Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

Kwasy omega-3 - jakie wybrać?

Kwasy omega-3 - jakie wybrać?

Czym są kwasy omega? Dlaczego kwasów omega 6 masz jeść niewiele, a kwasów omega 3 jak najwięcej? Czym są kwasy tłuszczowe omega 3 dla Twojego mózgu i jak wpływają na Twoją odporność?

Dzięki odpowiedziom na te pytania poznasz dobroczynne działanie omega-3 i tym samym wpłyniesz korzystnie na pracę mózgu, ilość stanów zapalnych w organizmie, a Twój wzrok znów będzie ostry. Rozwiniemy też magiczne skróty ALA, EPA i DHA i wyjaśnimy, jak kwasami omega 3 i omega 6 złagodzić ból stawów, czy też poprawić stan włosów i paznokci. Zapraszamy do lektury!

Które kwasy omega-3 wybierać?

Wprowadzając suplementację kwasami tłuszczowymi omega 3 zawsze uważnie czytaj etykietę. Sprawdź następujące rzeczy:

  1. Rodzaj i ilość kwasów omega-3: upewnij się, że suplement zawiera właściwe ilości EPA i DHA — najważniejszych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Większość organizacji zajmujących się zdrowiem zaleca zdrowym osobom przyjmować minimum 250-500 miligramów kwasów łącznie (kwas DHA 250 mg i kwas EPA 250 mg). Osoby chore powinny zwiększyć tę dawkę - ze szczególnym naciskiem na ilość kwasów omega 3.
  2. Świeżość: omega-3 mają skłonność do jełczenia. Gdy się zepsują, mają nieprzyjemny zapach i tracą swoje właściwości, stają się wręcz szkodliwe. Zawsze sprawdzaj datę, powąchaj produkt. Dobrze, jeśli w składzie jest przeciwutleniacz, taki jak witamina E.

Kwasy tłuszczowe omega 3 (z ang. polyunsaturated fatty acids) inicjują wiele korzystnych zmian w organizmie człowieka:

  • wspierają układ krążenia - wpływają korzystanie na ograniczenie ryzyka rozwoju choroby niedokrwiennej serca i miażdżycy, obniżenie ciśnienia, działanie antyzakrzepowe, zapobieganie nadmiernej kurczliwości naczyń, obniżenie poziomu trójglicerydów,
  • stoją na straży właściwego funkcjonowania układu nerwowego wpływając na funkcjonowanie mózgu i połączeń nerwowych,
  • pozytywnie wpływają na rozwój układu nerwowego dziecka w okresie prenatalnym,
  • osłabiają negatywne objawy menopauzy,
  • ograniczają rozwój tkanki tłuszczowej m.in. poprzez poprawę wrażliwości organizmu na glukozę i insulinę, a więc są też dobrym wsparciem na diecie antycukrzycowej,
  • chronią układ odpornościowy,
  • chronią stawy.

Czytaj więcej: Omega 3 nie tylko na odporność

Poniżej przedstawiamy trzy proponowane przez nas suplementy dostarczające kwasy tłuszczowe omega 3.

Essence Nutrition Omega 3 Essence nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3

Skoncentrowana dawka oleju rybiego wzbogacona witaminą E, która ma działanie antyutleniające. Suplement w postaci kapsułek, w których zamknięty jest olej rybi - świetne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Najważniejsze cechy i korzyści:

  • stosunek EPA DHA to 220:330,
  • wysokiej jakości olej z ryb, bogaty w kwasy NNKT oraz omega 3,
  • optymalna zawartość NNKT i omega 3,
  • korzystny wpływ na serce,
  • działanie przeciwzapalne,
  • łatwy w użyciu,
  • aż 90 dni suplementacji dla osób dorosłych.

W jednej kapsułce zamkniętych jest 180 mg kwasu EPA i 120 mg DHA oraz witamina E, która jest antyutleniaczem.

Trec Super Omega 3 Trec kwasy omega 3

Suplement omega 3 przygotowany przez Trec to:

  • kwas eikozapentaenowy EPA (720 mg) i kwas dokozaheksaenowy DHA (480 mg) w zalecanej dla osób aktywnych porcji dziennej (4 kapsułki dla dorosłego człowieka),
  • olej pochodzący z ryb oceanicznych,
  • wspomaganie prawidłowego funkcjonowania mózgu i serca,
  • działanie antyzakrzepowe (obniżanie poziomu lipoprotein LDL), przeciwzapalne,
  • pomoc w obniżeniu trójglicerydów we krwi,
  • wspomaganie wzroku.

Dzienna dawka (2 kapsułki miękkie) zawiera 2000 mg oleju rybiego, z czego 360 mg stanowi EPA, a 240 mg DHA. Suplement wzbogacony jest witaminą E.

6Pak Nutrition Effective Line Omega 3 6Pak wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Jest źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 - uzupełnia ich dzienną dawkę. Wspomaga pracę:

  • mózgu,
  • serca,
  • systemu immunologicznego,
  • układów krążenia i nerwowego,
  • błon komórkowych.

Jedna porcja (1 kapsułka) zawiera 1000mg oleju rybiego, a w nim zawarte jest 180mg kwasu EPA oraz 120mg kwasu DHA.

Powyższe suplementy kwasów tłuszczowych omega 3 spełniają takie samo zadanie, dlatego mają bardzo podobny skład. Wszystkie mają na celu uzupełnić NNKT oraz omega 3 tak, aby chronić zdrowie, szczególnie osoby aktywnej fizycznie.

Omega 3 w diecie a suplementach

Omega 3 to podobnie jak omega 6 i omega 9, niezbędne kwasy tłuszczowe czyli takie, których organizm potrzebuje dla zdrowia, ale niestety nie jest w stanie sam sobie ich wytworzyć. Dlatego powinniśmy dostarczać je w pożywieniu.

Sprawdź: Omega 3-6-9 - właściwości i różnice

Kwasy tłuszczowe omega-3, EPA (eikozapentaenowy) i DHA (dokozaheksaenowy), naturalnie występują w:

  1. rybach i owocach morza (bogatych źródłem kwasów są zwłaszcza tłuste ryby zimnowodne, takie jak łosoś, tuńczyk, makrela, śledź, sardynki, a także ostrygi) - według lekarzy spożycie kwasów będzie na właściwym poziomie przy spożywaniu ryb trzy razy w tygodniu (u człowieka o słabej aktywności, nie uprawiającej sportu),
  2. żywności wzbogaconej (np. niektóre marki jajek, jogurtów, soków, mleka, napojów sojowych i odżywek dla niemowląt).

W sklepach można też znaleźć żywność wzbogaconą omega 3 np. nabiał (margaryna, mleko, jogurty), jajka, napoje sojowe, czy nawet soki.

Inny rodzaj omega-3, ALA (kwas α linolenowy), znajduje się w wielu zielonych warzywach liściastych (m.in. w brukselce, szpinaku, czy brokułach). Zawierają go też niektóre oleje roślinne - olej lniany, sojowy, rzepakowy, orzechy włoskie, a także niektóre produkty pochodzenia roślinnego, takie jak nasiona siemienia lnianego, chia.

Czytaj więcej: Dieta omega na odchudzanie - opinie, efekty, zasady

Omega 3 mają wiele korzyści zdrowotnych. Dlatego jeśli Twoja dieta jest uboga w wymienione źródła kwasów, nie przepadasz za rybami lub z innych powodów nie chcesz iść jeść, postaw na suplementację. Poprawi się jakość funkcjonowania całego Twojego organizmu, odnotujesz wyższą odporność, a ewentualna rekonwalescencja po chorobach czy kontuzjach będzie przebiegała łagodniej.

🛒 Suplementy omega-3 kupisz w sklepie bcaa.pl


Aneta Buczak

Piątek, 6 sierpnia 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Jak utrzymać formę na urlopie?

Jak utrzymać formę na urlopie?

Jak utrzymać formę podczas urlopu ale nie rezygnować z odpoczynku? Sprawdź jak połączyć przyjemne z dobrym dla Twojej sylwetki!

Omega 3-6-9 - właściwości i różnice

Omega 3-6-9 - właściwości i różnice

Kwasy tłuszczowe omega 3-6-9 należą do związków, które pełnią szereg istotnych funkcji w naszym organizmie. Często jednak zapominamy o tym, że tak jak ze wszystkim i one powinny być w równowadze. Dlatego też warto poznać więcej informacji na ich temat.

Początki na siłowni: 5 suplementów, które powinieneś już mieć!

Początki na siłowni: 5 suplementów, które powinieneś już mieć!

Trening siłowy, fitness czy crossfit, to poza ciężką pracą siłową również właściwie skomponowana dieta i suplementacja. Trening zapoczątkowuje cały proces kształtowania masy mięśniowej, jej siły, czy wytrzymałości, ale warto także pamiętać o odpowiedniej suplementacji. Sprawdź więcej na ten temat.

Czy nastolatek może stosować odżywki białkowe?

Czy nastolatek może stosować odżywki białkowe?

Czy nastolatek może sięgać po odżywki białkowe i bezpiecznie je stosować w tak młodym wieku? Sprawdź od ilu lat można brać białko.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!