Boostery testosteronu - najlepsze propozycje dla początkujących

Boostery testosteronu - najlepsze propozycje dla początkujących

Są czynniki, na które mamy wpływ w praktycznie 100 procentach. Należą do nich jakość wykonywanego treningu oraz reżim dietetyczny. Sami w naszych głowach możemy wykreować sobie nasze podejście do treningu i w zależności od konsekwencji i cech charakteru realizować go lub nie. Analogicznie możemy to odnieść do diety i jakości zjadanych posiłków. Co jednak w przypadku, kiedy są aspekty mające ogromy wpływ na osiągnięcie celu treningowego, a nie do końca my sami możemy w jakikolwiek sposób coś zmienić?

Do takich czynników należy nasze podłoże genetyczne oraz częściowo profil hormonalny. Jako przykład podając podłoże genetyczne mamy na myśli budowę naszego układu ruchu oraz aparatu mięśniowego. Są bowiem ludzie, którzy mają w swoim kodzie genetycznym zapisane unikalne przesłanki do stworzenia prawie idealnych warunków do rozwoju muskulatury jak przyczepy mięśni, ułożenie ich brzuśców, długość kości.

Dziś jednak zajmijmy się profilem hormonalnym, a w szczególności jednym z najbardziej anabolicznych hormonów w naszym ciele, czyli testosteronem. To właśnie on jest pożądany w dużym stopniu i determinuje nasze osiągi w sportach siłowych oraz sylwetkowych.

Testosteron jest produkowany zarówno w organizmach żeńskich, jak również męskich jednak w zupełnie innej ilości. U mężczyzn produkowany jest w jądrach, a u kobiet w jajnikach. W naszym organizmie występuje w dwóch formach: aktywnej i nieaktywnej. Forma aktywna jest obecna we krwi w stosunkowo niskich ilościach, w przewadze jest natomiast forma nieaktywna połączona z komórkami transportowymi SHBG (sex hormone binding globuline).

Niestety poziom testosteronu zaczyna spadać już po przekroczeniu magicznej 30-tki. Dziś zajmiemy się zatem sposobami zwiększania jego poziomu, ale warto nadmienić iż jego zbyt wysoki poziom również niesie za sobą negatywne skutki dla naszych organizmów. U kobiet może powodować szereg zaburzeń, m.in. nieregularne cykle miesiączkowe i problemy z płodnością.

Objawy niskiego poziomu testosteronu

Dziś zajmiemy się naturalnymi dozwolonymi sposobami podnoszeniu poziomu testosteronu. Zanim jednak do tego przejdziemy warto poznać objawy, po których możemy wnioskować o naszych potencjalnych problemach z gospodarką hormonalną. Pragniemy podkreślić, że to są tylko objawy które mogą, ale nie muszą wskazywać na niski poziom testosteronu. Po ostateczną diagnozę należy udać się do lekarza specjalisty z kompletem badań (pamiętajcie - warto jest je wykonywać rano, wtedy poziom wolnego testosteronu jest niemalże o 30% wyższy niż w pozostałych porach dnia).

O niskim poziomie testosteronu może świadczyć:

  • Brak lub zmniejszone libido,
  • Wzrost ilości tkanki tłuszczowej połączony ze spadkiem masy mięśniowej,
  • Brak energii, złe samopoczucie,
  • Problemy ze snem,
  • Nadmierne wypadanie włosów.

Są to objawy najczęściej spotykane. Jeśli w ostatnim czasie przez okres kilkunastu dni zaobserwowaliście u siebie podobne objawy warto rozważyć badania krwi i wizytę u endokrynologa.

Przejdźmy teraz do czynników, które negatywnie wpływają na nasz profil hormonalny. Eliminując źródło problemu nie będziemy musieli leczyć ich negatywnych skutków. Głównym czynnikiem, który jest mocno skorelowany z testosteronem jest wiek - wraz z upływem lat poziom hormonów spada. Niestety na to nic nie poradzimy, ale za to na stosowanie używek (alkohol, czy narkotyki) wpływ już mamy. Dodatkowo nadmierny stres, przetrenowanie oraz nieodpowiednia dieta sprzyjająca niskiemu poziomowi cholesterolu również mogą dodatkowo obniżać stężenie tego jakże ważnego męskiego hormonu.

Naturalne sposoby podnoszenia poziomu testosteronu

1. TRIBULUS TERRESTRIS

Tribullus Terriestris czyli buzdyganek naziemny to roślina uprawiana w górach, głównie w Azji. Jego działanie odkrył w latach siedemdziesiątych amerykański kulturysta Jeffrey Patterman, co sprawiło że od tej pory tribulus nieprzerwanie zajmuje ważne miejsce w wielu planach suplementacyjnych. Wspomaga naturalną syntezę testosteronu, wykazując przy tym bardzo korzystne wsparcie przy rozbudowie mięśni, czy też osiąganiu lepszych wyników sportowych.

2. DAA

DAA (kwas D-asparaginowy) - jego działanie polega na przekazywaniu do mózgu sygnałów o niskim poziomie określonych białek, które są skorelowane z niskim poziomem testosteronu. Co za tym idzie nasz organizm dążąc do wyrównania braków zaczyna wzmożoną produkcję testosteronu. Są jednak przesłanki, że nadmierna suplementacja może sprzyjać zjawisku aromatyzacji, czyli konwertowaniu wolnego testosteronu do estrogenu (jak to w naturze - we wszystkim trzeba zachować umiar).

3. ZMA

Magnez, witamina B6 oraz cynk (ZMA) – to niedocenione narzędzia w naturalnej walce z niskim poziomem testosteronu. Cynk bierze udział w produkcji testosteronu, a co więcej wpływa hamująco na proces aromatyzacji. Magnez natomiast suplementowany przed treningiem wpływa na ilość uwalnianego hormonu poprzez stymulację treningiem oporowym. Całości dopełnia dodatek witaminy B6.

4. ASHWAGANDHA

Ashwagandha to kolejne ziele, które nie powinno być pomijane w codziennej suplementacji. Rewelacyjnie wpływa na niski poziom kortyzolu – co jak wiemy równoznaczne jest często z wyższym poziomem testosteronu (więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Jak działa kortyzol? Dlaczego warto obniżyć jego poziom?). Nasila również powstawanie nowych połączeń neuronowych oraz sprzyja zapamiętywaniu.

Pamiętajcie jednak, że niezwykle istotnym narzędziem w walce o prawidłowy poziom hormonów jest sen. To podczas snu nasz organizm regeneruje się, czynności życiowe (tętno) obniżają się, a całe nasze ciało ładuje baterie na następny dzień.

Jeśli późno zacząłeś przygodę z siłownią lub jakimkolwiek innym sportem, miewasz stresującą pracę, nie wysypiasz się, brak Ci motywacji oraz relacje łóżkowe z panterką nie są już tak częste  - możesz mieć problemy z testosteronem.

Powyżej masz kilka propozycji suplementów, aby pomóc sobie w walce o prawidłowy poziom gospodarki hormonalnej. Są to tylko propozycje. Jeśli po kilkunastu tygodniach ich stosowania nie zanotowałeś żadnej różnicy warto skontaktować się z endokrynologiem. Zacznij od spokojnego, niezaburzonego snu, włącz dwa lub trzy suplementy o uzupełniającym się działaniu. Zacznij od lżejszych treningów i obserwuj co się dzieje. Kluczem jest słuchanie samego siebie, nasze ciało podpowiada nam we wszelaki sposób że coś jest nie tak: tracąc włosy, budząc się w środku nocy – to w jaki sposób zinterpretujmy te sygnały przełoży się na szybki powrót sił witalnych.

Sprawdź jeszcze kilka dodatkowych wskazówek, które pomogą Ci w optymalizacji stężenia testosteronu. Odnajdziesz je w artykule:

Jak podnieść poziom testosteronu u mężczyzn? Dieta i suplementy.

Wtorek, 29 maja 2018

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Jak podnieść poziom testosteronu u mężczyzn? Dieta i suplementy

Testosteron jest hormonem, który uznaje się za podstawowy wyznacznik męskości. Wpływa nie tylko na sprawność seksualną i rozwój muskulatury, ale również relacje z innymi ludźmi, Twoją pewność siebie oraz jakość życia.

8 ćwiczeń z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała

Sądzisz, że aby uzyskać idealne efekty potrzebujesz najdroższych karnetów na siłownię i najnowocześniejszego sprzętu? Nic bardziej mylnego! Poznaj nasze propozycje i przekonaj się sam, jakie efekty dadzą Ci ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

Przedtreningówka - czy warto ją stosować?

Przedtreningówki należą do grupy suplementów, które potrafią dodać sporego zastrzyku energii i wspomóc pracę mięśni tak, że masz szansę na przeprowadzenie jeszcze lepszego treningu z wyższą intensywnością i większą liczbą powtórzeń. Ale czy tak naprawdę warto je stosować?

Kreatyna vs BCAA

Kreatyna czy aminokwasy BCAA? Trudno porównywać dwa suplementy o zupełnie odmiennym działaniu, które z założenia mają odgrywać kompletnie różne role. Niekiedy jednak jesteśmy zmuszeni dokonać wyboru jednego z nich. Po który zatem sięgnąć?

Komentarze

  (możesz wygrać bon 100 zł!)

Odpowiedni poziom testosteronu we krwi jest najważniejszy dla każdego faceta. Jeżeli coś się nie zgadza, to erekcja zaczyna szwankować. Dlatego staram się trzymać zbilansowaną dietę i codziennie stosować suplementy zwiększające poziom testosteronu we krwi, żeby przypadkiem nie mieć problemów ze sprzętem. Nie wiem jak moja kobieta zniosłaby wiadomość, że nie mam wzwodu.