🦇 -13% RABATU    kod: HALLOWEEN    Do 1 listopada

Kalistenika - 4 ćwiczenia, które możesz wykonać w domu

Kalistenika - 4 ćwiczenia, które możesz wykonać w domu

Dla części osób kalistenika to nowy sposób na trening. Choć większość z nas na co dzień pracuje z obciążeniem zewnętrznym, to dalej szukamy nowych rozwiązań. Świetnym sposobem jest właśnie kalistenika opierająca się jedynie na ciężarze własnego ciała.

Aktywność fizyczna towarzyszy na co dzień większości naszego społeczeństwa. Jest to pozytywny trend, który zaczął rozwijać się kilka lat temu. Obserwowaliśmy m. in. otwieranie wielu nowych siłowni, a obecnie wzrasta zainteresowanie aktywnością poza zajęciami fitness.

Rok 2020 długo będzie kojarzył się jako trening w domu. Zamknięte siłownie oraz kluby fitness zmusiły osoby aktywne fizyczne na większą kreatywność w kwestii treningu, stąd wielu z nas zdecydowało się na ćwiczenia w domu. Właśnie w tym czasie idealnym rozwiązaniem była i w dalszym ciągu pozostaje kalistenika - zgodnie z filozofią Protect Workout.

Co to jest kalistenika?

Kalistenika - znana także jako „street workout”, jest treningiem siłowym, który w swoim założeniu wykorzystuje jedynie masę własnego ciała.

Jest to aktywność fizyczna, którą możemy wykonywać na świeżym powietrzu - w dedykowanych miejscach, choć również sprawdza się świetnie jako ćwiczenia w domu.

Pomimo, iż nazwa może wiele nie mówić szczególnie osobom, które zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną to praktycznie każdy miał kontakt z kalisteniką w domu lub na lekcjach WF wykonując chociażby popularne pompki.

Obecnie kalistenika zyskuje bardzo dużą popularność, o czym mogą świadczyć powstające parki do street workoutu. Mamy do dyspozycji drążki, drabinki i poręcze. Co więcej organizowane są międzynarodowe zawody kalisteniki. Mamy więc możliwość rywalizacji.

Kalistenika w domu - czy jest możliwa?

Odpowiedź jest prosta. Oczywiście, a wystarczą nam tylko chęci i odrobina przestrzeni, aby wykonać trening w domu.

Kalistenika w swoim założeniu jest aktywnością fizyczną, do którego nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, a benefitem regularnych ćwiczeń w domu będzie estetyczna sylwetka i sprawniejsze ciało. Podstawowe ćwiczenia w domu gwarantują lepsze samopoczucie, natomiast bardziej zaawansowane osoby z większym stażem treningowym mogą próbować ćwiczeń wykonywanych na zawodach kalisteniki.

Do ćwiczenia w domu tak naprawdę wystarczy jedynie drążek, który można zamontować w futrynie drzwi, aby zaangażować do pracy wszystkie partie mięśniowe. Z reguły jest to koszt kilkudziesięciu złotych, a sam drążek nie zajmuje dużo miejsca.

Trening w domu w formie kalisteniki jest doskonałym pomysłem dla osób z małą ilością wolnego czasu. Nie tracimy czasu na dojazd, a sam trening jest na tyle kompaktowy ze wystarczy nam tak naprawdę 45 minut.

Kalistenika - ćwiczenia w domu

Cały trening w domu może opierać się jedynie na 4 ćwiczeniach kalisteniki. Podczas takiej jednostki angażujemy większość partii mięśniowych, co więcej poniższe ćwiczenia możemy modyfikować w ten sposób, że będą one wymagające dla osób bardziej zaawansowanych.

Dodatkową zaletą ćwiczenia w domu jest motywacja do aktywności fizycznej pozostałych domowników. Kalistenika w domu może zainteresować osoby w każdym wieku.

POMPKI

Ćwiczenie z zakresu kalisteniki, które cieszy się największą popularnością.Wpływa na rozwój klatki piersiowej, barków oraz ramion, a także przyrost siły.

  • W sytuacji, gdy klasyczne pompki okażą się zbyt trudne, można wykonać wersję w podporze na kolanach. Taki rodzaj ćwiczenia bardzo często jest nazywany “pompkami damskimi”.
  • Utrudnieniem i dalszą progresją tego ćwiczenia wykonywanego w domu jest ustawienie stóp na podwyższeniu. Do tego ćwiczenia w domu potrzebujemy jedynie odrobinę wolnej przestrzeni i ewentualnie podwyższenie, wykorzystywane jako element progresji.

PODCIĄGANIE NA DRĄŻKU

Najtrudniejsze z opisywanych ćwiczeń. Podciąganie jest podstawą kalisteniki, wymaga dużej siły mięśni grzbietu i ramion. Metod jest wiele, m.in.:

  • odciążenie ustawiając stopy na podwyższeniu,
  • skupienie się na fazie negatywnej ćwiczenia,
  • pomoc partnera treningowego.

Prawidłowych kilka ruchów podciągania będzie łatwe tylko dla bardziej zaawansowanych osób uprawiających kalistenikę w domu. Będąc początkującym warto zacząć jednak od łatwiejszych sposobów.

DIPY/POMPKI NA PORĘCZACH

Również bardzo popularne ćwiczenie kalisteniczne. Można je wykonać na dwa sposoby:

  • pochylając się nieco do przodu (w większym stopniu angażujemy mięśnie klatki piersiowej, w tym wariancie funkcję pomocniczą pełni triceps),
  • wykonując to ćwiczenie w pozycji pionowej (największy nacisk kładziony jest na mięśnie trójgłowe ramienia - triceps, w mniejszym stopniu pracuje klatka piersiowa).

UNOSZENIA NÓG/SPIĘCIA BRZUCHA

Opcji na trening w domu jest bardzo dużo w szczególności jeśli chodzi o mięśnie brzucha. Tak naprawdę każdy rodzaj brzuszków, spięć, unoszeń, planków itp. będzie doskonałą opcją na efektywny trening w domu.

Raczej nikt bez względu na staż nie będzie miał problemu z treningiem brzucha jako ćwiczeniami w domu z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

Kalistenika jako trening w domu

Od kilku lat kalistenika jest gałęzią treningu siłowego, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Powodów takiego zjawiska jest kilka. Przede wszystkim kalistenika w domu opiera się na dobrze znanych ćwiczeniach, które można wykonywać wszędzie i w każdych warunkach. Dodatkowo istnieje wiele metod progresji ćwiczeń, dzięki czemu trening w domu może być efektywny i wymagający dla bardziej zaawansowanych miłośników aktywności fizycznej.

Podsumowując, kalistenika jest doskonałym pomysłem na ćwiczenia w domu dla każdego, kto chciałby skupić się na wzmocnieniu i wymodelowaniu swojej sylwetki. Nie mamy monotonii treningowej, ponieważ ciągle możemy utrudniać i modyfikować ćwiczenia w domu.

Ćwiczenia w domu mogą być skuteczne

Trening w domu vs trening na siłowni - co wygrywa? Ćwiczenia domowe z pewnością mogą stanowić uzupełnienie zajęć na siłowni lub całkowicie je zastąpić. Trening w domu pozwala zaoszczędzić czas, unikamy tłumów w klubach fitness. Obecnie bardzo dużo osób obawia się dużych skupisk ludzi. Takim miejscem z pewnością jest siłownia. Również w tym przypadku kalistenika w domu jest idealnym rozwiązaniem. Tak naprawdę możemy sami dobrać odpowiednie warunki do treningu pod własne preferencje.

Kalistenika w domu niesie ze sobą szereg zalet. Największymi są: efektywność, uniwersalność, możliwość progresji oraz brak konieczności wykorzystania sprzętu. Benefity regularnych treningów w domu nie są wcale mniejsze niż na siłowni. Wszystko zależy od naszego zaangażowania i poziomu wytrenowania.

Przeczytaj więcej na temat kalisteniki: Trening w domu - 7 ćwiczeń bez sprzętu


Artur Antoniewski

Środa, 14 października 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Trening w domu - 7 ćwiczeń bez sprzętu

Czy ćwiczenia w domu mogą dawać efekty, nawet jeśli trenujesz bez sprzętu? Oczywiście - nie potrzebujesz w pełni wyposażonej siłowni, żeby pracować nad swoim ciałem. Sprawdź czym jest kalistenika i jak ją wykorzystać do treningu domowego.

Naturalne probiotyki dla ochrony odporności

Czy słyszałeś o produktach takich jak naturalne probiotyki? A czym są prebiotyki? Dowiedz się, jak zapewnić sobie wsparcie organizmu w czasie największych zachorowań.

Cynk na odporność? Poznaj najlepsze źródła

Cynk to zaskakująco ważny mikroelement dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Źródłem cynku może być odpowiednio skomponowana dieta, ale także profesjonalna suplementacja.

Odżywka białkowa dla początkującego - którą wybrać?

W ostatnich latach wybór odżywek białkowych na rynku znacząco wzrósł. Wybierać można spośród produktów krajowych i zagranicznych o zróżnicowanych cenach i nieco odmiennych właściwościach. Producenci co chwilę zasypują...

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!