Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

Czy białko na redukcję jest dobre?

Czy białko na redukcję jest dobre?

Jedną z najskuteczniejszych strategii odchudzania jest wprowadzenie niewielkich zmian w diecie. Może to być przygotowywanie fit śniadań, podjadanie surowych orzechów zamiast przekąsek lub wprowadzania do diety większej ilości białka. Jeśli do tej pory sądziłeś, że duża ilość białka jest zarezerwowana wyłącznie dla umięśnionych kulturystów chcących powiększać swoje mięśnie, przekonasz się, że byłeś w błędzie. Białko dostarczane w postaci odżywki białkowej to łatwy, bezpieczny i niedrogi sposób na pomoc w utracie wagi. Zaintrygowany? Sprawdź, dlaczego warto stosować białko na redukcji.

Czy białko na redukcję jest dobre?

To pytanie często zadawane przez osoby próbujące zrzucić tkankę tłuszczową. Zastanawiają się, czy można pić koktajle proteinowe podczas odchudzania w celu redukcji tkanki tłuszczowej. Istnieje wiele nieporozumień na temat odżywek białkowych. Głównie takie, że są one pełne dodatków, zawierają niepotrzebne kalorie, a tym samym powodują przyrost masy ciała i co najważniejsze, że powinny być stosowane jedynie przy budowaniu masy mięśniowej.

To ostatnie przekonanie prowadzi wielu ludzi do błędnego kojarzenia stosowania odżywek białkowych wyłącznie z kulturystami. Oznacza to też, że ​​​​osoby chcące się odchudzać tracą niezliczone korzyści, jakie mogą zapewnić odżywki białkowe.

Dodanie do diety wysokiej jakości proszku białkowego w celu utraty wagi może pomóc w przyspieszeniu metabolizmu i budowaniu beztłuszczowej masy mięśniowej. Jest to szczególnie pomocne, gdy główne źródła białka z pożywienia nie pokrywają dziennego zapotrzebowania na ten składnik odżywczy.

Miej jednak na uwadze bilans kaloryczny, ponieważ przyjmowanie dodatkowych kalorii w postaci koktajlu proteinowego będzie powodować przyrost masy ciała.

Ilość białka na redukcji

Białko wraz z węglowodanami i tłuszczami jest jednym z trzech głównych makroskładników, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Białko jest niezbędne do regeneracji mięśni.

Ilość białka w diecie na redukcji jest kwestią indywidualną i głównie zależy od obecnej wagi. Jednak przyjmuje się, że w czasie odchudzania należy dostarczać około 2,2g białka/kg mc. Większość ekspertów twierdzi, że z czasem ilość białka na redukcji może wahać się między 2,3 - 3,1g białka/kg mc.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że tak duża podaż białka może powodować dyskomfort ze strony układu pokarmowego.

Czytaj więcej: Ile białka przyjmować na redukcji?

Czy można stosować odżywkę białkową na redukcji?

Białko jest niezbędne w trakcie redukcji masy ciała. Aby schudnąć, powinieneś utrzymywać deficyt kalorii, ale równocześnie zachować masę mięśniową. Białko w postaci odżywki białkowej może pomóc w utrzymaniu dobrej jakości tkanki mięśniowej podczas diety oraz wesprzeć wzrost i naprawę mięśni, jeśli równocześnie z dietą rozpoczynasz program treningu siłowego.

To z kolei zwiększa Twoje szanse na utratę wagi, ponieważ zwiększona masa mięśniowa pomoże zwiększyć metabolizm w spoczynku (będziesz spalał kalorie długo po zakończeniu treningu).

Trec Whey 100 Trec Whey 100 białko na redukcję

Sport Definition That's the Whey Sport Definition That's the Whey białko na odchudzanie

🛒Poznaj odżywki białkowe na szybsze efekty ćwiczeń w naszym sklepie bcaa.pl

Odżywka białkowa a uczucie sytości

Zarówno 1g białka jak i 1g węglowodanów zawiera 4kcal. Jednak białko jest w porównaniu z węglowodanami bardziej sycące, więc może pomóc Ci zmniejszyć uczucie głodu i powstrzymać Cię przed częstym sięganiem po kaloryczne przekąski.

Odżywka białkowa jest szybkim i wygodnym źródłem białka, które można łatwo transportować i które nie wymaga wielu przygotowań, niezależnie od tego, gdzie jesteś.

Przeczytaj także: Białko serwatkowe na odchudzanie — które odżywki wybierać?

Jakie białko wybrać w czasie redukcji?

W czasie redukcji masy ciała dobre efekty uzyskuje się dzięki suplementacji białka serwatkowego. Najlepiej wybrać białko pochodzenia zwierzęcego, takie jak:

Mają one pełen profil aminokwasowy. Białka roślinne nie zawierają leucyny, która wspiera ochronę mięśni na redukcji.

Izolat białka serwatki

Białko serwatkowe, w tym izolat białek serwatki (WPI), to mieszanka białek oddzielonych z serwatki podczas produkcji sera. Białko serwatkowe jest idealne jako odżywka uzupełniająca białko w diecie dla osób, które starają się zrzucić dodatkowe kilogramy. Może być łatwo trawione i wydajnie przyswajane przez organizm [1]. Charakterystyczne dla izolatu białka serwatki jest to, że zawiera znikome ilości węglowodanów i tłuszczu, co jest ważne przy stosowaniu diety odchudzającej.

6Pak Nutrition Whey Isolate 6Pak Nutrition Whey Isolate na reduckję

Trec Booster Isolate Protein Trec Booster Isolate Protein na odchudzanie

Trec Isolate 100 Trec  Trec Isolate 100 białko na redukcję

Serwatka jest naładowana niezbędnymi aminokwasami, w tym leucyną i cysteiną, które są wysokiej jakości białkami. Wykazano, że izolat białka serwatki wspomaga utratę wagi poprzez przyspieszenie metabolizmu.

Liczne badania sugerują też, że białko serwatkowe używane do produkcji odżywki białkowej może skutecznie pomóc kontrolować wagę, ponieważ sprzyja sytości [2]. Wiele opublikowanych badań wykazało, że dorośli z nadwagą i otyłością, którzy suplementują białko serwatkowe, tracą znacznie więcej tkanki tłuszczowej i zachowują więcej masy mięśniowej niż ci, którzy nie spożywają serwatki na diecie.

Warto także przeczytać: Koncentrat, izolat, hydrolizat - przewodnik dla początkujących

Bibliografia:

[1] Y Boirie et al: Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion. Proc Natl Acad Sci U S A. 1997 Dec 23;94(26): 14930-5.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9405716/

[2] S Pal et al: Comparative effects of whey and casein proteins on satiety in overweight and obese individuals: a randomized controlled trial. Eur J Clin Nutr. 2014 Sep; 68(9):980-6.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24801369/

Aneta Buczak

Wtorek, 14 czerwca 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Brak efektów na siłowni - 5 najczęstszych błędów treningowych

Brak efektów na siłowni - 5 najczęstszych błędów treningowych

Nic tak nie zniechęca do ćwiczeń, szczególnie u osób początkujących jak brak efektów. Niestety bardzo często brak tychże efektów jest spowodowany popełnianymi błędami na treningu. Poznaj pięć najczęstszych błędów i dowiedz się co może hamować Twój progres na siłowni.

Najlepsza odżywka białkowa po treningu – którą wybrać?

Najlepsza odżywka białkowa po treningu – którą wybrać?

Takie pytanie zadaje sobie zapewne wielu z Was. Powszechnie wiadomo, że okres potreningowy to najlepszy czas na przyjmowanie białek. Zaraz po zakończaniu treningu występuje tzw. "okno anaboliczne”, czyli czas w którym...

Czy zakroki są lepsze od wykroków? Poznaj różnice

Czy zakroki są lepsze od wykroków? Poznaj różnice

Czy zakroki są lepsze od wykroków i na odwrót? Wbrew pozorom oba ćwiczenia mają wiele podobieństwa, ale nie brakuje także różnic. Przekonaj się, które ćwiczenie jest da Ciebie lepsze i przeczytaj nasz najnowszy tekst.

3-dniowy trening w domu na rzeźbę

3-dniowy trening w domu na rzeźbę

Okres jesienno - zimowy nie sprzyja utrzymaniu formy tym bardziej, że dostęp do siłowni aktualnie jest mocno ograniczony. Sprawdź, jak zrobić dobry trening w domu.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!