DARMOWA DOSTAWA od 69zł KOD:  FREE69  tylko w dniach 11-18.10

Suplementacja u kobiet - pytania i odpowiedzi

Suplementacja u kobiet - pytania i odpowiedzi

W ostatnich latach dostrzec możemy jak kwestia suplementacji wśród pań wyraźnie przestaje być tematem tabu. Coraz większa ilość kobiet, głównie za sprawą ogólnodostępnych informacji jakie znaleźć możemy w Internecie zyskała świadomość nie tylko odnośnie poprawnego żywienia czy aktywności fizycznej, ale także o suplementach.

Nadal niestety istnieje spora grupa, która wszelkie kapsułki czy proszki omija szerokim łukiem z przerażeniem w oczach, a także osoby wprawdzie zaciekawione tematem, jednak zniechęcone sprzecznymi opiniami i powielanymi mitami. W dzisiejszym tekście postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania kobiet odnośnie suplementacji i wyjaśnić podstawowe kwestie z nią związane. Zapraszamy!

1. Czym są suplementy diety?

Jak sama nazwa wskazuje, suplementami diety określić możemy produkty, których przyjmowanie ma na celu uzupełnienie naszego żywienia o daną substancję. Motywem może być niedobór jednego bądź większej ilości związków chemicznych lub pierwiastków, zwiększone zapotrzebowanie czy profilaktyka. Suplementacji użyć możemy także w celu wywołania pewnych reakcji organizmu – dokładnie tak jak ma to miejsce w wielu przypadkach suplementów stosowanych w sporcie.

2. Czy ćwiczenia bez suplementów mają sens? Które z nich są najlepsze żeby schudnąć?

Na wstępie trzeba zaznaczyć: tym czego najbardziej potrzebujesz do osiągnięcia celu jest dobrze zbilansowana dieta z ujemnym bilansem kalorycznym (w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej) oraz odpowiedni trening i regeneracja. Wszelkie suplementy zajmować będą dopiero kolejną pozycję na liście najistotniejszych czynników zapewniających sukces i wprowadzenie ich będzie miało jakikolwiek sens dopiero w momencie, gdy poprzednie zostaną w pełni zrealizowane – mowa o suplementach dedykowanych osobom stosujących je konkretnie w celu kształtowania sylwetki.

Nieco inaczej sprawa wygląda w kontekście suplementów prozdrowotnych. Bez wątpienia wiele z nich jest warte uwagi i zarówno osoby trenujące, jak i te które ze sportem nie mają wiele wspólnego powinny zainwestować w co najmniej kilka z nich. Choć będzie to jedynie uzupełnienie niedoborów i profilaktyka, to osoby ćwiczące z pewnością szybko zanotują postępy na treningach, zauważą lepsze samopoczucie w ciągu dnia oraz budzić się będą bardziej wypoczęci.

Suplementacja ta zatem nie będzie miała bezpośredniego wpływu na Twoje efekty sylwetkowe, jednak w pewien sposób na pewno przyczyni się do progresu jaki zrobisz. Poniżej krótka lista najbardziej wskazanych:

UNS Vit D3 + K2UNS Vit D3 + K2 90tab.

Olimp Colonbiotic 7GGOlimp Colonbiotic 7GG 30kaps. 30kaps.

Jeśli należysz do grupy osób mocno zdeterminowanych do osiągnięcia celu, przestrzegających założeń dietetycznych, realizujących odpowiedni plan treningowy i dbających o regenerację – suplementacja w Twoim przypadku przyniesie najwięcej korzyści. Niestety nie będą to jak wielu sądzi spektakularne zmiany z tygodnia na tydzień, a jedynie dołożenie kolejnej cegiełki do długotrwałego procesu budowy sylwetki Twoich marzeń.

3. Czy suplementy to sterydy? Czy są szkodliwe?

Na szczęście w dzisiejszych czasach dzięki stale wzrastającej popularności sportów sylwetkowych i panującym głównie w social mediach ''kulcie ciała'' to pytanie zadawane jest już znacznie rzadziej niż jeszcze 15 lat temu. Wtedy to reklamy suplementów można było spotkać jedynie w pismach branżowych oraz siłowniach, które kojarzone były głównie ze światem przestępczym i raczej niechętnie odwiedzane przez panie. Dziś natomiast zdecydowana większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę, iż ogólnodostępne suplementy nie należą do środków dopingujących, a ich przyjmowanie jest sumiennie przebadane i sprawdzone.

Należy jednak do serca wziąć sobie słowa niemieckiego lekarza i alchemika żyjącego na przełomie XV-XVI wieku: ,,Wszystko jest trucizną i nie nie jest trucizną, bo tylko dawka czyni truciznę”. Suplementy, tak jak i wszystko inne można przedawkować – należy zatem ich stosowanie skonsultować z osobą kompetentną bądź ewentualnie przyjmować według zaleceń na opakowaniu – należy jednak mieć na uwadze, że sugerowana dawka nie będzie tak samo odpowiednia dla 45kg kobiety, która zaczyna przygodą z treningiem siłowym i dla 120kg mężczyzny z 20 letnim doświadczeniem w podnoszeniu ciężarów – a zalecenia na opakowaniu często tych różnic nie uwzględniają i sugerują te same porcje.

4. Czy od odżywki białkowej urosną mi mięśnie?

Zarówno w Internecie, jak i podczas rozmów ze znajomymi często natrafić możemy na wyznawców mocno zakorzenionej teorii jakoby dieta wysokobiałkowa, a co za tym idzie wszelkie odżywki białkowe skierowane były do osób mających na celu rozbudowę swej muskulatury. Stąd głównie biorą się obawy kobiet i strach przed suplementacją protein, jakie w opinii wielu osób natychmiast wywołają ogromny przyrost masy mięśniowej, która doprowadzi do muskularnej, męskiej budowy – nic bardziej mylnego.

Odżywki białkowe to nic innego jak substytut innych źródeł protein jak mięso, ryby czy białka jaj. Ich pochodzenie jest w pełni naturalne (zwykle jest to białko serwatkowe wytwarzane z mleka) i stosowanie w żaden sposób nie wpłynie na sylwetkę mocniej niż porcja piersi z kurczaka. Używanie odżywki białkowej w celu budowy masy mięśniowej, ani także redukcji tkanki tłuszczowej absolutnie nie jest niezbędne, jeśli tylko problemu nie stanowi dostarczenie odpowiedniej ilości protein (będzie to około 2 gramy białka na kilogram masy ciała podczas budowy masy mięśniowej oraz 2,5g przy redukcji) z 'normalnych' produktów spożywczych.

Odżywka natomiast ułatwić może utrzymanie założeń diety nie tylko poprzez zamianę kolejnej porcji mięsa w posiłku na smaczny, szybki do spożycia i przygotowania koktajl białkowy, ale także mocno urozmaicając Twój jadłospis – posłużyć może do produkcji omletów, wypieków, placków i wielu innych wysokobiałkowych smakołyków rekompensujących brak przetworzonych słodyczy ze sklepu.

Również wiele koktajli i odżywek białkowych dedykowanych stricte kobietom zawiera dodatki w składzie idealnie dostosowane do potrzeb płci pięknej, np:

BioTech USA For Her Iso Whey ZeroBioTech USA For Her Iso Whey Zero 450g

Olimp Good Morning Lady AM ShakeOlimp Good Morning Lady AM Shake 720g

BioTech USA For Her Ultra Loss BlackBioTech USA For Her Ultra Loss Black 500g

Polecamy również całe linie suplementów diety przeznaczone stricte dla kobiet:

5. Zapisałam się na siłownię żeby schudnąć. Czy powinnam stosować spalacze tłuszczu?

Suplementy pomagające w redukcji tkanki tłuszczowej zdecydowanie nie są dobrym rozwiązaniem dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z treningiem i dietą. Jeśli jesteś na starcie swoich zmagań w kształtowaniu sylwetki pamiętaj, że już sama zmiana nawyków żywieniowych i wprowadzenie dodatkowej aktywności fizycznej będzie dla Twojego organizmu prawdziwą rewolucją, na którą z pewnością szybko zareaguje pozbywając się zbędnych kilogramów.

Jeśli jednak ciężko trenujesz od jakiegoś już czasu, a postępy wyraźnie nieco przyhamowały, wprowadzenie suplementacji w postaci spalaczy może być tutaj dobrym rozwiązaniem. Spośród szerokiej gamy dostępnych produktów o różnym spectrum działania bez wątpienia należy wybrać te o najłagodniejszym działaniu i z czasem jeśli zaistnieje taka potrzeba przechodzić do ''mocniejszych'' – zupełnie jak w przypadku ustalenia kaloryczności diety na początku redukcji, którą systematycznie i powoli obcinamy.

Wartymi uwagi na początek będą:

Sport Definition Caffeine 200 EnergySport Definition Caffeine 200 Energy 120kaps.

Piątek, 22 grudnia 2017

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 2, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Top 5 suplementów dla kobiet

Choć odżywki najczęściej kojarzą się z muskularnym mężczyzną, to na rynku dostępne jest wiele suplementów, które doskonale sprawdzą się również u kobiet. Coraz częściej powstają również specjalne linie produktów stworzone z myślą o płci pięknej.

Suplementy dla fighterów

Od kilku lat możemy zaobserwować zdumiewającą popularność sportów walki. Potrzeba ciężkich treningów, odpowiedniej diety, a także właściwej suplementacji aby zmaksymalizować efekty i zapewnić sobie optymalną regenerację.

Aminokwasy BCAA dla kobiet - czy warto?

Jeśli jesteś kobietą i zastanawiasz się nad suplementami, które będą dla Ciebie odpowiednie, musisz spróbować koniecznie aminokwasów BCAA. Te trzy niepozorne aminokwasy znacznie szybciej zregenerują Twoje mięśnie.

Suplementacja przed snem - co stosować na lepszą regenerację?

Okres nocnego wypoczynku to jeden z ważniejszych aspektów życia sportowca, który niestety bardzo często jest pomijany przez wiele osób. Często skupiamy się jedynie na okresie treningu, przykuwając dużą uwagę do produktów stosowanych przed jego rozpoczęciem, czy po zakończeniu.

Komentarze

  (możesz wygrać bon 100 zł!)

Świerny artykuł, dużo rozjaśnia.