-15% na wszystkie aminokwasy BCAA KOD: 15BCAA w dniach 23-30.09

Dlaczego kobiety nie powinny bać się budować mięśni?

Dlaczego kobiety nie powinny bać się budować mięśni?

Większość kobiet nie wie, że posiadanie mięśni jest najlepszą obroną przed gromadzeniem niechcianej tkanki tłuszczowej oraz drastycznie poprawia ogólne zdrowie i codzienne funkcjonowanie. Oczywiście każda kobieta powinna sama decydować jaki poziom mięśni jest dla niej najlepszy, aby cieszyła się z wyglądu swojego ciała. Sprawdź jakie korzyści odniesiesz decydując się na rozwój tkanki mięśniowej.

1. Łatwiejsza redukcja tkanki tłuszczowej

Jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzeń podczas okresu redukcji jest zbyt niski poziom tkanki mięśniowej. Dlatego w pierwszej kolejności treningi należy ukierunkować na budowanie mięśni, a dopiero potem na redukowanie zbędnych kilogramów.

Niewiele osób wie, że trening nastawiony na rozwój mięśni przyczynia się do fizjologicznych i metabolicznych zmian w tkance mięśniowej, które „chronią” ciało przed magazynowaniem tkanki tłuszczowej. Więcej mięśni oznacza, że nasze komórki posiadają więcej receptorów insuliny, więc węglowodany, które spożywamy trafiają do mięśni, gdzie zużywane są jako paliwo na organizmu, a nieodkładane w postaci tkanki tłuszczowej.

Dla Pań, które wciąż boją się zbudować nieco mięśni przedstawiamy poniższy obrazek, na którym widnieje taka sama ilość tłuszczu i mięśni (ok. 2,2 kg). Jak łatwo można zauważyć, nawet jeśli poprzez trening zbudujesz 2 kg mięśni, ale jednocześnie stracisz 2 kg tkanki tłuszczowej, to wciąż objętość twojego ciała znaczenie się zmniejszy, mimo, że waga teoretycznie się nie zmieni:

2. Smukłe i jędrne ciało

Przeciętny plan treningowy kobiety trenującej na siłowni zakłada wykonywanie dużej ilości powtórzeń z bardzo małym obciążeniem. Niestety jest to bardzo słaby sposób na zmianę swojego ciała.

Jeśli chcesz wysmuklić i ujędrnić ciało, potrzebne są 2 rzeczy:

1) Musisz zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej (co najlepiej spala tłuszcz? Patrz pkt. 1)
2) Musisz zwiększyć objętość mięśni, aby ciało nabrało ładnego kształtu

Najłatwiejszym sposobem, aby osiągnąć wymienione rzeczy w tym samym czasie jest trening nastawiony na rozwój mięśni. Dla uspokojenia – NIE OZNACZA TO, ŻE NAGLE ROZWINIESZ DUŻE MIĘŚNIE I BĘDZIESZ WYGLĄDAĆ JAK MĘŻCZYZNA. Kobiety nigdy nie zbudują takich mięśni, ponieważ posiadają znacznie niższy poziom testosteronu. Nie będziesz też wyglądała jak „dopakowane” kobiety ze sceny kulturystycznej czy crossfit. Taki wygląd jest wynikiem długich lat ciężkich treningów, odpowiedniego odżywiania, czy też mocno spersonalizowanej suplementacji.

Dlatego jeśli Twoim celem jest smukłe i jędrne ciało, zbudowanie nawet niewielkiej ilości masy mięśniowej będzie zbawienne.

3. Silniejsze kości i mniejsze ryzyko złamań

Gęstość kości maleje u kobiet po przekroczeniu 30 roku życia. Następnie bardzo duży spadek następuje w okresie menopauzy. Rozwój mięśni może zapobiec temu zjawisku z kilku powodów:

  • Trening siłowy stymuluje kościec do rozwoju,
  • Trening siłowy wzmacnia ścięgna, więzadła i inne tkanki miękkie, które są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie aparatu ruchu człowieka.

4. Zdrowsze dziecko i lepsze samopoczucie podczas ciąży

Wielokrotnie dowiedziono, że kobiety które przed zajściem w ciążę były aktywne fizycznie, wykonywały trening siłowy i dzięki temu miały wyższy poziom tkanki mięśniowej, znacznie łagodniej przechodziły okres ciąży. Ich ciało, kości, ścięgna itp. były lepiej przygotowane na dodatkowe kilogramy, jak również samopoczucie często bywało lepsze.

Ponadto, pewne badania dowiodły, że dzieci kobiet które uczestniczyły w zajęciach treningu oporowego w wodzie przez okres 6 miesięcy przed rozpoczęciem trzeciego trymestru były zdrowsze, niż grupy, które nie wykonywały żadnej aktywności.

Dodatkowo, kobiety które regularnie trenowały przed zajściem w ciążę przybrały znacznie mniej kilogramów oraz w większości przypadków nie wykazano u nich zjawiska cukrzycy ciążowej.

5. Niwelowanie bólu pleców i wad postawy

Trening mający na celu rozwój mięśni nie tylko je wzmacnia, co przyczyni się do niwelowania wielu dolegliwości bólowych, ale również zwiększa świadomość ciała. Dzięki temu przestajemy się garbić, czy wysuwać głowę do przodu.

Dodatkowo, wzmocnienie mięśni grzbietu i brzucha może zapiec wielu wadom postawy, takim jak: hiperlordoza, czy plecy okrągłe oraz znacznie redukuje lub całkowicie usuwa ból pleców.

6. Lepsza równowaga hormonalna i mniej stresu

Rozwój mięśni związany jest z ustabilizowaniem poziomu hormonu stresu, czyli kortyzolu. Jest to kluczowa kwestia dla wszystkich kobiet, które pragną zgubić zbędne kilogramy lub pozostać szczupłe. Należy zdawać sobie sprawę, że sam proces odchudzania jest czynnikiem niezwykle stresującym dla organizmu. Ciągłe pilnowanie tego, co się je oraz niekiedy złość z powodu braku widocznych rezultatów powodują podwyższenie poziomu kortyzolu. Trening nastawiony na rozwój mięśni pomaga tego uniknąć, poprzez obniżanie jego stężenia, poprawie wrażliwości na insulinę oraz zwiększenie poziomu hormonów odpowiedzialnych za spalanie tkanki tłuszczowej.

7. Dłuższe i zdrowsze życie

Wiele badań potwierdza, że kobiety, które mają wyższy poziom tkanki mięśniowej żyją dłużej. Dodatkowym atutem jest to, że poprzez stawanie się silniejszą, szczuplejszą i bardziej umięśnioną w młodym wieku, unikniesz tzw. otyłości sarkopenicznej lub po prostu nadwagi, kiedy będziesz starsza.

Pamiętaj, że rozwojowi masy mięśniowej sprzyjają także różne odżywki białkowe, czy też koktajle w formie zamienników posiłków, które coraz częściej są dedykowane stricte kobietom, zawierając dodatkowe składniki wspierające jednoczesną redukcję tkanki tłuszczowej.

Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem: Suplementacja u kobiet - pytania i odpowiedzi.

Przykłady:

BioTech USA For Her Iso Whey ZeroBioTech USA For Her Iso Whey Zero 450g

Scitec Diet ProteinScitec Diet Protein 390g

Olimp Good Morning Lady AM ShakeOlimp Good Morning Lady AM Shake 720g

Kobieta na siłowni? Jak najbardziej!

Piątek, 6 lipca 2018

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Ektomorfik, mezomorfik, endomorfik - jaki masz typ budowy?

Ekto-, endo- i mezomorficzny. To skrajne typy budowy ciała charakteryzujące się określonymi tendencjami do budowania mięśni, efektów treningowych, a nawet pewnych cech charakteru. Jaki typ budowy reprezentujesz? Sprawdź na co zwrócić uwagę przy diecie, treningu i suplementacji.

Dieta piłkarza - jak zaplanować jadłospis?

Zmienna dynamika wysiłku, trudne warunki atmosferyczne oraz presja spoczywająca na zawodnikach czynią futbol sportem wymagającym bardzo dużej kontroli diety i suplementacji. Wiadomo, że prawidłowe żywienie w połączeniu z odpowiednimi odżywkami...

6 wskazówek treningowych na ból pleców

W dzisiejszych czasach bardzo dużo osób cierpi na bóle dolnego odcinka pleców. W większości przypadków jest to spowodowane siedzącym trybem życia oraz brakiem wykonywania ćwiczeń wzmacniających odpowiednie mięśnie. Koniecznie sprawdź jak możesz ograniczyć odczuwany ból.

7 wskazówek dla kobiet jak zbudować jędrne i silne pośladki

Pośladki to część ciała, do wyglądu której kobiety przykuwają bardzo dużą uwagę. Każda chciałaby mieć je jędrne i silne, tak aby czuć się bardzo atrakcyjnie. Nic jednak "samo się nie zrobi" - sprawdź nasze sugestie i już dziś zadbaj o swoje zgrabne pośladki.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!