przez jakiś czas mogą cieszyć się z redukcji masy ciała – zmniejszają w ten sposób dostarczanie kalorii, które w godzinach wieczornych szczególnie łatwo wymykają się spod kontroli tym, którzy nie do końca przywiązują uwagę do jakości swej diety.

Nie ma to jednak nic wspólnego z rezygnacją z posiłku po godzinie 18.

Identyczne efekty osoby te osiągnęłyby, gdyby taką samą zmniejszoną ilość kalorii rozłożyły na 3,4 lub 5 pozycji w menu, z których ostatnia byłaby zjedzona na godzinę-dwie przed snem. Prawdopodobnie jednak plusem drugiego sposobu byłoby lepsze samopoczucie oraz m.in. łatwiejsze zasypianie.

Jak zapanować nad wilczym głodem w nocy?

  • Zjedz smaczną i satysfakcjonującą kolację
  • Spróbuj systemu żywienia Intermittent Fasting
  • Ogranicz ilość ''pokus''
  • Idź szybciej spać

Smaczna i satysfakcjonująca kolacja

Głód bez wątpienia pojawi się, kiedy zaraz po zjedzeniu kolacji czujemy niedosyt. Jeśli już w Twojej diecie muszą pojawić się posiłki które nie są Twoimi ulubionymi, jakich ani ilość, ani smak nie wywołuje lawiny uniesień dla Twoich kubków smakowych – zdecydowanie ''wciśnij'' je do jadłospisu w ciągu dnia, kiedy mnóstwo obowiązków, praca i pośpiech nie pozwolą szczególnie długo się nad odczuciami tymi rozwodzić.

Gdy wieczór w Twoim życiu jest krótką chwilą dla siebie, relaksem i odpoczynkiem, niech ostatni posiłek też da Ci maksimum przyjemności – zawartych w założeniach kalorycznych.

Intermittent Fasting

Jeśli nawet smaczna i całkiem pokaźna kolacja nie do końca rozwiązuje problem Twojego apetytu, warto zapoznać się z systemem żywieniowym Intermittent Fasting. Ustawienie ''okna żywieniowego'' (czyli czasu, w którym po kilkunastu godzinach postu spożywamy wszystkie kalorie z dobowego zapotrzebowania) na godziny popołudniowo-wieczorne jak na przykład 16-22 z całą pewnością pozwoli wyeliminować trudności z apetytem w tym czasie.

Początki zwykle bywają ciężkie, jednak już po kilku dniach poszczenia w pierwszej części dnia i adaptacji organizmu do nowego sposobu dostarczania oraz wydatkowania energii metoda IF daje świetne rezultaty.

Ogranicz ilość ''pokus''

Zapanowanie nad wilczym głodem może okazać się o wiele trudniejsze, kiedy w nocnej szafce leży czekolada, wafelki i ulotka z pizzerii na dowóz, w lodówce chłodzi się piwko, a pobliski fast food przesyła powiadomienia o kuponach zniżkowych z zainstalowanej w telefonie aplikacji.

Postarajmy się ograniczyć wszystko to, co utrudni nam utrzymanie diety, szczególnie w trudnych godzinach wieczornych.

Idź szybciej spać

Wiele osób popełnia błąd i po zjedzeniu kolacji długo jeszcze spędzają czas przed komputerem czy telewizorem – sami wywołujemy wtedy wilka z lasu, razem z jego wilczym głodem.

Nie stwarzajmy sobie zatem problemu na własne życzenie, bo oczywistym jest, że o ile nad apetytem przychodzącym 60 minut po posiłku możemy bez trudu zapanować, to walka z głodem na kilka godzin po kolacji dla wielu osób skończy się sromotną porażką i obżarstwem, czego unikać przed snem tak bardzo byśmy chcieli.


Michał Kusyk

Czwartek, 21 stycznia 2021

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 1, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

4 największe błędy podczas budowania masy

Jednym z najczęściej zadawanych z początkiem roku pytań przez osoby ćwiczące, bądź zamierzające dopiero wejść do świata siłowni jest "jak budować mięśnie?" Sprawdź, jakich błędów unikać.

4 najlepsze ćwiczenia na rozgrzewkę w domu

Celem skutecznej rozgrzewki jest jak najlepsze rozgrzanie mięśni i stawów tak, aby były one gotowe do zwiększonego wysiłku fizycznego. Nawet w warunkach domowych należy wykonywać rozgrzewkę. Poznaj cztery proste ćwiczenia na rozgrzewkę w domu. 

Czy warto stosować olejek CBD?

Olej konopny jest jednym z naturalnych produktów cieszących się coraz większą popularnością wśród osób aktywnych fizycznie, ale nie tylko. Warto na wstępie podkreślić, że nie zawiera on THC – nie wywołuje zatem stanów odurzenia oraz nie uzależnia. Wiele osób zadaje sobie pytane czy warto go stosować?

"Jem - nie jem", czyli dieta IF (Intermittent Fasting)

"Jedz często, ale posiłki o mniejszej objętości", tą zasadę zna chyba każdy. Przecież musimy jeść regularnie, aby zapewnić stały dopływ energii i regulować procesy trawienne. A jakby podważyć wszystkie dotychczasowe zalecenia i przez większość dnia pościć?

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!