Odżywki i suplementy -15% taniej!    Kod: 15TANIEJ  

Jak utrzymać formę na urlopie?

Jak utrzymać formę na urlopie?

Nareszcie wakacje - oszczędzałeś, marzyłeś i planowałeś od miesięcy. Będzie idealnie: zabawa, wspaniałe jedzenie i nowe doświadczenia! Czas wypoczynku od diety, siłowni i ograniczeń. Ale przecież nie chcesz podczas wakacji stracić formy, zniszczyć efekty treningu, któremu tak wiele poświęciłeś! Jak masz pogodzić jedno i drugie? O tym w dzisiejszym artykule - zapraszam!

Jak utrzymać formę na urlopie?

Spakuj to, czego możesz użyć by przeprowadzić prosty trening - dasz organizmowi sygnał, że na urlopie zamierzasz ćwiczyć. Skakankagumy oporowe nie zajmą dużo miejsca, a pozwolą na przeprowadzenie krótkich i skutecznych treningów HIIT.

Pamiętaj o wygodnych butach i ubraniach, w których możesz ćwiczyć. Nawet prosta aktywność typu bieganie na plaży, czy ćwiczenia fitness w siłowni hotelu pozwolą zachować sylwetkę.

Wskazówki jak utrzymać formę na wakacjach

Pamiętaj - jedziesz na urlop, nie na wyjazdową sesję treningową. Twój program treningowy powinien być prosty. Nie jesteś w stanie wpłynąć na wyposażenie hotelowej siłowni, pogodę, różnicę czasu, godziny otwarcia itp. Nawet nie próbuj, to niepotrzebny stres w czasie wakacji.

  • Jeśli Twoim celem są mięśnie i siła, ćwicz z gumami i skup się na pracy angażującej duże grupy mięśni.
  • Jeśli Twoim celem jest wytrzymałość i kondycja, używaj sprintów HIIT, a gdy masz trochę więcej czasu, pomyśl o bardzo skutecznym treningu TMT.
  • Jeśli wakacje to okazja do utraty tkanki tłuszczowej, najbardziej przydatny będzie rower, wszelkie aktywności w wodzie i regularne marsze, w które wpleciesz bieganie.

Nawet zaniechanie ćwiczeń przez 2 tygodnie nie wyrządzi zbytnich szkód. Więcej możesz zepsuć za sprawą wakacyjnego menu i chaotycznej diety.

Forma na urlopie - czy trzeba mieć plan posiłków?

Najczęstsza wymówka wakacyjnego wzrostu wagi: urlop z pełnym wyżywieniem i jedzenie "tego, co dali". A przecież możesz przeorganizować menu tak, aby sprzyjało zdrowiu i nie rujnowało całorocznej pracy. Oto kilka zasad:

  1. Ze szwedzkiego bufetu wybieraj potrawy zawierające dużo białek i tłuszczów. Unikaj węglowodanów (przynajmniej do wieczora). Dzięki temu dłużej będziesz syty.
  2. Lepiej dołóż więcej masła do chleba, niż chleba do masła. Masło sprawi, że wiele problemów trawiennych rozwiąże się, zanim poczujesz, że są problemami. Chleb rozchwieje podaż insuliny i wkrótce znów będziesz czuł głód (choć w rzeczywistości nie będziesz potrzebował pożywienia).
  3. Do każdego posiłku zjadaj połówkę (lub całe) awokado.
  4. Miej ze sobą zawsze orzechy jako przekąskę.
  5. Jeśli masz do wyboru golonkę lub polędwicę - wybieraj golonkę.
  6. Pamiętaj, że piwo Ci nie służy. Zawiera dużo kalorii, ma wysoki indeks glikemiczny i pobudza apetyt.

Te bardzo proste zasady są łatwe do zrealizowania. Nie komplikuj ich, bo im bardziej skomplikowany plan posiłków ułożysz, tym trudniej będzie Ci się go trzymać.

Sprawdź także: Cheat meal, cheat day - czy warto?

Jak trenować na wakacjach?

Krótko i mocno. Łatwiej będzie Ci w plan zwiedzania wpleść 15-minutowy HIIT lub TMT niż 2-godzinną sesję ćwiczeń uwzględniających każdy mięsień. Jeśli spędzasz wakacje w hotelu, w którym jest siłownia, to jedyną kwestią pozostaje zaplanowanie czasu treningu tak, by nie kolidował z innymi planami wakacyjnymi.

Dobrym pomysłem jest zaangażowanie do treningu pozostałych członków rodziny. Piesze lub rowerowe wycieczki, wizyty w parkach linowych, ścianki wspinaczkowe - ośrodki wczasowe prześcigają się w dostarczaniu możliwości, z których aż żal nie skorzystać.

Plenerowe siłownie są coraz częściej obecne w sąsiedztwie placów zabaw, basenów i innych wakacyjnych atrakcji. Zawsze możesz wybrać wersję hard-core i pobiec obok rodziny jadącej na rowerze.

Zobacz również: Jak ćwiczyć na świeżym powietrzu? 5 zalet siłowni plenerowych

Wakacje a forma - czy można pozostać w dobrej kondycji?

Twoje obciążenie treningowe prawdopodobnie znacznie się zmniejszy podczas podróży. Nie czuj się winny – jesteś na wakacjach i należy Ci się przerwa w rutynie treningowej. Jeśli jednak masz ochotę trenować, trenuj. Trenuj z miłości do treningu. Nigdy nie „zmuszaj się” do chodzenia na siłownię. Jeśli nie chcesz podnosić, to nie rób tego.

Nie obawiaj się - 2 tygodniowa przerwa nie zmieni Cię z wytrenowanego tygrysa w zapasionego niedźwiedzia. Tym bardziej, że wakacje to naturalna okazja do większej niż zazwyczaj ilości zdrowego ruchu.

Czytaj więcej: Jak wrócić do treningu po wakacjach?

Co z alkoholem na wakacjach?

Każdy wieczór na wakacjach to jak weekend, prawda? Jeśli alkohol to Twój sposób na spędzanie wolnego czasu, rozważ poniższe proste wskazówki:

Piwo – nie pij. Proste. Piwo jest bardzo bogate w węglowodany i obniża poziom testosteronu u mężczyzn. Chmiel zawiera silne substancje estrogenne. Jeśli szukasz optymalnego zdrowia i wydajności, powinieneś dążyć do naturalnego maksymalizacji poziomu testosteronu przy jednoczesnym obniżeniu poziomu estrogenu.

Pij (jeśli już musisz)„czysty” alkohol o niskiej zawartości węglowodanów. Najlepszy wybór to czysta wódka lub wytrawne białe wino. Unikaj słodkich drinków i niskiej jakości alkoholi. Jeśli wolisz shoty, trzymaj się tequili lub whisky.

Jak spędzić urlop bez szkody dla sylwetki?

Jeśli tylko nie planujesz spędzenia wakacji w hotelowym barze - nie ma większego ryzyka, że urlop odbije się negatywnie na Twojej sylwetce. Dobre wakacje, to: dużo snu, odstawienie pracy, jazda na rowerze, spacery, sporty plażowe.

Jeśli do tego w hotelowej diecie zmniejszysz ilość węglowodanów i podniesiesz zawartość białek i tłuszczów - może się okazać, że z wakacji wrócisz w lepszej formie, niż wyruszyłeś.


Aneta Buczak

Czwartek, 5 sierpnia 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Kwasy omega-3 - jakie wybrać?

Kwasy omega-3 - jakie wybrać?

Które kwasy omega-3 wybierać spośród dostępnych suplementów? Sprawdź podpowiedzi i przy okazji dowiedz się więcej na temat ich działania.

Jak wrócić do treningu po wakacjach?

Jak wrócić do treningu po wakacjach?

Okres wakacyjny powoli dobiega końca. Wiele osób myśli już o ponownym podjęciu aktywności fizycznej, a jak wiadomo powroty są najtrudniejsze. Jeśli czujesz, że coś powstrzymuje Cię przed pójściem na trening, poniższy artykuł może okazać się pomocny

Naleśniki z frużeliną

Naleśniki z frużeliną

Naleśniki z frużeliną to smaczna fit opcja dla wszystkich aktywnych! Ten zdrowy zamiennik dżemu powinien na stałe zagościć w Twojej kuchni. Sprawdź najlepsze przepisy na naleśniki.

7 wskazówek dla kobiet jak zbudować jędrne i silne pośladki

7 wskazówek dla kobiet jak zbudować jędrne i silne pośladki

Pośladki to część ciała, do wyglądu której kobiety przykuwają bardzo dużą uwagę. Każda chciałaby mieć je jędrne i silne, tak aby czuć się bardzo atrakcyjnie. Nic jednak "samo się nie zrobi" - sprawdź nasze sugestie i już dziś zadbaj o swoje zgrabne pośladki.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!