Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

Czy można schudnąć bez diety?

Czy można schudnąć bez diety?

Na hasło "dieta" wiele osób reaguje zniechęceniem, decyzją jest przejście na zdrowe odżywianie bez liczenia kalorii i kontrolowania makroskładników. Czy taki sposób może przynieść efekty? Czy sama zmiana nawyków żywieniowych sprawi, że możesz schudnąć bez diety? Odpowiedź na te pytania nie jest zero - jedynkowa.

Odchudzanie bez diety - czy jest możliwe?

To zależy od tego w jakim stopniu zmienimy nasze odżywianie. Aby odchudzanie było skuteczne powinniśmy spożywać mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie.

Nie licząc kalorii, czyli nie stosując żadnej zaplanowanej diety może to się udać natomiast nie jest to optymalne rozwiązanie. Przede wszystkim z kilku powodów:

  • odchudzanie bez diety nie gwarantuje efektów
  • spadek masy ciała może być tylko do pewnego stopnia
  • efekty odchudzania mogą przyjść znacznie później
  • zastój może pojawić się znacznie częściej.

Nie stosując diety na pewno zredukujemy wagę do pewnego stopnia. Szczególnie w początkowej fazie wprowadzenia zmian. Na pewno nie jest to dobre rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych sportowców, którzy muszą zbić wagę, bądź szykują formę na zawody. W tych przypadkach konieczny będzie plan żywieniowy.

Przeczytaj także: Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Natomiast szykując tzw. "formę na lato" możemy osiągnąć zadowalające efekty wdrażając do diety kilka sposobów. Chcąc schudnąć bez diety warto skorzystać z poniższych wskazówek:

1. Spożywaj nieprzetworzone produkty

Żywność o niskim stopniu przetworzenia jest mniej gęsta kalorycznie. To znaczy, że dostarczymy do organizmu mniej energii spożywając jedną porcję.

Warto jeść produkty jak: ziemniaki, kasze, warzywa, owoce, ryby i mięso dostarczą sporo cennych mikroelementów. Ze względu na zawartość błonnika dłużej będzie nam towarzyszyć uczucie sytości.

2. Postaw na naturalne spalacze

Większość z nich spożywamy codziennie. Jednym z nich jest kawa pita i lubiana przez większość osób. Zielona i czerwona herbata również może wspomóc proces odchudzania.

Znajdziesz także suplementy diety oparte na licznych ekstraktach roślinnych, takich jak m.in. najnowszy spalacz tłuszczu Redin. To środek na odchudzanie o prawdziwie innowacyjnym składzie opartym o 20 związków aktywnych.

Redin działa kompleksowo, a do jego zakupu otrzymujesz plan diety na okres 50-dni, który przygotuje dla Ciebie wykwalifikowany dietetyk.

Poznaj także TOP6 najlepszych suplementów na odchudzanie 2021

3. Staraj się jeść regularnie

Co prawda ilość i czas spożywania posiłków nie ma znaczenia w dużego wpływu na efekty diety, natomiast nie powinniśmy do uczucia "wilczego głodu". W takim przypadku znacznie łatwiej przekroczyć kalorie, szczególnie jeśli w żaden sposób ich nie liczymy.

Analogicznie jeśli nie jesteśmy głodni to możesz przesunąć w czasie jedzenie kolejnego posiłku. Być może poprzedni miał więcej kalorii niż myślisz.

4. Zamień słodzone napoje na wodę i napoje "zero"

Bardzo łatwo dostarczyć kalorie z napojów słodzonych w niekontrolowany sposób. Spożycie płynnych kalorii w żaden sposób nie zabija głodu, a wręcz przeciwnie. W ten sposób możemy zwiększyć apetyt poprzez drastyczne skoki insuliny.

5. Zadbaj o prawidłowe nawodnienie

Bez spożywania odpowiedniej ilości wody nie jest możliwe zarówno odchudzanie jak i budowanie masy mięśniowej. Co więcej pragnienie może dawać mylne uczucie głodu.

6. Ogranicz przekąski

Małe posiłki tak naprawdę mogą zwiększyć nasz apetyt, nie kontrolując kaloryczności posiłków może się okazać, że spożywamy wręcz więcej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie mimo, że spożywamy zdrowe posiłki

7. Jedz powoli

Jedzenie w pośpiechu nie tylko jest niezdrowe, ale powoduje, że zjesz więcej. Mózg dostaje sygnał o sytości dopiero 15 minut po posiłku. Jedząc w tym czasie w pośpiechu z pewnością zjesz więcej niż potrzebujesz

8. Zadbaj o higienę spożywania posiłku

Wyłącz telewizor i nie korzystaj z komputera lub laptopa. Jeśli chcesz kontrolować ilości spożywanych kalorii masz się skoncentrować na posiłku.

Najlepiej czas jedzenia zaplanować wspólnie z rodziną. W ten sposób nie tylko nie zjesz w obecności telewizora, ale wpłynie to też na pozytywne relacje z rodziną.

9. Nie nagradzaj się jedzeniem

Traktowanie jedzenie jako nagrody towarzyszy nam od dzieciństwa. Większość z nas miała obiecywany deser w zamian za zjedzenie całego obiadu, cukierka po posprzątaniu w pokoju itp. Jest to duży błąd, który odbija się w dorosłym życiu.

Często sięgamy po słodycze i fast foody jeśli mamy dużo wolnego czasu, gdy chcesz się nagrodzić za ciężki dzień w pracy lub gdy jesteś sama w domu. Wystarczy, że zamienisz przekąski na przygotowanie posiłku na słodko, przykładowo z użyciem ulubionej odżywki białkowej i owoców.

10. Zwiększ ilość warzyw

Podstawową zaletą warzyw jest ich niska kaloryczność. Tak naprawdę można je spożywać bez ograniczeń, bo mają wysoki indeks sytości. Możesz jako dodatkowy posiłek wprowadzić sałatki. Oczywiście bez dressingu lub sosu.

Podsumowanie

Jak widać, aby schudnąć zmiany dotyczą nie tylko diety, ale także stylu życia i zmiany nawyków. Odchudzanie to proces, który nie ogranicza się tylko do wykonania treningu. Dziennie jest szereg czynników, które mają ogromne przełożenie na końcowe efekty.


Artur Antoniewski

Środa, 30 grudnia 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Jak utrzymać formę w Nowym Roku?

Jak utrzymać formę w Nowym Roku?

Okres świąteczny nie sprzyja utrzymaniu formy. Jak jednak o nią zadbać w Nowym Roku, tak aby nie zaprzepaścić efektów ciężkiej pracy i wylanych litrów potu? Sprawdź jakie aspekty się na to składają.

10 rad jak nie stracić formy - nie tylko na święta

10 rad jak nie stracić formy - nie tylko na święta

Jak nie stracić formy podczas świąt? To pytanie zadaje sobie wielu z nas. Poznaj 10 wskazówek, które pomogą Ci utrzymać ciężko wypracowaną sylwetkę nie tylko przez okres świąteczny. Najgorszym rozwiązaniem jest zaprzestanie treningu połączone z dużym luzem dietetycznym.

Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Kalkulator kalorii - jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Kluczem prawidłowego odżywiania jest świadomość. Wiedza dotycząca ilości kalorii jaką powinniśmy spożywać jest zdecydowaną podstawą w kontekście rozwoju sylwetki – zarówno podczas redukcji tkanki tłuszczowej, jak i w momencie budowania masy naszych mięśni. Ile energii należy zatem dostarczać by zrealizować swój cel? Jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Najlepsze odżywki na rzeźbę

Najlepsze odżywki na rzeźbę

W okresie redukcji bez wątpienia najważniejszą kwestią jest trening oraz dieta. Osiągnięcie tego celu nie jest proste i wymaga ogromu pracy. W skutecznym uzupełnieniu diety oraz treningów mogą Ci pomóc niektóre odżywki na rzeźbę. Dowiedz się co może okazać się bardzo pomocne w drodze po wyrzeźbioną sylwetkę.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!