Rabat na odżywki ❗ Rabat -15% Kod: WYCINKA15  

Kreatyna na redukcji – jej właściwości i działanie

Kreatyna na redukcji – jej właściwości i działanie

Kreatyna kojarzy się głównie ze zwiększaniem siły i masy mięśniowej oraz rezerw energetycznych, dlatego jest jednym z najpopularniejszych suplementów w diecie kulturystów. Nie każdy jednak wie, że może być z powodzeniem stosowana także w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Spróbujmy zatem wyjaśnić jak działa w czasie odchudzania i dlaczego nie trzeba obawiać się jej przyjmowania.

Kreatyna występuje naturalnie w organizmie ludzkim. Można ją dostarczyć jedząc przede wszystkim czerwone mięso oraz ryby. Niestety przeciętny człowiek nie jest w stanie przyswoić wymaganej dawki kreatyny wyłącznie z pożywienia, dlatego pomocne w tym przypadku są suplementy diety.

Wielu niezorientowanym osobom wydaje się, że skoro kreatyna ma zastosowanie głównie w budowie tkanki mięśniowej, to jej przyjmowanie zmniejszy skuteczność procesów odchudzania. Nic bardziej mylnego! Przybliżmy dokładniej wszystkie korzyści płynące ze stosowania suplementów z kreatyną podczas redukcji.

Wpływ kreatyny na wytrzymałość i siłę

  • Kreatyna ma silne właściwości ergogeniczne, czyli przyczynia się do wzrostu sprawności, wytrzymałości i siły organizmu. Jest to szczególnie pomocne w przypadku osób będących na diecie, które przez przyjmowanie mniejszej liczby kalorii stają się osłabione, co skutkuje zmniejszeniem ich wydajności w trakcie treningu.
  • Mniejsza siła przekłada się w oczywisty sposób na krótszy trening o mniejszej intensywności, dlatego aby zapobiec takiej sytuacji warto zaopatrzyć się w odpowiedni preparat, dzięki któremu można zachować siłę i wytrzymałość mięśniową. Odpowiednia suplementacja pomoże bowiem w niwelowaniu dyskomfortu związanego ze spadkiem siły.
  • Kreatyna może uzupełniać stężenie ATP (nośnika energii chemicznej) wykorzystywanego w metabolizmie komórki, pozytywnie wpływając tym samym na poprawę zdolności wysiłkowych organizmu. Jak nietrudno się domyślić, czynniki te mają wpływ na efektywność treningu, a co za tym idzie – skuteczniejszą utratę tkanki tłuszczowej.

Właściwości antykataboliczne kreatyny

Choć kreatyna zyskała popularność jako związek o najmocniejszym działaniu anabolicznym (proces, w którym synteza białek dominuje nad rozpadem) ma również właściwości antykataboliczne, czyli chroni włókna mięśniowe przed ich rozpadem.

🛒Kreatynę kupisz w sklepie bcaa.pl

Choć kreatyna przyspiesza wzrost masy ciała, działa jedynie na część beztłuszczową. Jeśli więc komuś zależy na zrzuceniu niechcianych kilogramów, to z pewnością nie ma na myśli pozbywania się masy mięśniowej, tylko wyeliminowanie nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Wiele osób w trakcie odchudzania korzysta z suplementacji aminokwasami BCAAglutaminą. Jak się okazuje, kreatyna w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą bogatą w wartościowe składniki odżywcze oraz odpowiednio dobranym planem treningowym również może nam pomóc w zachowaniu mięśni. Ochroni przed ich degradacją jednocześnie prowadząc od utraty nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Stosowanie kreatyny może zatem korzystnie wpłynąć na poprawę składu ciała.

Dodatkowo łącząc kreatynę z suplementami zawierającymi argininę, leucynę czy beta alaninę przyspiesza się odnowę powysiłkową. np.

6Pak Nutrition Beta Alanine 6PAK Beta Alanine na wytrzymałość

Trec L-Arginine Xtreme Trec L-Arginine Xtreme - arginina na siłę

Evolite Leucine Evolite Leucine - leucyna na masę mięśniową

Co wspólnego ma kreatyna z wyglądem mięśni w procesie redukcji?

Niektórzy będąc na redukcji narzekają, że ich mięśnie są płaskie i słabo zarysowane. Suplementacja kreatyną powoduje, że mięśnie stają pełniejsze. Wszystko dzięki zwiększeniu nawodnienia komórek mięśniowych i stymulacji gromadzenia glikogenu. To wszystko sprawia, że efekt wizualny będzie o wiele lepszy niż w trakcie odchudzania pozbawionego suplementacji.

Wpływ kreatyny na regenerację organizmu

W procesie redukcji przyjmuje się dużo mniejszą ilość kalorii w pokarmach, co wpływa na spowolnienie regeneracji organizmu po treningu. Włączając do diety preparaty zawierające kreatynę można skrócić okres potreningowego bólu mięśni.

Jak stosować kreatynę na redukcji?

Zalecane jest przyjmowanie 5-10 gram kreatyny w dni treningowe. Większość producentów sugeruje zażywanie tego związku aż trzy razy dziennie (na czczo lub tuż po śniadaniu, przed treningiem i po treningu). Uwzględniając działanie kreatyny najlepiej byłoby zażywać ją przed treningiem lub po treningu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Kreatyna przed czy po treningu - wyniki badań.

Kreatyna bezpośrednio nie powoduje spalania tłuszczu, jednak ze względu na swoje działanie ochronne na tkankę mięśniową znacznie poprawia skład ciała. Korzyści ze stosowania kreatyny w trakcie walki z niechcianą tkanką tłuszczową w połączeniu z odpowiednio dobraną dietą i planem treningowym nie powinny być zatem bagatelizowane.

Oprócz opisanych powyżej zalet można dodać kolejną: kreatyna pozwala zmniejszyć negatywne skutki braku snu, z którymi wiele osób boryka się w początkowej fazie odchudzania. Suplementacja kreatyną pozwoli utrzymać wypracowaną na ciężkich treningach muskulaturę, a przy okazji pozbyć się tkanki tłuszczowej.

Wśród najlepszych suplementów kreatynowych, dużym zaufaniem wśród sportowców cieszą się m.in.

Trec CM3 Powder Trec CM3 - jabłczan kreatyny w proszku

Trec CM3 1250 Trec CM3 - kreatyna w kapsułkach

(która nie gromadzi wody wewnątrz mięśni, co jest zdecydowaną zaletą podczas odchudzania), a także:

6Pak Nutrition CrM3 Pak 6PAK CrM3 Pak - jabłczan kreatyny na siłę

Sport Definition The Mono Sport Definition The Mono - czysty monohydrat kreatyny

Trec Crea Xtreme Powder Trec Crea Xtreme - stack kreatynowy

Trec ENDURANCE Creatine Sport Trec ENDURANCE Creatine Sport na wytrzymałość

Formotiva Creatine Mono Formotiva Creatine Mono - kreatyna z dekstrozą i tauryną

Piątek, 20 listopada 2015

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 2, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Aminokwasy BCAA a białko i kreatyna

Aminokwasy BCAA a białko i kreatyna

Na rynku dostępnych jest coraz więcej odżywek i suplementów. BCAA, białko, kreatyna – które z nich wybrać, aby najskuteczniej wspomóc swój organizm? Dobór będzie zależał od wielu czynników, w tym postawionego sobie celu.

Kreatyna - czy trzeba stosować ją cyklicznie?

Kreatyna - czy trzeba stosować ją cyklicznie?

W dzisiejszym temacie przeanalizujemy korzyści i straty jakie niesie za sobą przyjmowanie kreatyny w dłuższej niżeli kilka tygodni perspektywie czasu oraz odpowiemy na pytanie, która z metod wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

Kreatyna a sporty wydolnościowe - bieganie, pływanie, jazda na rowerze

Kreatyna a sporty wydolnościowe - bieganie, pływanie, jazda na rowerze

Organizm ludzki podczas treningu poddawany jest dużemu obciążeniu zarówno fizycznemu, jak i psychicznemu. Dlatego by praca była efektywna konieczne są odpowiednie metody odnowy biologicznej. Co jest ważne dla właściwej regeneracji organizmu?

Kreatyna vs BCAA

Kreatyna vs BCAA

Kreatyna czy aminokwasy BCAA? Trudno porównywać dwa suplementy o zupełnie odmiennym działaniu, które z założenia mają odgrywać kompletnie różne role. Niekiedy jednak jesteśmy zmuszeni dokonać wyboru jednego z nich. Po który zatem sięgnąć?

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!