Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

Czy można zrobić masę na basenie?

Czy można zrobić masę na basenie?

Pływanie wpływa bardzo pozytywnie na nasz organizm. Treningi pływackie pomagają poprawić wytrzymałość, wzmocnić kondycję, czy poprawić siłę mięśni. Ale czy dzięki nim możesz zbudować większe mięśnie? Z pewnością budowa masy na basenie nie jest łatwa.

Możesz utrzymać i poprawić jakość muskulatury, ale zbudowanie większej ilości mięśni może być trudno. Istnieją jednak metody, dzięki którym możesz budować mięśnie, choć dużo zależy od Twojego poziomu zaawansowania.

Czy można zbudować większe mięśnie na basenie?

Czynnikami, które mają największy wpływ na budowanie masy mięśniowej to:

  • Częstotliwość treningu
  • Intensywność
  • Objętość

Nawet solidny wycisk na basenie nie jest w stanie zastąpić pracy z obciążeniem w postaci sztangi lub hantli. Natomiast systematyczna praca i zaangażowanie mięśni podczas zajęć na basenie może przyczynić się do ich rozbudowania. Szczególnie jeśli jesteś osobą zaawansowaną lub wracasz po kontuzji.

Bardzo dobrym pomysłem jest połączenie obu form treningu, czyli siłowni i pływania. Pamiętaj, że im większa masa, tym trudniej pływać i często uzyskuje się gorsze wyniki. Z tego powodu możesz budować masę mięśniową tylko do pewnego momentu pływając na basenie.

Masa mięśniowa a pływanie

Pływanie jest bardzo ważne dla osób, którym zależy na estetyce sylwetki. Jest to jedna z niewielu aktywności, która efektywnie wzmacnia powięzi. Są to błony pełniące funkcję ochronną dla poszczególnych mięśni.

Silne powięzi chronią przed poważnymi kontuzjami. Dlatego idealne rozwiązanie to pływanie, jako wsparcie treningów na siłowni.

Sprawdź także: 5 kroków do pokonania kontuzji

Ile powinien trwać trening na basenie?

Długość treningu na siłowni uzależniona jest od celu jaki chcesz osiągnąć. Jeśli trening pływania ma być uzupełnieniem siłowni i prewencją przed urazami to sesje po 30 do 60 minut 3 razy w tygodniu powinny być wystarczające.

Jeśli chcesz zbudować mięśnie pływając na basenie to zacznij trening stopniowo wydłużając czas jego trwania. Możesz też manipulować tempem pływania. Pamiętaj, że sukcesywne zwiększanie obciążeń jest kluczowe dla rozwoju mięśni.

Trening na basenie - plan na masę mięśniową

Zaplanowanie treningu na basenie jest tak samo ważne jak program treningowy na siłowni. Nawet jeśli trening potraktowałeś rekreacyjnie to poprzez odpowiednie zaplanowanie treningu możesz wzmocnić mięśnie i odnieść wrażenie, że ich ilość jest większa.

W tym celu warto dobrać plan treningowy opierający się na czterech stylach pływackich. Ponadto plan opiera się na trzech poziomach trudności:

  1. Początkujący - 50 metrów
  2. Zaawansowany - 100 metrów
  3. Ekspert - 200 metrów

Plan uwzględnia 4 style pływania:

  • Styl klasyczny
  • Kraul na piersiach
  • Kraul na plecach
  • Delfin

Wykonując plan treningowy musisz pływać na dystansie odpowiednim dla Twojego poziomu wytrenowania.

Plan treningowy należy wykonywać 3 razy w tygodniu wybierając jeden z 4 zestawów ćwiczeń. Nie musisz robić pajacyków na brzegu basenu w ramach rozgrzewki. Wystarczy kilka dystansów na basenie w średnim tempie.

Czytaj więcej: 4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

Pływanie a mięśnie brzucha

Basen i treningi w wodzie mają duży wpływ na całe ciało w tym na mięśnie brzucha. Pływanie może przyczynić się do wzmocnienia mięśni stabilizujących tzw. "core".

Aktywność na basenie to znakomity pomysł jeśli Twoim celem jest odchudzanie. Pływając możesz przepalić sporą ilość kalorii, co przyczynia się do utraty tkanki tłuszczowej i wody (m.in. z brzucha). Pozwala to osiągnąć tzw. "sześciopak".

Sprawdź: Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Sposób na sześciopak

Jak zbudować większe mięśnie na basenie?

Ogromną zaletą pływania na basenie jest zaangażowanie dużej liczby mięśni. Aby efektywnie pływać musisz zaangażować tak naprawdę całe ciało - mięśnie tułowia, ramion pośladków itp. Dzięki temu możesz efektywnie rozwijać wiele grup mięśniowych.

Jak zostało wcześniej wspomniane, aby zbudować mięśnie konieczna jest progresja i zwiększanie intensywności. Trenując na basenie możesz wydłużać czas pływania, dodawać długości basenu lub zwiększać tempo.

Masa czy redukcja na basenie?

Mówiąc o tych dwóch celach na basenie - masa i redukcja to zdecydowanie łatwiej tracić tkankę tłuszczową niż budować masę mięśniową.

  • Pływanie spala dużo kalorii. Żeby ciało pokonało jakiś odcinek, trzeba uruchomić ponad 40 mięśni. Powoduje to efektywne spalanie kalorii.
  • Co więcej pływanie do doskonała aktywność dla każdego, ponieważ zajęcia w wodzie są doskonałą formą aktywności fizycznej.
  • Wpływa pozytywnie na spalanie oraz poprawę kondycji.

Pływanie jest polecane jako forma odchudzania dla osób otyłych, ze względu na znikome obciążenie stawów i minimalizowanie ryzyka urazów.

Jeśli chcesz budować mięśnie, to treningi pływania będą doskonałym uzupełnieniem.

🛒Najlepsze suplementy i odżywki dla pływaków znajdziesz w sklepie bcaa.pl


Artur Antoniewski

Poniedziałek, 22 listopada 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

Wiele zagadnień obrazowanych jest w formie piramidy, w której poziom danego piętra wskazuje jego znaczenie dla zachowania prawidłowego stanu zdrowia, czy też zaspokojenia potrzeb organizmu. My postanowiliśmy stworzyć...

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha - sposób na sześciopak

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha - sposób na sześciopak

Dla wielu osób płaski, umięśniony brzuch jest wyznacznikiem wysokiej formy fizycznej. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie powstało wiele mniej lub bardziej skutecznych programów treningowych na rozwinięcie i uwidocznienie mięśni brzucha.

Czy można zbudować masę trenując w domu?

Czy można zbudować masę trenując w domu?

Czy treningi w domu są tak skuteczne jak na siłowni? Pewnych zalet profesjonalnej siłowni nie da się wyrównać, ale odpowiedni plan treningowy jest w stanie w znaczącym stopniu poprawić sylwetkę nawet najbardziej wymagającego mężczyzny. Czy zrobienie masy jest możliwe? Oczywiście!

Dlaczego nie mogę zbudować mięśni?

Dlaczego nie mogę zbudować mięśni?

Wiele osób zastanawia się dlaczego nie mogę zbudować mięśni? Sprawdź co możesz robisz nie tak i na co zwrócić szczególną uwagę, by nie dopuścić treningowego regresu.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!