🏋️‍♂️ Odżywki, akcesoria i odzież! -15% taniej!    Kod: TANIEJ15  

AAKG i cytrulina — jak długo można brać suplementy na pompę?

AAKG i cytrulina — jak długo można brać suplementy na pompę?

Wiesz już, że pompa mięśniowa pomoże Ci uzyskać szybszy wzrost tkanki mięśniowej. W realizacji tego zamiaru może wspomóc Cię suplementacja boosterów tlenku azotu. Bez względu na już osiągnięty stopień Twojego zaawansowania masz konkretny cel: zwiększyć siłę, poprawić wydolność tlenową i uzyskać odczucie „napompowanych mięśni”. Czy stosowanie suplementów na pompę mięśniową ma jakieś ograniczenia ilościowe lub czasowe? O tym przeczytasz w dzisiejszym artykule.

Jak długo brać suplementy na pompę?

Suplementy stymulujące syntezę tlenku azotu (NO) opierają się na substancjach naturalnie występujących w organizmie ludzkim. Stosowanie ich w formie suplementów nie zagraża zdrowiu. W badaniach nie stwierdzono żadnego negatywnego wpływu nawet przy długoterminowym ich podawaniu (w jednym z badań podawano te substancje myszom przez 17 miesięcy [1]).

Środki na zwiększenie tlenku azotu nie obciążają nerek, wątroby czy żołądka, nie są też stymulantami, więc pozostają bez negatywnego wpływu na układ nerwowy i krwionośny.

Warto wiedzieć: AAKG przed seksem - jak arginina wpływa na erekcję?

AAKG i cytrulina — jak działają na zwiększenie pompy mięśniowej?

Organizm przekształca cytrulinę z diety lub suplementów w argininę [2]. Dodatkowo pozyskana arginina stymuluje wydzielanie tlenku azotu na wyższym poziomie. L-arginina uelastycznia naczynia krwionośne, poprawia odporność, reguluje wydzielanie insuliny, sprzyja budowaniu masy, wpływa na produkcję kolagenu i eliminację amoniaku z organizmu. 

Tlenek azotu powoduje w organizmie rozszerzenie naczyń krwionośnych. Rozluźnia je, przez co poprawia przepływ krwi. Lepszy przepływ krwi oznacza, że ​​więcej tlenu i substancji odżywczych dociera do pracujących mięśni. Powoduje to odżywienie mięśni i uczucie ich rozpierania.

Lepsza cyrkulacja krwi w mięśniach to zwiększone usuwanie produktów odpadowych, a to prowadzi do obniżenia zmęczenia i poprawia wydajność ćwiczeń.

Cytrulina, podobnie jak AAKG, bardzo dobrze sprawdza się jako booster tlenku azotu [3,4]. Dlatego obie substancje są częstymi składnikami wielu przedtreningówek i wzmacniaczy pompy mięśniowej.

Sprawdź więcej: Cytrulina - działanie, dawkowanie, skutki uboczne

Jak zwiększyć pompę mięśniową?

Podczas treningu krew jest pompowana, aby dostarczyć energii do mięśni i odżywić je. Proces ten powoduje powiększenie mięśni, które utrzymuje się przez krótki czas, aż do zakończenia treningu, a następnie stopniowo maleje.

Jeśli jednak chcesz, aby Twoje mięśnie były napompowane długo po treningu, musisz zadbać o dostarczenie im składników odżywczych. Oto jak możesz zwiększyć pompę mięśniową:

  • pij dużo wody podczas i po treningu — utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia zapewnia odpowiednią równowagę mięśni, 
  • zwiększ liczbę powtórzeń — zwiększy to tętno i przepływ krwi do mięśni, 
  • zjadaj węglowodany złożone — po treningu zjedz kompletny posiłek, który zawiera złożone węglowodany,
  • wypij koktajl proteinowy po treningu — węglowodany i białko w nim zawarte rozpoczną proces regeneracji mięśni i zminimalizują ich rozpad,
  • dbaj o odpoczynek — jeśli twój poziom stresu wzrasta, twoje ciało uwalnia do krwi hormon zwany kortyzolem, który powoduje utratę pompy mięśniowej,
  • stosuj suplementy stymulujące produkcję tlenku azotu — w naturalny sposób rozszerzą naczynia krwionośne i zaopatrzą mięśnie w tlen.

Czytaj także: Pompa mięśniowa - co na nią brać?

Suplementy na pompę — dawkowanie

Na rynku dostępnych jest wiele różnych boosterów azotu, a ich dawkowanie zależy od tego, na co się zdecydujemy oraz od tego, jaki mają skład. Dawkowanie cytruliny powinno się wahać między 4 a 6g na dobę, AAKG między 3 a 9g, jednak niekiedy sięga nawet 10g.

Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta i nie bierz więcej niż zalecana ilość. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na pory, w których boostery należy przyjmować — tylko prawidłowa suplementacja może zagwarantować Ci pożądane efekty.

Z pewnością warto wybrać złożone preparaty, które w swoim składzie mają zarówno boostery NO, jak i stymulanty, w tym kofeinę

Suplementy diety na zwiększenie pompy mięśniowej

Suplementy tlenku azotu w rzeczywistości nie zawierają tlenku azotu. Zamiast tego zawierają składniki (lub substraty), które mają za zadanie pobudzać organizm do produkcji większej ilości tlenku azotu.

Oto dwa suplementy na pompę mięśniową:

Trec Nitrobolon na pompę

  • Trec NitrobolonTrec Nitrobolon - połączenie składników o działaniu ergogenicznym (podnoszącym wydolność sportowców) ze składnikami nasilającymi pompę mięśniową (kreatyna, L-arginina, L-cytrulina),
  • rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu możliwa jest synteza tlenku azotu,
  • wspiera funkcje mentalne — pozwala na lepsze skupienie,
  • wspiera przyrost siły i wytrzymałości,
  • stymuluje mięśnie do wzrostu,
  • nasila uczucie pompy mięśniowej,
  • chroni mięśnie przed procesami katabolicznymi,
  • przyspiesza procesy regeneracyjne,
  • ułatwia zasilanie mięśni w niezbędne składniki odżywcze.

6PAK na syntezę tlenku azotu

  • 6Pak Nutrition VASO PAK6PAK VASO PAK - świetna przedtreningówka, która może pomóc w uzyskaniu pompy mięśniowej (wzmaga syntezę tlenku azotu),
  • bogaty skład — mieszanka m.in. L-argininy, jabłczanu cytruliny, beta alaniny, kofeiny,
  • poprawia ukrwienie mięśni, usprawniając ich odżywianie,
  • stymuluje wzrost wydajności i wydajności organizmu podczas treningu,
  • sprzyja zwiększaniu masy mięśniowej,
  • skraca czas potrzebny na regenerację,
  • wpływa na poprawę koncentracji.

Dowiedz się więcej: Arginina czy cytrulina?

Bibliografia:

[1] Michael P.Hezel et al: Effects of long-term dietary nitrate supplementation in mice. Redox BiologyVolume 5, August 2015, Pages 234-242.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2213231715000476

[2] D Bendahan et al: Citrulline/malate promotes aerobic energy production in human exercising muscle.
https://bjsm.bmj.com/content/36/4/282

[3] Myra O. Villareal et al: l‐Citrulline Supplementation‐Increased Skeletal Muscle PGC‐1α Expression Is Associated with Exercise Performance and Increased Skeletal Muscle Weight. Mol Nutr Food Res. 2018 Jul; 62(14): 1701043.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6099278/

[4] Benjamin Wax et al: Acute L-arginine alpha ketoglutarate supplementation fails to improve muscular performance in resistance trained and untrained men. J Int Soc Sports Nutr. 2012; 9: 17.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3428651/

Czwartek, 13 stycznia 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Amla - jak działa agrest indyjski?

Amla - jak działa agrest indyjski?

Owoce amli od lat doceniane są za swoje prozdrowotne działanie. Wspierają procesy trawienne, pomagają zadbać o dobrą kondycję włosów, ale nie tylko. Sprawdź jakie korzyści daje agrest indyjski.

Kwas foliowy - funkcje, niedobór, dawkowanie

Kwas foliowy - funkcje, niedobór, dawkowanie

Kwas foliowy należy do witamin, na które zwracamy większą uwagę w kontekście ciąży - ale nie tylko. To związek kluczowy dla każdego z nas, szczególnie w okresie intensywniejszych treningów.

Arginina czy cytrulina?

Arginina czy cytrulina?

Arginina i cytrulina należą do jednych z najczęściej stosowanych związków wyzwalających silną pompę mięśniową. Ale który z nich jest lepszy? Czym tak naprawdę się różnią? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu.

Dieta piłkarza - jak zaplanować jadłospis?

Dieta piłkarza - jak zaplanować jadłospis?

Zmienna dynamika wysiłku, trudne warunki atmosferyczne oraz presja spoczywająca na zawodnikach czynią futbol sportem wymagającym bardzo dużej kontroli diety i suplementacji. Wiadomo, że prawidłowe żywienie w połączeniu z odpowiednimi odżywkami...

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!