RABAT DO -12% NA WSZYSTKO! KOD:  RABAT612   

Trening z wykorzystaniem taśm mini band

Trening z wykorzystaniem taśm mini band

Pod nogami ćwiczących pojawiła się przed kilkoma miesiącami prawdziwa kłoda, jakiej dotychczas nie znali. Wcześniejsze przeszkody w drodze na siłownię takie jak brak czasu, zmęczenie czy zwykłe lenistwo w tej chwili wyglądają błaho i śmiesznie.

W marcu tego roku kluby fitness zostały zamknięte do odwołania – na całe szczęście jak już dziś wiemy był to okres trzech miesięcy (i oby na tym się skończyło) i wielu z nas zdecydowało się na powrót na siłownie.

O ile w okresie przymusowej kwarantanny nie mieliśmy wolnego pomieszczenia w domu i kilku tysięcy złotych na zakup podstawowego sprzętu treningowego, utrzymanie formy w warunkach domowych stało się nie lada wyzwaniem.

Akcesoriami fitness jakie z wielkim powodzeniem mogły (i nadal mogą) nie tylko ułatwić nam to trudne zadanie, ale nawet pozwolić nadal się rozwijać są bez wątpienia gumy oporowe mini band.

Czym są taśmy mini band?

Mini bandy stworzone są z lateksu o wysokiej wytrzymałości. Ich działanie opiera się na wykorzystaniu oporu, który wraz z rozciąganiem taśm na różne sposoby równomiernie wzrasta. W sklepach znajdziemy zazwyczaj zestawy składające się z kilku kolorów, świadczących o różnym stopniu trudności rozciągania gum.

Poziomy te nie są jednak w żaden sposób ''odgórnie'' ustalone ani zmierzone, a kolory mogą różnić się w zależności od producenta. Jednego możemy być pewni – im taśma grubsza, tym więcej siły będziemy musieli użyć by ją rozciągnąć.

Jakie zastosowanie mają mini bandy?

Mini band powstały jako przyrząd mający wspomagać rehabilitację po urazach i złamaniach. Szczególne zastosowanie znajdowały u sportowców, a także u osób którym bardzo zależało na możliwie najszybszym powrocie do pełnej sprawności. Przewagą gum oporowych nad wolnym ciężarem jak sztangielki bądź odważniki było przede wszystkim bezpieczeństwo – mini band nie obciążają stawów i pozwalają na większą kontrolę nad pracą mięśni.

Z czasem jednak zauważono, że gumy oporowe – zarówno mini band jak i wersje o dłuższym obwodzie – mogą nie tylko ułatwić powrót do treningów, ale także stanowić jego urozmaicenie, a nawet alternatywę.

Choć jeszcze do niedawna wykorzystywane były głównie przez zawodników gier zespołowych oraz sportów walki i lekkoatletów, jakiś czas temu zostały docenione przez trenerki fitness, a za ich pośrednictwem także rekreacyjnie ćwiczące panie. Czy słusznie?

Zdecydowanie tak!

Mini band na sexy ciało

Mimo ciągle narastającej popularności klubów fitness wiele kobiet nadal preferuje treningi w zaciszu domowym. Tutaj mamy pierwszą ogromną zaletę mini band – cały zestaw zajmuje prawdopodobnie mniej miejsca, niż komplet biżuterii ćwiczącej. Wprawdzie nie będziemy mogli wykorzystać taśm do roli wieszaka na ubrania jak w przypadku orbitreka czy rowerka stacjonarnego, lecz zaoszczędzimy czas marnowany na przecieranie ich z kurzu...

Ćwiczenia z mini band szczególnie sprawdzają się w pracy nad dolnymi partiami ciała. Choć ograniczając się do treningu wyłącznie z nimi niestety nie ma szans ani na rozbudowę mięśni pośladkowych czy ud (do tego potrzebny jest bodziec w postaci ciężaru znacznie większego niż wygenerować może sama taśma), ani na redukcję tkanki tłuszczowej (tu z kolei kluczowy jest deficyt kaloryczny), ćwicząc z mini band możemy liczyć na to, że ciało stanie się bardziej jędrne i sprężyste.

Mini band - ćwiczenia

Oto lista najbardziej skutecznych ćwiczeń z mini band na nogi i pośladki:

  • Odwodzenie nogi do boku stojąc

Gumę załóż na wysokość kilku centymetrów powyżej linii kostek. Wyprostuj ciało i unieś możliwie jak najwyżej jedną nogę. Postaraj się na ułamek sekundy zatrzymać ruch w szczytowej jego fazie, a następnie powoli odstaw stopę na ziemie, po czym wykonaj kolejne powtórzenie. Dostosuj taśmę w taki sposób, by być w stanie wykonać 15-20 powtórzeń bez przerwy.

  • Przysiady

Tym razem mini band powinien znaleźć się nad kolanami. Wykonujemy klasyczny przysiad z tą różnicą, że przez cały czas trwania ruchu staramy się mocno rozciągać gumę (UWAGA, jeśli będzie ona zbyt cienka, wtedy nie spełni swojej roli!).

Poza oczywistym wpływem na wygląd nóg i pośladów, ćwiczenie dodatkowo korzystnie oddziałuje na kolana, które u wielu osób podczas przysiadu mają tendencję do niepoprawnego ruchu do wewnątrz. Wykonaj maksymalną dla Ciebie ilość powtórzeń.

  • Unoszenie nogi w klęku podpartym, czyli tak zwane ''wykopy''

Ustaw się tak, by Twoje wyprostowane ramiona, kolana i stopy były w pozycji wyjściowej na ziemi (ramiona z tułowiem, udo z tułowiem oraz łydka z udem tworzą kąty proste). Mini band możesz założyć na kostki bądź podobnie jak przy przysiadach kilka centymetrów nad kolano. Unieś jedną nogę rozciągając taśmę i postaraj się zatrzymać przez chwilę ruch na górze. Zrób 25 powtórzeń.

Mini band – hit czy kit?

Jeśli mieliście wcześniej wątpliwości co do inwestycji w gumy oporowe, mamy nadzieję że udało się nam nieco przybliżyć ich temat i ewentualną rolę w treningu.

Niestety, po drugiej stronie długiej listy plusów i korzyści mini band mają jedną wyraźną wadę. Posiadając je, o wiele trudniej będzie znaleźć wymówkę przed treningiem, niezależnie od tego czy jesteśmy w domu, na wyjeździe służbowym czy wakacjach – gumy zmieszczą się do najmniejszej kieszonki w plecaku. Jesteście gotowi do ćwiczeń?

Mini band kupisz w sklepie bcaa.pl 🛒

4FIZJO Zestaw Taśm Mini Band 4FIZJO Zestaw Taśm Mini Band 5szt

BodyNetics Zestaw Taśm Mini Power Band BodyNetics Zestaw Taśm Mini Power Band 3szt

MT Zestaw Taśm Mini Power Band MT Zestaw Taśm Mini Power Band 5szt


Michał Kusyk

Środa, 8 lipca 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Trening w domu vs trening na siłowni

Treningi domowe uznawane są często za mniej efektywne, a nawet bezsensowne. Czy jednak tak jest? Zdecydowanie nie, wystarczy bowiem odrobina chęci, aby ćwiczenia w warunkach domowych podnieść do prawdziwie wysokiego poziomu.

Dieta na masę mięśniową dla mężczyzny o wadze 90kg

Osoby o masie ciała 90kg często mają problemy z nadmiernym odkładaniem się tkanki tłuszczowej. Twoje zapotrzebowanie energetyczne jest bardzo wysokie, dlatego aby je w pełni pokryć pamiętaj o uzupełnieniu diety...

Trening zaczyna się po 40-stce

Dzień 40 urodzin uznawany jest powszechnie za symboliczny moment w życiu. Ale czy to, że nie wypracowaliśmy imponującej sylwetki w wieku 20-30 lat oznacza, że teraz tym bardziej się to nie uda? Wręcz przeciwnie.

Powrót na siłownię po wielu tygodniach zastoju - najczęstsze urazy i sposoby ich ograniczania

Z powodu pandemii koronawirusa zostaliśmy ograniczeni do treningów domowych. Jednak to się wkrótce zmieni, bowiem 6 czerwca 2020 wchodzi w życie czwarty etap luzowania gospodarki, co oznacza możliwość otwarcia siłowni. Jakie będą nowe zasady i jak uchronić się przed kontuzjami? Sprawdź.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!