💪 -15% RABATU na odżywki!   KOD: 15RABAT  Do 25 listopada

Czym się różni Superfood od Protect Food?

Czym się różni Superfood od Protect Food?

W poszukiwaniu zdrowych produktów możemy trafić na określenia, takie jak: Superfoods i Protect Food. Ludzie co raz częściej zdają sobie sprawę, jak ważna jest odpowiednia dieta. Co oznaczają wspomniane terminy i jakie są między nimi różnice?

Co to jest Protect Food?

W ostatnim czasie wiele słyszy się, że dieta może pomóc uniknąć przeziębienia. Protect Food powstało w odpowiedzi na potrzeby ludzi, którzy obecnie potrzebują wsparcia odporności. Zastanawiają się, jakie działania podjąć oraz w jaki sposób żywność i suplementacja mogą im pomóc we wzmacnianiu organizmu i jego ochronie przed skutkami pandemii.

Protect Food określa produkty, które wzmacniają układ odpornościowy i zmniejszają ryzyko zachorowania. Oto główne założenia tego sposobu odżywiania:

  • Dieta powinna być zdrowa i zbilansowana. Jedz 4-5 posiłków dziennie w równych odstępach czasowych.
  • Wybieraj dania bogate w warzywa, owoce, źródła pełnowartościowego białka, złożone węglowodany, nieprzetworzone produkty pełne witamin i minerałów.
  • Do Protect Food możemy zaliczyć produkty probiotyczne, immunostymulujące.
  • Produkty z grupy Protect Food mają właściwości immunomodulacyjne.
  • Sięgaj po artykuły spożywcze z dużą ilością witamin i składników mineralnych, czyli surowe owoce i warzywa, szczególnie bogate w witaminę A - źródło beta-karotenu, a także najlepsze źródła witaminy C oraz E.
  • W diecie powinny znaleźć się kiszonki, fermentowane produkty mleczne, źródła inuliny. To produkty probiotyczne, zawierające liczne składniki mineralne i wzmacniające mikrobiom.
  • Postaw na naturalne źródła cynku, który wspiera walkę z przeziębieniem, przyczyniając się do skrócenia czasu choroby, sprzyja także powstawaniu komórek NK, cytokin oraz limfocytów T i B,  a nawet wpływa na zahamowanie replikacji wirusów.
  • Sięgaj po źródła kwasów tłuszczowych omega 3 o wielu właściwościach, omega 6 i witaminy D.
  • Ważne jest nie tylko to, co jesz, ale także sposób przygotowania posiłków. Postaraj się, by dochodziło do jak najmniejszej straty składników pro-immunologicznych. Unikaj długiej obróbki termicznej, częstego mieszania i rozdrabniania produktów. Jedz duże ilości świeżych owoców i warzyw, na przykład w postaci soków, surówek i koktajli.
  • W razie potrzeby korzystaj z domowych planów dietetycznych dostosowanych do Twoich możliwości i umiejętności. Taki jadłospis ułoży dla Ciebie dietetyk. Będziesz miał pewność, że dieta jest dobrze zbilansowana i ma wpływ na odporność.

Czym różni się Superfood od Protect Food?

Co to jest Superfood? To nie tylko egzotyczne nasiona chia, spirulina czy jagody goji. Jak nazwa wskazuje, to super żywność, czyli naturalne, nieprzetworzone jedzenie, które ma korzystny wpływ na organizm.

Taka dieta  jest bogata w wartości odżywcze, minerały, witaminy, aminokwasy, kwasy tłuszczowe omega 3, błonnik i przeciwutleniacze. Produkty Superfoods wykazują właściwości lecznicze, mają działanie przeciwzapalne, a nawet spowalniają procesy starzenia. Superfoods zawierają dużą ilość mikroskładników odżywczych.

Mianem Superfoods określamy:

  • Orzechy,
  • olej kokosowy,
  • nasiona chia,
  • olej lniany,
  • zielone warzywa,
  • jagody acai,
  • dynia,
  • miód,
  • żurawina,
  • jagody goji,
  • owoce cytrusowe,
  • tłuste ryby,
  • pieczywo pełnoziarniste.

Stosowanie zdrowej, zbilansowanej diety przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Co prawda, może wpłynąć na zmniejszenie ryzyka chorób (na przykład raka), ale warto pamiętać, że nie ma jednego konkretnego produktu, który całkowicie zniweluje to zagrożenie. Trudno też w 100% określić co zaliczamy do super żywności, a co nie.

Czym różni się Superfoods od Protect Food? Dwie grupy żywności oznaczają zdrowe, nieprzetworzone jedzenie, które ma działanie antyoksydacyjne, ale drugie określenie odnosi się głównie do produktów wzmacniających odporność.

Powinny być uwzględniane w diecie szczególnie w okresie wzmożonej zachorowalności, czyli jesienią i zimą. Obecnie zmagamy się ze skutkami pandemii koronawirusa, dlatego tym bardziej powinniśmy dokładać starań, by wytworzyć tarczę ochronną dla naszej odporności. Na tę tarczę składa się dieta, ruch oraz wsparcie poprzez suplementy diety.

Przykłady żywności Protect Food

Co zaliczamy do grupy produktów Protect Foods? Oto przykłady żywności wspierającej odporność:

  • Warzywa i owoce zawierające witaminę A - arbuz, fasola szparagowa, pieprz cayenne, pomidor, papaja, papryka słodka, szparagi, endywia, grejpfrut czerwony, wiśnie, brokuł, kaki, koperek, sałata masłowa, natka pietruszki, morele, jarmuż, boćwina, papryka czerwona, liście buraka, melon, roszponka, sałata rzymska, sałata czerwona, szpinak, dynia, marchew, bataty,
  • owoce i warzywa zawierające witaminę C - dzika róża, rokitnik, dereń, czarna porzeczka, natka pietruszki, czerwona papryka.
  • naturalne probiotyki - kiszona kapusta, ogórki kiszone, kwas chlebowy, zakwas z buraków, jogurt naturalny, kefir, kwaśne mleko,
  • źródła cynku - pestki, jaja, podroby, kasze,
  • naturalne antybiotyki - czosnek, cebula, chrzan, por, imbir, kurkuma,
  • produkty antyoksydacyjne - witaminy, owoce jagodowe, kurkuma, cynamon, zielona herbata, jagody goji, żurawina,
  • źródła kwasów omega 3 i witaminy D - tłuste ryby morskie,
  • źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 6 - orzechy włoskie.

Jak Protect Food wpływa na odporność?

Zasady Protect Food powstały w porozumieniu z dietetykami sportowymi i klinicznymi - absolwentami Uniwersytetu Medycznego. 

Nie ma prostej, błyskawicznej metody na uniknięcie wszystkich infekcji, ale możemy zoptymalizować  pracę układu odpornościowego, stosując odpowiednią dietę. Niestety nie jesteśmy w stanie uzupełnić wszystkich niedoborów posiłkami. Specjaliści zalecają wspieranie organizmu suplementacją.

W okresie jesienno-zimowym brakuje słońca i sezonowych owoców, dlatego może łatwo dojść do niedoborów. Należy systematycznie wykonywać badania umożliwiające wykrycie potrzeb organizmu. Suplementy pomogą uzupełnić brak witamin z grupy B, witaminy C i innych składników odżywczych.

Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, połącz dietę na odporność z aktywnością fizyczną. Nawet jeśli nie możesz ćwiczyć na siłowni, wykonuj treningi w domu.

Nie forsuj się, utrzymuj dobrą formę bez przeciążania. Przetrenowanie może osłabić twoją odporność. Połączenie tych trzech obszarów, czyli Protect Food, Protect WorkoutProtect Supplements zapewnia kompleksowe wsparcie organizmu.

Nie daj się pokonać wirusom. Działaj, zanim pojawią się pierwsze objawy przeziębienia.

Przeczytaj więcej: Przed czym chroni Protect Food?


Klaudia Pieczykolan

Piątek, 23 października 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Plan treningowy w domu - jak ćwiczyć dla dobrych efektów?

Umięśniona, wysportowana sylwetka kojarzy Ci się z siłownią i ciężarami? Nie ma znaczenia miejsce, w którym je wykonujesz. Liczy się systematyczność i wytrwałość w dążeniu do celu.

Trening FBW - jak ułożyć plan?

FBW (full body workout) opiera się na treningu całego ciała. Są to podstawowe ćwiczenia, które opierają się na ruchach wykorzystywanych w codziennym życiu.

Trening w domu - 7 ćwiczeń bez sprzętu

Czy ćwiczenia w domu mogą dawać efekty, nawet jeśli trenujesz bez sprzętu? Oczywiście - nie potrzebujesz w pełni wyposażonej siłowni, żeby pracować nad swoim ciałem. Sprawdź czym jest kalistenika i jak ją wykorzystać do treningu domowego.

Protect Food - czym jest i jak działa?

Jesteś zaniepokojony panującą pandemią koronawirusa? Odpowiedzią na aktualną sytuację jest właśnie Protect Food nawiązujący do diety stymulującej odporność organizmu.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!