Rabat na odżywki ❗ -15%    Kod: WYCINKA15  

Białko serwatkowe na odchudzanie — które odżywki wybierać?

Białko serwatkowe na odchudzanie — które odżywki wybierać?

Chcesz spalić dodatkowe kalorie i ograniczyć apetyt? Nie musisz szukać daleko - białko serwatkowe ma Ci dużo do zaoferowania. Nie tylko może przyspieszyć Twój metabolizm, ale także ograniczyć chęć podjadania i przejadania się – wszystko, czego Ci potrzeba w czasie odchudzania. Białko serwatkowe jest uważane za jeden z najlepszych suplementów zarówno dla tych, którzy chcą zredukować tkankę tłuszczową, jak i dla tych, którzy chcą zbudować mięśnie. Jak białko wspomaga proces odchudzania?

Czy białko serwatkowe sprawdza się na diecie redukcyjnej?

Spożywanie białka serwatkowego w ramach diety o kontrolowanej kaloryczności może pomóc w zrzuceniu wagi. Liczne badania wykazały, że większa ilość białka w diecie wspomaga przemianę materii nawet o 25%, a niektóre formy białka, takie jak serwatka, sprawdzają się w tej roli szczególnie dobrze.

Białko serwatkowe może być doskonałym dodatkiem do diety odchudzającej, jeśli próbujesz nabrać masy mięśniowej, zwiększyć siłę i stracić znaczne ilości tkanki tłuszczowej (w tym nadmiar tłuszczu z brzucha).

Liczne badania sugerują, że białko serwatkowe może skutecznie pomóc ludziom kontrolować wagę, ponieważ sprzyja odczuwaniu sytości. Badanie z 2008 roku, opublikowane w Nutrition & Metabolism wykazało, że dorośli z nadwagą i otyłością, którzy suplementowali białko serwatkowe, stracili znacznie więcej tkanki tłuszczowej i zachowali więcej masy mięśniowej niż ci, którzy nie spożywali serwatki [1].

Sprawdź także: Czy warto stosować białko w dni nietreningowe?

Białko serwatki na odchudzanie

Czy białko odchudza? Białko serwatkowe to świetny suplement, który może pomóc Ci osiągnąć cele związane z przyrostem masy mięśniowej i utratą tkanki tłuszczowej (większe spożycie białka zapewni Ci obie rzeczy).

Jeśli chodzi o suplementację białka serwatkowego w celu zrzucania zbędnych kilogramów, nie bój się eksperymentować z przepisami z wykorzystaniem białka serwatkowego. Oto 3 proponowane odżywki białkowe, izolaty białka serwatkowego:

Trec Booster Isolate ProteinTrec Booster Isolat Protein — izolat białka serwatkowego

  • izolat białka serwatkowego — pełnowartościowe białko,
  • wysoka zawartość białka, przy ograniczonej ilości tłuszczów i węglowodanów,
  • wspomaga rozbudowę beztłuszczowej masy mięśniowej,
  • suplement na bazie białka serwatkowego ułatwia zbilansowanie diety,
  • ogranicza procesy kataboliczne,
  • przyczynia się do poprawy wytrzymałości treningowej,
  • wspomaga proces regeneracji po treningu.

Formotiva Izolat Białka Serwatkowego WPIFormotiva WPI na odchudzanie i nie tylko

  • najwyższej jakości izolat białka serwatkowego,
  • ułatwia zbilansowanie diety (także odchudzającej) pod kątem zawartości białka,
  • wspomaga wzrost mięśni oraz ich wytrzymałość,
  • może stanowić dodatek do potraw typu naleśniki, omlety, wypieki czy szejki, dzięki czemu zwiększysz swoje dietetyczne menu,
  • umożliwia poprawę wydajności w czasie treningów,
  • ogranicza tempo procesów katabolicznych,
  • wspomaga przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej.

6Pak Nutrition Whey Isolate6PAK Whey Isolate

  • izolat białka serwatkowego (whey protein isolate),
  • korzystnie wpływa na masę mięśniową (rozbudowę beztłuszczowej masy mięśniowej),
  • uzupełnia dietę o składniki odżywcze,
  • wpływa na poprawę wyników siłowych,
  • usprawnia regenerację potreningową,
  • wykazuje działanie antykataboliczne.

🛒Więcej odżywek białkowych znajdziesz w sklepie bcaa.pl

Koncentrat białka serwatkowego – sposób na głód

Jak się okazuje, białko serwatkowe stymuluje hormony kontrolujące głód. Jak donosi Mediterranean Journal of Nutrition and Metabolism, białko serwatkowe jest najbardziej sycące ze wszystkich składników odżywczych w diecie.

W jednym z badań naukowcy zmierzyli poziom hormonów głodu przed i po spożyciu białka serwatkowego. Okazało się, że u grupy suplementującej WPI znacznie zwiększył się poziom peptydu glukagonopodobnego-1, hormonu kontrolującego apetyt i tłumiącego chęć do jedzenia.

Co więcej, badanie opublikowane przez The Journal of Nutrition w 2011 sugerowało, że serwatka może mieć przewagę nad niektórymi proszkami białkowymi w redukcji tkanki tłuszczowej. Naukowcy odkryli, że uczestnicy, którzy pili serwatkę, zyskali szczuplejszą talię niż ci, którym podawano napój z białkiem sojowym lub napój bogaty w węglowodany [2].

Serwatka zawiera aminokwasy egzogenne, w tym leucynę i cysteinę, które są wysokiej jakości białkami. Naukowcy nie są pewni, jaki mechanizm jest odpowiedzialny za zwiększone korzyści z utraty tłuszczu. Czy chodzi o zwiększone spożycie białka, unikalną zawartość aminokwasów, czy jeszcze coś innego? Aby się tego dowiedzieć, konieczne są dalsze badania.

Dowiedz się także: Odżywka białkowa dla początkującego - którą wybrać?

Jaka ilość białka w diecie powinna być w czasie odchudzania?

Białko serwatkowe może być łatwo trawione i wydajnie przyswajalne przez organizm. Zaleca się dostarczać dziennie 1,5-2 g białka na kilogram masy ciała. Każdy może łatwo policzyć, jaka ilość białka powinna znajdować się dziennie w jego diecie. Jeśli z analizy posiłków wynika, że białka zjadasz zbyt mało, uzupełnij ją przy pomocy odżywki białkowej.

Warto pamiętać, że jedna miarka białka (w postaci izolatu lub koncentratu w proszku) zawiera około 20-26 gramów czystego białka. Aby zrealizować cel utraty masy ciała, jednocześnie nie tracąc wypracowanych z takim wysiłkiem mięśni, warto zwiększać udział białka w diecie w zależności od obciążenia treningowego.

Dlatego do wyliczonej wcześniej ilości dodaj jedną miarkę dziennie, jeśli trenujesz okazjonalnie (2x tygodniowo) i 2 miarki dziennie, jeśli trenujesz 4x w tygodniu.

Sprawdź także: Ile białka przyjmować na redukcji?


Leszek Buczak

Bibliografia:

[1] Joy L Frestedt et al: A whey-protein supplement increases fat loss and spares lean muscle in obese subjects: a randomized human clinical study. Nutrition & Metabolism volume 5, Article number: 8 (2008).

https://link.springer.com/article/10.1186/1743-7075-5-8

[2] David J. Baer et al: Whey Protein but Not Soy Protein Supplementation Alters Body Weight and Composition in Free-Living Overweight and Obese Adults. The Journal of Nutrition, Volume 141, Issue 8, August 2011, Pages 1489–1494.

https://academic.oup.com/jn/article/141/8/1489/4630526?login=true

Piątek, 18 lutego 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Ile białka przyjmować na redukcji?

Ile białka przyjmować na redukcji?

Białko jest jednym z podstawowych makroskładników, na które zwraca szczególną uwagę większość osób będących "na masie". A czy na redukcji białko ma też tak duże znaczenie? Jaką ilość protein powinno się spożywać w ciągu dnia? Sprawdź!

Czy warto stosować białko w dni nietreningowe?

Czy warto stosować białko w dni nietreningowe?

Jednym z najczęściej występujących problemów u osób aktywnych fizycznie jest dostarczanie odpowiedniej ilości białka. Czy warto je też stosować w dni nietreningowe?

TOP 10 błędów podczas budowy masy mięśniowej - początkujący

TOP 10 błędów podczas budowy masy mięśniowej - początkujący

Któż jak nie osoby początkujące są najbardziej narażone na popełnianie podstawowych błędów. Niestety szybko nie poprawione błędy, mogą być powielane w przyszłości. Poznaj TOP 10 błędów podczas budowy masy mięśniowej u osób początkujących.

Odżywka białkowa dla początkującego - którą wybrać?

Odżywka białkowa dla początkującego - którą wybrać?

W ostatnich latach wybór odżywek białkowych na rynku znacząco wzrósł. Wybierać można spośród produktów krajowych i zagranicznych o zróżnicowanych cenach i nieco odmiennych właściwościach. Producenci co chwilę zasypują...

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!