Miesiąc prezentów 🎁 Rabat -15% ❗    Kod: PREZENT15 

Czy można zrobić masę na basenie?

Czy można zrobić masę na basenie?

Pływanie wpływa bardzo pozytywnie na nasz organizm. Treningi pływackie pomagają poprawić wytrzymałość, wzmocnić kondycję, czy poprawić siłę mięśni. Ale czy dzięki nim możesz zbudować większe mięśnie? Z pewnością budowa masy na basenie nie jest łatwa.

Możesz utrzymać i poprawić jakość muskulatury, ale zbudowanie większej ilości mięśni może być trudno. Istnieją jednak metody, dzięki którym możesz budować mięśnie, choć dużo zależy od Twojego poziomu zaawansowania.

Czy można zbudować większe mięśnie na basenie?

Czynnikami, które mają największy wpływ na budowanie masy mięśniowej to:

  • Częstotliwość treningu
  • Intensywność
  • Objętość

Nawet solidny wycisk na basenie nie jest w stanie zastąpić pracy z obciążeniem w postaci sztangi lub hantli. Natomiast systematyczna praca i zaangażowanie mięśni podczas zajęć na basenie może przyczynić się do ich rozbudowania. Szczególnie jeśli jesteś osobą zaawansowaną lub wracasz po kontuzji.

Bardzo dobrym pomysłem jest połączenie obu form treningu, czyli siłowni i pływania. Pamiętaj, że im większa masa, tym trudniej pływać i często uzyskuje się gorsze wyniki. Z tego powodu możesz budować masę mięśniową tylko do pewnego momentu pływając na basenie.

Masa mięśniowa a pływanie

Pływanie jest bardzo ważne dla osób, którym zależy na estetyce sylwetki. Jest to jedna z niewielu aktywności, która efektywnie wzmacnia powięzi. Są to błony pełniące funkcję ochronną dla poszczególnych mięśni.

Silne powięzi chronią przed poważnymi kontuzjami. Dlatego idealne rozwiązanie to pływanie, jako wsparcie treningów na siłowni.

Sprawdź także: 5 kroków do pokonania kontuzji

Ile powinien trwać trening na basenie?

Długość treningu na siłowni uzależniona jest od celu jaki chcesz osiągnąć. Jeśli trening pływania ma być uzupełnieniem siłowni i prewencją przed urazami to sesje po 30 do 60 minut 3 razy w tygodniu powinny być wystarczające.

Jeśli chcesz zbudować mięśnie pływając na basenie to zacznij trening stopniowo wydłużając czas jego trwania. Możesz też manipulować tempem pływania. Pamiętaj, że sukcesywne zwiększanie obciążeń jest kluczowe dla rozwoju mięśni.

Trening na basenie - plan na masę mięśniową

Zaplanowanie treningu na basenie jest tak samo ważne jak program treningowy na siłowni. Nawet jeśli trening potraktowałeś rekreacyjnie to poprzez odpowiednie zaplanowanie treningu możesz wzmocnić mięśnie i odnieść wrażenie, że ich ilość jest większa.

W tym celu warto dobrać plan treningowy opierający się na czterech stylach pływackich. Ponadto plan opiera się na trzech poziomach trudności:

  1. Początkujący - 50 metrów
  2. Zaawansowany - 100 metrów
  3. Ekspert - 200 metrów

Plan uwzględnia 4 style pływania:

  • Styl klasyczny
  • Kraul na piersiach
  • Kraul na plecach
  • Delfin

Wykonując plan treningowy musisz pływać na dystansie odpowiednim dla Twojego poziomu wytrenowania.

Plan treningowy należy wykonywać 3 razy w tygodniu wybierając jeden z 4 zestawów ćwiczeń. Nie musisz robić pajacyków na brzegu basenu w ramach rozgrzewki. Wystarczy kilka dystansów na basenie w średnim tempie.

Czytaj więcej: 4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

Pływanie a mięśnie brzucha

Basen i treningi w wodzie mają duży wpływ na całe ciało w tym na mięśnie brzucha. Pływanie może przyczynić się do wzmocnienia mięśni stabilizujących tzw. "core".

Aktywność na basenie to znakomity pomysł jeśli Twoim celem jest odchudzanie. Pływając możesz przepalić sporą ilość kalorii, co przyczynia się do utraty tkanki tłuszczowej i wody (m.in. z brzucha). Pozwala to osiągnąć tzw. "sześciopak".

Sprawdź: Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Sposób na sześciopak

Jak zbudować większe mięśnie na basenie?

Ogromną zaletą pływania na basenie jest zaangażowanie dużej liczby mięśni. Aby efektywnie pływać musisz zaangażować tak naprawdę całe ciało - mięśnie tułowia, ramion pośladków itp. Dzięki temu możesz efektywnie rozwijać wiele grup mięśniowych.

Jak zostało wcześniej wspomniane, aby zbudować mięśnie konieczna jest progresja i zwiększanie intensywności. Trenując na basenie możesz wydłużać czas pływania, dodawać długości basenu lub zwiększać tempo.

Masa czy redukcja na basenie?

Mówiąc o tych dwóch celach na basenie - masa i redukcja to zdecydowanie łatwiej tracić tkankę tłuszczową niż budować masę mięśniową.

  • Pływanie spala dużo kalorii. Żeby ciało pokonało jakiś odcinek, trzeba uruchomić ponad 40 mięśni. Powoduje to efektywne spalanie kalorii.
  • Co więcej pływanie do doskonała aktywność dla każdego, ponieważ zajęcia w wodzie są doskonałą formą aktywności fizycznej.
  • Wpływa pozytywnie na spalanie oraz poprawę kondycji.

Pływanie jest polecane jako forma odchudzania dla osób otyłych, ze względu na znikome obciążenie stawów i minimalizowanie ryzyka urazów.

Jeśli chcesz budować mięśnie, to treningi pływania będą doskonałym uzupełnieniem.

🛒Najlepsze suplementy i odżywki dla pływaków znajdziesz w sklepie bcaa.pl


Artur Antoniewski

Poniedziałek, 22 listopada 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Gotu kola - opinie, właściwości, dawkowanie

Gotu kola - opinie, właściwości, dawkowanie

Gotu kola (wąkrota azjatycka) to bardzo wartościowa roślina od tysięcy lat ceniona w indyjskiej medycynie naturalnej tzw. “Ajurwedzie”. Sprawdź co może Ci dać systematyczne stosowanie gotu koli.

Aminokwasy w jedzeniu a suplementy diety

Aminokwasy w jedzeniu a suplementy diety

Aminokwasy są budulcem białek i odgrywają ważną rolę w wielu procesach zachodzących w organizmie. Są makroskładnikiem o kluczowym znaczeniu dla osób trenujących dla zwiększenia masy mięśniowej i redukcji zmęczenia potreningowego.

Gainer czy białko – co wybrać by osiągnąć cel?

Gainer czy białko – co wybrać by osiągnąć cel?

Takie pytanie z pewnością nierzadko zadają sobie osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z siłownią. Dla kogoś kto już ma pewien staż różnica pomiędzy tymi typami odżywek wydaje się oczywista i nie wymaga tłumaczenia...

Rozciąganie dynamiczne – czy jest wskazane przed treningiem?

Rozciąganie dynamiczne – czy jest wskazane przed treningiem?

Czym jest rozciąganie dynamiczne i jak jego prawidłowe przeprowadzenie wpływa na jakość naszego treningu? Sprawdź wszystkie najważniejsze informacje jakie udało nam się w tym temacie zebrać w całość.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!