Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

Jak trenować po 50-tce?

Jak trenować po 50-tce?

Na co dzień możemy spotkać trenujące osoby w różnym przedziale wieku. Od nastolatków, którzy mają pierwsze próby aktywności fizycznej, po osoby w średnim wieku, których celem jest poprawia zdrowia i kondycji. Popularność zdrowego stylu życia spowodowała, że różnego rodzaju treningi podejmuje w zasadzie każdy, a wygląd i skład ciała są ważnym aspektem niezależnie od wieku.

Jak trenować po 50-tce?

Wraz z wiekiem nasza wydolność i siła mięśni spada, więc dobierając ćwiczenia należy w pierwszej kolejności zacząć od podstawowych ruchów bez obciążenia, stopniowo zwiększając poziom trudności ćwiczeń.

Dobrą formą aktywności w średnim wieku są m.in.:

  • jazda na rowerze,
  • nordic walking,
  • jogging itp.

Pomoże to poprawić wydolność, a dodatkowo spalić nadmiar kalorii tracąc przy tym zapas tkanki tłuszczowej.

Głównym celem treningowym osób po 50-tce, które podejmują aktywność fizyczną jest poprawa samopoczucia, zdrowia i kondycji fizycznej. Kwestie modelowania sylwetki są nieco mniej istotne, natomiast wzmocnienie mięśni zawsze będzie efektem regularnych treningów.

Układając plan treningowy trzeba jednak wziąć pod uwagę historię kontuzji lub przeciwwskazań do wykonywania określonych ćwiczeń.

Czytaj więcej na ten temat: 5 kroków do pokonania kontuzji

Najlepsze ćwiczenia w średnim wieku

Jak już zostało wspomniane, przy doborze ćwiczeń należy wziąć przeciwwskazania do treningu u osób w średnim wieku. Nie warto też zaczynać od dużej ilości treningów. Aktywność fizyczna 3 lub 4 razy w tygodniu będzie w pełni wystarczająca niezależnie od celu treningu.

Plan treningowy dla osób starszych powinien opierać się o ćwiczenia siłowe, ale z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

Poprawi to ogólną sprawność fizyczną oraz:

  • kondycję stawów
  • siłę mięśni
  • prawidłową postawę
  • mięśnie głębokie "core"

Dlatego wkomponuj takie ćwiczenia jak: przysiady, pompki, podciągania australijskie, planki itp. Z pewnością, gdy poziom aktywności fizycznej się polepszy to warto dodać trudniejsze ćwiczenia lub obciążenie w postaci sztangi lub hantli.

Jak zrzucić brzuch po 50-tce?

Niezależnie od tego czy jesteś w starszym wieku, czy masz 20 lat to za utratę masy ciała odpowiada dobrze ułożona dieta na rzeźbę z deficytem kalorii. Jest to konieczny aspekt utraty tkanki tłuszczowej.

Co prawda w raz z wiekiem, niektóre osoby mogą zauważyć gorsze efekty i włożyć więcej wysiłku w redukcję tkanki tłuszczowej. Spowodowane to jest przede wszystkim:

  • spadkiem tempa metabolizmu
  • mniejszym poziomem aktywności fizycznej
  • spadkiem stężenia niektórych hormonów, np. testosteronu u mężczyzn, który ma realny wpływ na siły witalne, budowę mięśni, siłę na treningu, czy poziom tkanki tłuszczowej.

Oprócz diety warto podjąć regularną aktywność fizyczną. Nie muszą to być ćwiczenia na siłowni jeśli zależy Ci tylko na zrzuceniu brzucha, a ilość masy mięśniowej jest mniej istotna. Jazda na rowerze to doskonały sposób, który spali wiele kalorii.

Trec Nutrition Zestaw na odchudzanie dla mężczyzn Trec Zestaw na odchudzanie dla mężczyzn

Jak zrobić masę po 50-tce?

Jeśli zależy Ci na rozbudowie masy mięśniowej to warto wprowadzić w swój tryb życia treningi siłowe wykonywane około 3 razy w tygodniu. Mimo, że wraz z wiekiem coraz ciężej o budowę masy i siły mięśni, to jest to możliwe jeśli wdrożysz do treningu odpowiednie ćwiczenia.

Podobnie jak przy odchudzaniu, w celu budowy masy należy pamiętać, że dieta jest równie istotna. Natomiast powinna ona zakładać nadwyżkę kaloryczną. Nie powinna ona być duża. Dla osób w średnim wieku już 100 kalorii dodanych do diety sprawi, że Twoje ciało zacznie budować mięśnie i zauważysz więcej siły na treningu.

Wiek 50 lat u mężczyzn prawdopodobnie oznacza mniejszy poziom testosteronu. Możesz zatrzymać negatywne zmiany w poziomie sił witalnych dzięki kompleksowej suplementacji - na przykład stosując booster testosteronu.

Trec Tribulon Black Trec Tribulon Black - buzdyganek na większy testosteron

Powodem, dla których warto go włączyć do swojej suplementacji to m.in:

  • lepsze samopoczucie w ciągu dnia,
  • efektywniejsza budowa masy mięśniowej,
  • większe siły na treningu,
  • sprawniejsza regeneracja,
  • poprawa jakości snu.

Przede wszystkim daj sobie czas na zmiany w składzie ciała. Budować mięśnie jest dużo ciężej i cały proces zajmuje więcej czasu niż odchudzanie.

Megabol Zestaw Siła Masa Testosteron Zestaw na siłę, masę i testosteron

Najlepszy trening w średnim wieku

Bez wątpienia kończąc średni wiek musimy zdawać sobie sprawę, że musimy włożyć większą ilość pracy jeśli chcesz budować mięśnie lub zrzucić brzuch.

Warto zauważyć, że w obu przypadkach treningi wyglądają zupełnie inaczej:

  • by rozbudować mięśnie musisz wykonywać ćwiczenia siłowe ze stopniową progresją ciężaru
  • w celu redukcji tkanki tłuszczowej wystarczą treningi wytrzymałościowe, szczególnie jeśli do tej pory prowadziłeś raczej siedzący tryb życia; w tym przypadku ćwiczenia siłowe nie są aż tak istotne mimo, że warto je wykonywać.

Odpowiednia dieta i jej założenia jest co najmniej tak samo ważna jak trening. Dzięki właściwej diecie nasze ciało i organizm ma szansę dostatecznie dobrze się zregenerować.

Wiek to często tylko wymówka i usprawiedliwienie braku efektów. Jeśli będziesz konsekwentnie pracować na treningu i zmienisz swój styl życia poprzez zdrowe odżywianie to jesteś w stanie poprawić swoją sylwetkę i zdrowie niezależnie od wieku.

Przeczytaj także: Trening zaczyna się po 40-tce


Artur Antoniewski

Wtorek, 23 marca 2021

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Trening zaczyna się po 40-stce

Trening zaczyna się po 40-stce

Dzień 40 urodzin uznawany jest powszechnie za symboliczny moment w życiu. Ale czy to, że nie wypracowaliśmy imponującej sylwetki w wieku 20-30 lat oznacza, że teraz tym bardziej się to nie uda? Wręcz przeciwnie.

Jak zbudować mięśnie po 60-tce?

Jak zbudować mięśnie po 60-tce?

Jak budować mięśnie na emeryturze? Okazuje się, że masę mięśniową da się zbudować w każdym wieku. Bardzo ważne jest jednak połączenie odpowiedniej diety z dobrze dopasowanymi do kondycji ćwiczeniami.

Nie jem mięsa - najlepsze źródła białka w diecie

Nie jem mięsa - najlepsze źródła białka w diecie

Myślisz, że białko jest tylko w mięsie? Błąd! Znajdziesz je również w roślinach. Najlepszymi źródłami białka w diecie roślinnej są... no właśnie, poznaj nasz najnowszy artykuł i sprawdź jak zadbać o dostarczenie pełnowartościowego białka pochodzenia roślinnego.

7 błędów początkujących, które popełniamy jako zaawansowani

7 błędów początkujących, które popełniamy jako zaawansowani

Każdy początkujący już od swoich pierwszych treningów jest przekonywany, że bezpieczna technika wykonania ćwiczeń, zbilansowana dieta i odpowiednia regeneracja są kluczem do sukcesu. To prawda... jednak to nie wszystko.

Komentarze

  (możesz wygrać bon 100 zł!)

@Ike w zależności o ilości białka w diecie na pewno warto rozważyć kupno odżywki białkowej. Ponadto witaminy i minerały, szczególnie w okresie jesienno - zimowym oraz kreatyna. To taka podstawa.

Jakich suplementów używać? Wiek 58 lat. Dawno temu ćwiczyłem dość intensywnie. Dzięki.