📦 Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: ZAMAWIAM15  

Jak ćwiczyć na świeżym powietrzu? 5 zalet siłowni plenerowych

Jak ćwiczyć na świeżym powietrzu? 5 zalet siłowni plenerowych

Siłowni plenerowych powstaje coraz więcej. Kilka dni przyjemnej temperatury na zewnątrz i słońca sprawiło, że coraz więcej ludzi decyduje się na trening na świeżym powietrzu. Poznaj zalety siłowni zewnętrznych.

Jak ćwiczyć na świeżym powietrzu?

Co stanowi największy problem, by przeprowadzić skuteczny trening outdoor? Wyjście z domu. Kiedy jednak przekroczymy próg drzwi i zaczniemy naszą standardową rozgrzewkę może okazać się, że ćwiczenia na zewnątrz mogą dać równie wiele przyjemności, co te w zatłoczonych siłowniach bądź na zajęciach fitness.

O czym pamiętać, by zimowy trening na świeżym powietrzu dał największe efekty?

  • odpowiednie obuwie - przemarznięte stopy w cienkich butach sportowych bez wątpienia nie pomogą w wykonywaniu ćwiczeń, za to skutecznie odbiorą chęci do nich
  • odzież termoaktywna - pamiętajmy, że zarówno zbyt wiele warstw ubrań i krople potu spływające po plecach przy 15 stopniach poniżej zera, jak i wyziębienie poprzez wyjście w bluzce z długim rękawem i legginsach mogą sprawić, że jedynym efektem naszego treningu outdoor będzie spędzenie kolejnych dwóch tygodni w łóżku obok sterty lekarstw i chusteczek do nosa
  • właściwa rozgrzewka – oczywistym jest, że o ten elementu treningu musimy przy ćwiczeniach na świeżym powietrzu zadbać nieco bardziej, niż w cieplutkiej siłowni latem – nie porywajmy się zatem na ciężkie boje, kiedy nasza rozgrzewka nie jest kompletna
  • plan treningowy – wbrew pozorom, także ćwicząc na zewnątrz warto przygotować sobie wcześniej schemat ćwiczeń – poznać miejsce na którym wykonywać będziemy trening, sprawdzić dostępne ''akcesoria'' i zabrać dodatkowy sprzęt z domu jak na przykład taśmy TRX czy gumy oporowe
  • krótkie przerwy – jedną z głównych zasad treningu na powietrzu zimą jest maksymalna intensywność przy krótkim czasie w niskiej temperaturze – nie będziemy jednak tutaj bić rekordów siłowych w przysiadzie czy martwym ciągu, zatem odpoczynek między seriami zdecydowanie nie musi zajmować aż kilku minut

Czytaj więcej: Wyjdź na dwór - trening na świeżym powietrzu

Poznaj zalety siłowni plenerowych!

1. Są otwarte

Trochę śmieszne, trochę tragiczne... ale prawdziwe. Siłownie plenerowe są tymi, które nawet w obecnych trudnych czasach cały czas pozostają do naszej dyspozycji. Czy to nie największa z aktualnych zalet? Ćwiczyć możemy o każdej porze, a do tego zupełnie bezpłatnie.

2. Są dostępne dla wszystkich, a używane przez nielicznych

Publiczne miejsca przystosowane do ćwiczeń, przyciągają przede wszystkim... emerytów i prawdziwych pasjonatów, nie wyobrażających sobie życia bez treningu. Nie spotkamy tu natomiast #polishgirl i #polishboy, nie będziemy świadkami walki o najmodniejszy zestaw legginsy+top, nie będziemy musieli pytać ile serii na ławeczce zostało chłoptasiowi, robiącemu od 15 minut zdjęcia nowej fryzury i napiętego bicepsa.

Idealne miejsce by przyjść, zrobić kawał dobrej treningowej roboty i cieszyć się z progresu. Brak tłumów, zero wszechobecnego na dzisiejszych siłowniach lansu – to bez wątpienia dla wielu z nas ogromny atut.

3. Dają nowy bodziec dla mięśni

Za każdym razem gdy dopada nas stagnacja, a postępy w rozbudowie muskulatury wydają się zupełnie zatrzymać w miejscu, główną przyczyną jest adaptacja mięśni do danego treningu, ćwiczeń zawartych w planie, ich ilości powtórzeń oraz serii. Niestety, wiele osób mimo tego potrafi kontynuować swe zestawy nawet latami. Świetnym bodźcem przełamującym ową stagnację może być zupełnie niepozorna siłownia plenerowa.

Zaszokujmy na nowo nasze mięśnie i układ nerwowy:

  • Zamiast pięciu ćwiczeń po cztery serie na mięśnie grzbietu, do których już dawno się przyzwyczaił, wykonajmy 20 serii podciągania na drążku w różnych rodzajach chwytów!
  • Zróbmy trening klatki oparty na pompkach na poręczach, zamiast rutynowego wyciskania!
  • Serie wypychania nogami bądź przysiadów (można użyć do tego także taśm TRX zastępujących połowę sprzętu z siłowni) zakończmy na pięćdziesięciu bądź stu powtórzeniach!

4. Możemy wpleść trening w codzienne obowiązki

Trening na siłowni zajmuje nam zwykle około 90 minut. Dochodzi do tego dojazd i powrót, przebieranie się, krótka rozmowa ze znajomymi. Kolejną z zalet treningu outdoor jest możliwość przeprowadzenia go podczas spaceru z psem, bądź powód do oderwania dziecka od komputera czy telewizora i zabranie go na zlokalizowany zwykle obok plac zabaw, czy w bieżącym okresie na lepienie bałwana – my w tym czasie możemy z powodzeniem zadbać o siebie.

5. Umożliwiają dotlenienie

W naszym klimacie dość dużym problemem okresu jesienno-zimowego, jest bardzo mocno ograniczony dostęp do świeżego powietrza oraz słońca. Przebywamy znacznie więcej w domu i biurze, a drogę z pracy do domu bądź samochodu pokonujemy w możliwie najkrótszym czasie.

Efekt? Nieustanne uczucie zmęczenia i znużenia, pojawiające się bóle głowy i ''łamanie'' w kościach. Skuteczną receptą na tego typu dolegliwości może być pooddychanie pełną piersią podczas ćwiczeń na zewnątrz! Pozytywnie wpłynie to na nasze samopoczucie, układ krążenia i hormonalny – wtedy zima nam nie straszna.

Trening na zewnątrz – czy warto korzystać z siłowni plenerowych?

Pytanie z kategorii tych, na które odpowiedź jest zupełnie oczywista. W dzisiejszych czasach każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę jak istotną rolę w naszym życiu pełni aktywność fizyczna:

  • wygląd
  • zdrowie
  • pewność siebie
  • sprawność
  • kondycja
  • libido

Przy braku możliwości korzystania z siłowni jak miało to miejsce dotychczas, pozostaje nam wykonać trening w domu. Teraz też możemy skorzystać ze świetnej inicjatywy ostatnich lat, jaką jest siłownia plenerowa.

Zarówno pierwsza, jak i druga opcja – a także obie przeplatane – bez wątpienia pozytywnie wpłyną na powyższą listę skutków treningu i poprawią naszą jakość życia w wielu jego elementach.  

O skuteczności treningu zdecydowanie bardziej decydujemy my sami, niż jego rodzaj lub miejsce przeprowadzenia.

Są osoby, które posiadając od wielu lat karnety najlepiej wyposażonych siłowni nie są w stanie schudnąć ani zwiększyć masy swoich mięśni, a są też takie, które dzięki podciąganiu na drążku, pompkom i ćwiczeniom mięśni brzucha wykonywanym na dywanie we własnym pokoju mogą imponować swoją formą.

Trening w plenerze bez wątpienia jest świetnym narzędziem do zmiany wyglądu, poprawy kondycji, stanu zdrowia i samopoczucia.


Michał Kusyk

Wtorek, 23 lutego 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Wyjdź na dwór - trening na świeżym powietrzu

Wyjdź na dwór - trening na świeżym powietrzu

Za oknem coraz ładniejsza pogoda, zbliża się również czas wyjazdów wakacyjnych. W tym okresie wiele osób ma problem z systematycznym uczęszczaniem na siłownię. Jeśli nie lubicie ćwiczyć w dusznej sali treningowej lub nie chcecie...

Spalacz tłuszczu Redin - odchudzanie jest łatwiejsze niż myślisz!

Spalacz tłuszczu Redin - odchudzanie jest łatwiejsze niż myślisz!

Aby schudnąć trzeba wiele wytrwałości i determinacji. Proces redukcji jest trudny - dieta wymaga wiele wyrzeczeń, a drażliwość, brak siły, wypadanie włosów, czy potencjalnie szybki efekt jo-jo wcale nie pomagają. Poznaj Redin - spalacz tłuszczu jakiego jeszcze nie było!

Czy można uniknąć efektu jo-jo?

Czy można uniknąć efektu jo-jo?

Efekt jo-jo bardzo często pojawia się po okresie stosowania diety redukcyjnej. Jak nie wrócić do swojej wcześniejszej wagi? Sprawdź.

Jak ćwiczyć z gumami? Najlepsze ćwiczenia z mini band

Jak ćwiczyć z gumami? Najlepsze ćwiczenia z mini band

Taśmy mini band były używane w treningu podczas ćwiczeń akcesoryjnych. Prawdziwa popularność gum oporowych zaczęła się w momencie zamknięcia siłowni, gdy dostęp do sprzętu treningowego został ograniczony. Sprawdź najlepsze ćwiczenia z mini band.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!