📦 Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: ZAMAWIAM15  

Ile razy trenować w tygodniu na mase?

Ile razy trenować w tygodniu na mase?

Gdy rozpoczynamy proces budowania masy mięśniowej, możemy sobie zadać pytanie: ile razy w tygodniu ćwiczyć, aby budowanie masy mięśniowej przyniosło efekty? Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ jest to sprawa bardzo indywidualna.

Ile razy trzeba trenować na masę?

Powinniśmy rozróżnić, to ile trzeba trenować, a ile razy można. Przyjmuje się, że minimalną ilością treningów, aby zauważyć efekty, są 3 jednostki treningowe w tygodniu. Oczywiście, jeśli czujemy, że możemy sobie pozwolić na większą ilość treningów, to śmiało możemy wykonać nawet 4-5 treningów w przeciągu tygodnia.

Czy można trenować codziennie?

O ile nie jesteśmy zawodowymi sportowcami, to treningi siłowe wykonywane codziennie, nie są zbyt dobrym pomysłem. Dla osoby średnio zaawansowanej w treningu siłowym zaleca się 4 jednostki treningowe w ciągu tygodnia. Jest to optymalna ilość pozwalająca nabrać masę mięśniową, bez jednoczesnego przetrenowania.

Co ile powinno się robić trening na masę?

Niestety nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. To jak często będziemy mogli trenować zależy m.in. od:

  • poziomu zaawansowania - osoby początkujące powinny wykonywać mniejszą ilość treningów niż osoby zaawansowane.

  • samopoczucia - jeśli nie czujemy się zbyt dobrze lub dopada nas przetrenowanie, to powinniśmy wykonać mniejszą ilość treningów.

  • przebytych kontuzji - jeśli w niedawnym czasie przebyliśmy jakiś uraz, to nie powinniśmy od razu ruszać pełną parą z treningami.

Jest to tylko kilka czynników od których zależy częstotliwość naszych treningów. Jednakże średnio zaleca się wykonywanie treningu siłowego 4 razy w tygodniu (czyli co 2 dni), jest to optymalna ilość dla całkowicie zdrowej osoby.

Sprawdź także: 4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

Jak powinien wyglądać trening na masę?

Wykonywanie treningu siłowego na masę będzie się znacznie różniło od treningu podczas redukcji. Powinniśmy pracować na ćwiczeniach wielostawowych takich jak np. wyciskanie sztangi oraz podciąganie. Trening na masę charakteryzuje się spokojnym tempem oraz użyciem dużego obciążenia. Oczywiście obciążenie powinno być uzależnione od naszego stopnia zaawansowania, tak aby uniknąć kontuzji.

Również ilość powtórzeń w serii będzie się różnić od ilości powtórzeń w serii podczas redukcji. Podczas robienia masy ilość powtórzeń danego ćwiczenia w każdej serii będzie niewielka w porównaniu z planem treningowym na redukcji.

Czytaj także: 3-dniowy trening na masę

Na co zwracać uwagę układając plan treningowy na masę?

Pierwszym i najważniejszym aspektem podczas układania naszego planu treningowego na masę, będzie dobór ćwiczeń oraz ilość serii i powtórzeń. Jeśli nasze ćwiczenia będą nieodpowiednio dobrane, to nasz trening siłowy będzie znacznie mniej efektywny.

Podczas planowania tygodnia treningowego, powinniśmy zadbać o regularne treningi. Najlepsze rezultaty przyniesie nam wykonywanie treningu co drugi dzień, dzięki czemu nasz organizm będzie miał odpowiednią ilość czasu na regenerację pomiędzy poszczególnymi treningami.

Warto wiedzieć: 4 największe błędy podczas budowania masy

Również podczas budowania masy mięśniowej powinniśmy o odpowiednie odżywianie. To że jesteśmy na masie, nie oznacza, że możemy jeść wszystko to, na co mamy ochotę. Spożywanie zbyt dużej ilości kalorii spowoduje, że zamiast mięśni zaczniemy nabierać tkanki tłuszczowej. Optymalna ilość spożywanych kalorii podczas budowania masy wynosi około 300-400 kcal powyżej naszego dziennego zapotrzebowania.

W trakcie odpoczynku pomiędzy poszczególnymi treningami powinniśmy zadbać o odpowiednią podaż białka, które jest głównym budulcem naszych mięśni.

Zestaw Podstawa Masy Zestaw Podstawa Masy

Trec Solid Mass Trec Solid Mass gainer na wzrost masy

Trec Nutrition Wzrost Masy Mięśniowej - zestaw Zestaw Trec Nutrition Wzrost Masy Mięśniowej

Ile powinna ćwiczyć osoba początkująca?

Minimalną ilością treningów dla osoby początkującej są 3 treningi tygodniowo. Jest to ilość, która zapewni naszym mięśniom bodziec do rozwoju, a jednocześnie nie doprowadzi do zbytniego przemęczenia organizmu.

Osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią nie powinny przekraczać ilości 3 jednostek treningowych na tydzień, jednakże w miarę upływu czasu spędzanego na siłowni możemy zwiększyć tę ilość do 4 treningów na tydzień. Najważniejsze jest, aby słuchać swojego organizmu, zapewni nam to najlepsze efekty treningów.

Czytaj także: Czy każda partia mięśniowa regeneruje się tak samo?

Czy powinno się ćwiczyć z zakwasami?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: to zależy. Zakwasy są nieodłącznym elementem praktycznie każdego sportu, więc jeśli mielibyśmy trenować tylko wtedy gdy nie mamy zakwasów, to wykonywalibyśmy 2 treningi tygodniowo.

Jeśli czujemy lekkie zakwasy, które nie sprawiają nam dużego dyskomfortu, to śmiało możemy iść na siłownię i wykonać trening siłowy. Jednakże, jeśli każdy ruch sprawia nam ból, a zakwasy są nie do wytrzymania, to warto odpuścić trening, aby nie doprowadzić do przemęczenia organizmu. Warto także w okresie rozbudowy masy mięśniowej rozważyć suplementację aminokwasów BCAA.

Sport Definition BCAA Pro DefinitionSport Definition BCAA przed treningiem

6Pak Nutrition BCAA Pak 6Pak Nutrition BCAA na masę

Trec BCAA High SpeedTrec Aminokwasy BCAA

👉Co daje BCAA na masie?


Bartosz Dzwonek

Czwartek, 23 czerwca 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

4 rady na szybki przyrost masy mięśniowej

Wiele zagadnień obrazowanych jest w formie piramidy, w której poziom danego piętra wskazuje jego znaczenie dla zachowania prawidłowego stanu zdrowia, czy też zaspokojenia potrzeb organizmu. My postanowiliśmy stworzyć...

3-dniowy trening na masę

3-dniowy trening na masę

Jak właściwie ułożyć 3-dniowy trening na masę? Jakie rzeczy wziąć pod uwagę, czym się sugerować, o czym koniecznie pamiętać? Odpowiedzi na te wszystkie pytania, a także przykładowy plan treningowy znajdziecie w artykule. Zachęcamy do lektury!

Trening obwodowy w sportach walki - na czym polega?

Trening obwodowy w sportach walki - na czym polega?

Trening obwodowy to jeden z podstawowych elementów w okresie przygotowań zawodnika sportów walki. Pozwala on m.in.na poprawę kondycji czy treningowej wytrzymałości. Sprawdź na czym konkretnie polega i co daje w sportach walki?

Czy zakroki są lepsze od wykroków? Poznaj różnice

Czy zakroki są lepsze od wykroków? Poznaj różnice

Czy zakroki są lepsze od wykroków i na odwrót? Wbrew pozorom oba ćwiczenia mają wiele podobieństwa, ale nie brakuje także różnic. Przekonaj się, które ćwiczenie jest da Ciebie lepsze i przeczytaj nasz najnowszy tekst.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!